شلوار بوت کات چیست | معرفی شلوار بوت کات و انواع آن

طراحی شلوار جین های زنانه هر روز در حال تغییر است و بطور مداوم چیز جدیدی برای ارائه دارد. اما برخی از طراحی ها هستند که بعد از گذشت سال ها دوباره روی کار می آیند و ترند می شوند. شلوار بوت کات یکی از این طراحی هاست. در این مطلب می خواهیم به معرفی شلوار بوت کات بپردازیم تا بخوبی متوجه شوید شلوار بوت کات چیست و به چه شلواری بوت کات می گویند.


خرید شلوار پارچه ای زنانه

 شلوار بوت کات چه ویژگی هایی دارد

شلوار بوت کات به شلواری گفته می شود که راسته است اما از قسمت زانو به پایین کمی گشاد می شود. در حقیقت شلوار بوت کات نوعی شلوار دمپا گشاد است و انواع مختلفی دارد.

شلوار بوت کات یکی از محبوب ترین شلوار جین های زنانه


  • بوت کات پارچه ای 
  • بوت کات جین 
  • بوت کات کراپ (این مدل شلوار بوت کات، قد کوتاهتری دارد و کمی بالاتر از مچ پا می ایستد که مناسب افراد کوتاه قد و بلند قر است.)
  • بوت کات فاق کوتاه (این مدل برای پوشیدن با تاپ های کوتاه مدل دار مناسب است که باعث دیده شدن شکم و کمر می شود.)
  • بوت کات فاق بلند (همانطور که از نامش مشخص است فاق بلندی دارد و برای پوشیده بودن ناحیه شکم و کمر مناسب است)
  • بوت کات طرحدار (این مدل شلوار بوت کات با طرح هایی که دارد برای افراد توپر و به اصطلاح چاق مناسب است)
  • بوت کات چاکدار ( که از قسمتی که شلوار گشاد شده دارای چاک است)
 

طراحی شلوار بوت کات مربوط به دهه 70 و 80 می شود و در سال های اخیر دوباره مورد توجه قرار گرفته است. دلیل نامگذاری شلوار بوت کات، طراحی آن برای پوشیدن با بوت می باشد و به این شکل است که قسمت بالای آن راسته و از قسمت زانو به به پایین کمی گشاد می شود.و بلندی آن تا مچ پا می رسد. گرچه امروزه مدل های کوتاهتر آن نیز استفاده می شود.

اما در مورد شلوار بوت کات باید بگویم که مدل این شلوار باعث می شود پاها کشیده تر و صاف تر بنظر برسد و همه افراد با اندام های مختلف می توانند از آن استفاده کنند، اما برای افراد درشت اندام و سیبی شکل مناسب تر است. گشاد شدن در انتهای شلوار بوت کات باعث متعادل دیده شدن بدن می شود.

این مطلب را بخوانید : خرید اینترنتی شلوار | 4 نکته مهم قبل از خرید + راهنمای جامع



«مشاهد انواع شلوار زنانه جین»

ست کردن شلوار بوت کات

پوشیدن شلوار بوت کات علاوه بر بوت، بهمراه کفش پاشنه دار و حتی تخت نیز مناسب است . برای ست کردن شلوار بوت کات با کفش پاشنه بلند بهتر است مدل چاکدار آنرا انتخاب کنید. اما جثه ریزی دارید بهتر است شلوار بوت کات بدون چاک و یا با درز کوتاه بپوشید .

برای پوشیدن شلوار بوت کات بهمراه بوت یا چکمه، بهتر است از مدل های نوک تیز یا گرد استفاده کنید و توجه داشته باشید شلوار شما بالای چکمه قرار بگیرد.

اگر در حال رفتن به یک مهمانی هستید بهتر است شلوار بوت کات با رنگ تیره بپوشید و شلوار بوت کات روشن برای استایل روزانه مناسب تر است.

ست کردن شلوار بوت کات با لباس های چند لایه و همچنین بهمراه تاپ های آزاد و بلند نیز زیبا می شود.