لباس اف شولدر چیست

یکی از شیکترین و زیباترین مدل ها در بین بلوزهای زنانه، بلوز آف شولدر است که به عنوان یکی از پر طرفدارترین مدلهای لباس دخترانه و زنانه شناخته می شود. یک لباس راحت و فانتزی که اغلب آستین های کوتاهی دارد. اما مدل آستین بلند آن نیز بسیار محبوب است. در این مطلب به معرفی لباس آف شولدر می پردازیم.

لباس آف شولدر چه نوع لباسی است

قدمت آف شولدر به دهه 1800 بر می گردد، زمانی که لباس های بدون شانه از سوی افراد ثروتمند به اندازه لباس شب پوشیده می شد. با گذشت زمان، نسخه های ارزان تری از این سبک لباس تولید شد و طبقات پایین جامعه شروع به ساختن نمونه هایی از لباس آف شولدر کردند تا این لباس را به دنیای روزمره مد بیاورند.

ویژگی های لباس آف شولدر

جنس لباس آف شولدر معمولا از نخ و پارچه ای بادوام است. این لباس به دلیل یقه باز مناسب فصل بهار، تابستان و پاییز است.
لباس آف شولدر اغلب به صورت تک سایز ارائه میشود چرا که دارای تنوع بسیاری می باشد و برای استفاده در مهمانی یا فعالیت های روزمره مناسب است.

اف شولدرها معمولا یقه های طرحدار و باز، مشابه یقه قایقی دارند که عموماً  تا بالای سینه می سد. آستین ها در راستای خط گردن، درست زیر شانه شروع می شوند و معمولاً به جای آستین کامل، فقط از عرض یقه استفاده می کنند.

از جمله ویژگی های بارز لباس های آف شولدر این است که سرشانه ندارند و بصورت دکلته و یا دوبنده هستند و برای پوشیدن در دورهمی های دوستانه بسیار مناسب اند.

لباس های آف شولدر تقریبا لباس های ظریفی هستند و بهتر است شستشوی آنها با آب ولزم و بصورت دستی انجام شود.

امروزه اف شولدر ها طرفداران زیادی دارند و در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. حتی تعدادی از افراد مشهور لباسهای شانه دار را انتخاب می کنند. کسانی که در مراسم اهدای جوایز و سایر رویدادهای پر ستاره با این سبک لباس دیده شده اند عبارتند از کیت هادسون بود، کامیلا بل در لباسی از مارچسا و دوتزن کروس در هرو لگر.