استایل کژوال به چه معناست
Views 4,987 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

استایل کژوال به چه معناست

حتما اسم استایل کژوال به گوشتان خورده است، نوعی سبک در پوشش که در سال های اخیر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما استایل کژوال یعنی چه و مهمترین ویژگی های استایل کژوال چیست. همراه ما باشید تا در مورد استایل کژوال و نحوه ست کردن این استایل اطلاعاتی را با شما درمیان بگذاریم.

استایل کژوال چیست

کژوال Casual بطور خلاصه به پوششی راحت و روزانه گفته می شود که بیشتر حالت غیر رسمی دارد و معمولا جنس لباس هایی که در این استایل مورد استفاده قرار می گیرد پنبه ای، کتان ،جین و یا پلی استر است.

بطو کلی باید لباسی که برای استایل کژوال در نظر می گیرید جنس نرم و لطیفی داشته باشد و در آن آزاد باشید، همچنین در برابر شستشو مقاوم باشد.

استایل کژوال انواع مختلفی دارد اما چیزی که در انواع مختلف آن ثابت است احساس سبکی و راحتی در آنهاست. برای ست کردن این سبک باید علاوه بر فرم اندام و ویژگی های ظاهری خود به محیطی که می خواهید از آن استفاده کنید نیز توجه داشته باشید.

هر آنچه باید درباره استایل ها بدانید | راهنمای جامع انواع استایل ها

ویژگی های استایل کژوال

یک ویژگی استایل کژوال این است که در عین حال که راحت است مطابق با مد پیش می رود، همچنین می توانید براحتی از رنگ ها استفاده کنید.

در استایل کژوال نیاز نست که زمان زیادی را برای ست کردن لباس هایتان صرف کنید و می توانید لباس های راحت خود را به راحتی باهم بپوشید.

در سبک کژوال خبری از لباس های پر زرق و برق نیست و سادگی در این استایل حرف اول را می زند.

با این تعاریف شاید تصور کنید استایل کژوال نوعی استایل اسپرت است اما استایل اسپرت شامل لباس های ورزشی می شود و جنس لباس های ورزشی با لباس های سبک کژوال کاملا متفاوت است.

ست کردن استایل کژوال

استایل کژوال تا حدود زبادی به سلیقه شما بستگی دارد. اما برخی آیتم ها هستند که داشتن آنها برای داشتن استایل کژوال به شما کمک می کند.

تیشرت ساده

تیشرت های ساده با یقه گرد از جمله لباس های کابردی برای داشتن استایل کژوال است.

ژاکت

لباس های راحت و آزاد مثل ژاکت که روی بدن می نشیند یکی از لباس هایی است که برای داشتن استایل کژوال می توانید مورد استفاده قرار دهید.

کتانی 

کتانی علاوه بر استایل اسپرت برای استایل کژوال و روزمره مناسب است، بویژه اگر یک کتانی ساده و رتک رنگ باشد میزان ریسک آن برای ست کردن در یک استایل کژوال به حداقل می رسد.

شلوار جین

برخی معتقدند که شلوار جین جایی در استایل کژوال ندارد. اما اگر عادت به پوشیدن شلوار جین دارید سعی کنید از مدل های جدید آن مثل بگ یا شلوار بوت کات که حالت آزادتری دارند استفاده کنید.

هودی

یکی دیگر از لباس هایی که در استایل کژوال کابرد زیادی دارد هودی ها هستند که می توانید آن را با کتانی ساده و شلوار جاگر ست کنید.

نکاتی در مورد استایل کژوال

  • در استایل کژوال به هیجچ عنوان نباید از کفش پاشنه بلند و اکسسوری های پر زرق و برق استفاده کنید.
  •  برای داشتن یک استایل کژوال دخترانه در دورهمی ها، می توانید از لباس اف شولدر و شلوار پارچه ای آزاد استفاده کنید.
  • اکسسوری هایی از جنس چرم، مناسب ترین نوع اکسسوری برای استایل کژوال هستند.
  • برای داشتن استایل کژوال با مانتو،بهتر است از مانتوهای ساده و تک رنگ استفاده کنید.