هر آنچه باید درباره استایل ها بدانید + راهنمای جامع انواع استایل

هر آنچه باید درباره استایل ها بدانید + راهنمای جامع انواع استایل

 

استایل در واقع تمامی آن چیزی است که فرد از خودش به نمایش می گذارد و شاید برایتان جالب باشد که تنها محدود به مدل مو و لباس نیست و همه جوانب فرد حتی نحوه صحبت کردن آن هم در بر می گیرد.  اما در دنیای مد و فشن ، شاید این تعریف کمی تغیر کرده باشد و بیشتر بر روی ظاهر و سبک لباس پوشیدن افراد زوم کرده باشد. استایل به آن چیزی گفته می‌شود که یک شخص بر اساس سلیقه و علایق شخصی خود، یک مدل مو و یا لباس را انتخاب  می کند و لوازم، اکسسوری و لباس‌های مختلف را باهم ست می‌کند که نشان دهنده ی شخصیت دورنی و طرز فکر اوست.

در این مقاله " هر آنچه که باید درباره استایل ها و انواع آن بدانید " را با هم بررسی می کنیم پس اگر می خواهید امسال با استایل های جدید آشنا شوید تا پایان همراه ما باشید.

راهنمای جامع انواع استایل ها

 

استایل کژوال

درواقع استایل کژوال یعنی  پوشیدن هر لباسی که با آن راحت هستید و آن را دوست دارید. دراین استایل بیشتر از لباس های ساده ولی در عین حال شیک استفاده می شود. استایل کژوال در واقع یکی از استایل های محبوب و پرطرفدار است که در روزمره بسیاری از افراد استفاده می شود.

 

استایل مینیمال

واژه مینیمال در زبان انگلیسی به معنی کمترین می باشد و در استایل هم به اوت فیت هایی که دارای کمترین اکسسوری و رنگ باشد را مینیمال می نامند. در این استایل بیشتر از رنگ های نود و خنثی و اکسسوری های کوچک و ظریف استفاده می شود و در کل به سادگی تاکید دارد.

 

استایل ماکسیمال

ماکسیمال، متضاد مینیمال به معنی بیشترین می باشد که دراوت فیت استفاده ی اغراق آمیز از رنگ ها و اکسسوری ها و به معنای عامیانه یک استایل شلوغ و پلوغ می باشد. کسانی که به استایل ماکسیمال علاقه دارند، شجاعت خوبی در پوشیدن رنگ های مختلف و اکسسوری های بزرگ و پرزرق و برق دارند.


 

 استایل ویمسیکال

ویمسیکال از واژه ی ویم به معنی رویا و خیال پردازی گرفته شده که در دنیای مد و فشن هم  میباشد. دراین استایل رنگ های تیره خیلی جایگاهی ندارند و بیشتر از رنگ های شاد و طرح و شکل های فانتزی و رنگی رنگی استفاده می شوند. از پرطرفدار ترین لباس های سبک ویسیمکال می توان به پیراهن بلند و دامن هایی با رنگ های روشن اشاره کرد.


 

استایل اگزوتیک

استایل اگزوتیک شباهت بسیار زیادی به ویمسیکال دارد و بسیاری این دو را اشتباه میگیرند که دراینجا تفاوت شان را میگوییم. اگزوتیک به معنی عجیب و متفاوت میباشد که در استایل اگزوتیک هم هرآنچه سبب تعجب و شگفتی شود استفاده میشود. طرح های استفاده شده دراستایل اگزوتیک دارای شکل های عجیب و نا مفهومی هستند که کاملا به طرز فکر و اعتقادت شخصی فرد بستگی دارد.


 استایل مونوکروم

مونوکروم از دو واژه ی مونو به معنی تک و کروم به معنی رنگ ساخته شده است. معیار استایل مونوکروم، تنها استفاده از یک پالت رنگی یا تنها یک رنگ است که احتمالا بسیاری از زنان و مردانی را دیده اید که تیپ های سر تا سر مشکی یا سفید می پوشند که این دقیقا همان مونوکروم است اما یادتان نرود که با همین یک رنگی هم استایل های جذابی می توان طراحی کرد.



استایل مدرن

رکن اصلی استایل مدرن همچون استایل کلاسیک استفاده از آیتم های ساده و ظریف درعین خلاقیت و ابتکار ایده های نو می باشد و شاید بسیاری از افراد بر این باور باشند که استایل مدرن یک سبک بسیار شلوغ و استفاده از اکسسوری های بزرگ است که سخت در اشتباه اند. از دلایل محبوبیت استایل مدرن می توان به سادگی این استایل در عین خلاقیت در پوشش اشاره کرد.



استایل کلاسیک

استایل کلاسیک در وراقع استایلی است که سالهای زیادی  بیشترین محبوبیت را در بین مردم داشته و اگر استایل کلاسیک عکس های قدیم وجدید را مقایسه کنید خیلی متوجه تفاوت آن نخواهید شد. آیتم اصلی این استایل رنگ های خنثی و طرح پارچه های ساده و بسیار ظریف می باشد که استایل شیک و تا حدودی مینیمال را منتقل می کند.


 

استایل وینتج

پس از جنگ های جهانی که تمام دنیا درگیر آن بود، به علت کمبود پارچه و محدودیت های به وجودآمده مردم به لباس های کهنه ی ته کمد خود روی می آوردند که باعث دوباره متولد شدن این استایل قدیمی در مد و فشن شد. پوشیدن لباس هایی با تم و تولید سال های 1920 تا 1970 استایل وینتیج را می سازند که قبل از آن این را به یاد داشته باشید ترکیب لباس ها و رنگ های استایل وینتیج کمی دشوار می باشد پس در انتخاب لباس بسیار دقت کنید.




استایل رترو

بیشتر مردم استایل وینتیج و رترو را باهم اشتباه میگیرند اما تفاوت این دو استایل را در واژه های آنها میتوان متوجه شد. واژه رترو به معنی باز رایج می باشد که در استایل هم به منظور استفاده از استایل وینتیج و ترکیب آن با سبک نوین میباشد. برای مثال شلوار های مام استایل از سبک و استایل رترو الهام گرفته شده است. برای اینکه بخواهید استایل رترو را برای خودتان طراحی کنید ابتدا باید ببینید که مد و استایل کدام دهه را می‌خواهید یکبار دیگر بازسازی کنید.




استایل بوهمی یا بوهو

بوهم نام ناحیه در اروپای مرکزی ست که درگذشته ناحیه ای مستقل بود و امروزه جزئی از کشور جمهوری چک میباشد. استایل بوهو نیز برگرفته از فرهنگ و طبیعت این منطقه از جغرافیاست که لباس های گشاد و راحت با رنگ های طبیعی و گرم را نشان می دهد. بنابراین استایل بوهمی تنها یک سبک نیست بلکه می توان به عنوان یک فرهنگ به آن اشاره کرد. این استایل واقعا جذاب ، خاص و بسیار هنری می باشد و بیشتر رنگ هایی که در این استایل استفاده می شود گرم وخنثی است که اتفاقا باعث جذابیت این استایل هم شده است.




استایل ترندی یا مد روز

اگر فردی هستید که آخرین تحولات و ترند های مد را دنبال می کنید و دوست دارید پوششتان همواره درحال تغییر باشد استایل ترندی استایل مناسب شماست. خوبی این استایل پویایی و تنوعی ست که در هر سال با مد و فشن جهانی تغییر می کند. بنابراین استایل ترندی به این معنی است که همیشه باید آن را به روز نگه دارید و لباس ها و اکسسوری های خود را متناسب با مد روز تغیر دهید پس کار سختی دارید زیرا خیلی زود لباس هایتان قدیمی و از مد روز می افتند.

 



استایل خیابانی یا استریت

اگرهمیشه راحتی الویت شما بوده ولی پیروی از مد را هم دوست داشتید استایل خیابانی پیشنهادی مناسب برای شماست؛ البته این را هم در نظر بگیرید که استریت استایل یا همان استایل خیابانی از فرهنگ جایی که در آن زندگی میکنید گرفته می شود. از نخستین جاهایی که این استایل در آن رشد کرد می توان به شهر لندن اشاره کرد که بعد از آن شهرهای دیگری هم مانند نیویوک ، توکیو و پاریس هم به استایل خیابانی توجه ویژه ای داشتند.




استایل تام بوی

واژه تام بوی به تنهایی به معنی دخترانی که ویژگی های نسبت داده شده به پسران را در رفتار های خود به نمایش میگذارند و در استایل هم به همین منظور می باشد. برای مثال پوشیدن کفش های پاشنه دارسخت و طاقت فرساست به همین دلیل در این استایل ممنوع است و بیشتر لباس و کفش های راحت و پسرانه در این استایل دیده می شود و در نهایت لباس های مردانه را  با ظرافت و لطافت زنانه ترکیب می کند و یک استایل جذاب و منحصر به فرد طراحی می کند.



استایل ورزشی یا اسپرت

استایل اسپرت، راحت ترین استایلی ست که می توان برای خود ساخت این استایل شامل لباس های ورزشی هستند که عموما این لباس ها برند می باشند مثل نایک و آدیداس. لگ، سوییشرت، شلوار اسلش، هودی از جمله لباس های ورزشی هستند که امروزه در خارج از خانه و خیابان هم بسیار کابرد دارند. کسانی که این نوع سبک از لباس ها را می پوشند معمولا از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند.




استایل کالج یا پرپی یا دانشجویی

این استایل از دانش آموزان ثروتمند دبیرستان و کالج های غربی گرفته شده که در ایران هم کاربرد زیادی ندارد. معیار اصلی این استایل آراستگی، شیک بودن واصالت است که در نهایت سادگی، گرانقیمت بودن لباس ها مشخص میشود.




استایل فرمال یا رسمی

استایل رسمی استایلی ست که در نهایت جدیت، تیپ خاصی را به شما القا می کند. معمولا از این استایل برای دیدار با مدیر، شرکت در کنفرانس یا مهمانی های رسمی استفاده می شود. کت شلوار مناسب ، کفش های پاشنه بلند نوک تیز رسمی و نداشتن اکسسوری های اضافه از نکات مهم این استایل است.



استایل الگانت یا شیک

در زبان فارسی، هرچیزی که زیبایی جلوه کننده ای داشته باشد واژه شیک یا الگانت به آن القا میشود. در استایل الگانت هم سادگی و جذابیت و لباس های درجه یک در آن مشاهده میشود. تفاوت این استایل با مینیمال در ارزش لباس های پوشیده شده و نوع اکسسوری های استفاده شده ست که در استایل الگانت این اکسسوری ها ارزش و برق بیشتری را نشان میدهدو تفاوت آن با استایل کلاسیک در موقعیت استفاده از این استایل هاست. از استایل الگانت بیشتر در مهمانی و مجالس پرزرق وبرق استفاده میشود.




استایل آوانگارد

این واژه ی فرانسوی از دو واژه ی آوان و گارد ساخته شده است که آوان به معنی جلو و گارد به معنی گارد نظامی ست که در اینجا منظور همان پا به جلوگذاشتن و شکستن کلیشه ها می باشد. مد آوانگارد مدی پویاست و همواره همگام با دنیای مد و فشن به روز می شود. لایه و ناهمگون بودن لباس ها، استفاده‌ی بی‌نهایت از رنگ‌ها، استفاده از لباس های بسیار اور سایز، عدم قرینگی لبا‌س ها، طرح و پترن های عجیب روی لباس، استفاده از خطوط و اشکال نامتعارف، اغراق در استفاده از اکسسوری ها و تزیینات از ویژگی های اصلی استایل آوانگارد است.




استایل هیپ هاپ

استایل هیپ هاپ همچون برخی از استایل ها از موسیقی و فرهنگی با همین نام گرفته شده است. درواقع در دهه 60 میلادی، در محله های فقیر نشین آمریکا که کودکان لباس های بزرگتر برادر بزرگشان را می پوشیدند باعث شکل گیری این استایل در دنیای مد شد. بنابراین پوشیدن لباس های بسیار گشاد، شلوارهای چریکی و اکسسوری های بزرگ از نمادهای اصلی این استایل است.




استایل گوتیک

تعریف ساده ی استایل گوتیک سیاه و مرموز است. در این استایل افراد دوست دارند مرموز به نظر برسند به همین دلیل تلاش میکند تنها از رنگ سیاه و شاید مقداری سفید استفاده کنند. اکسسوری های مورد استفاده در این استایل هم معمولا تیز، خاص وعجیب هستند.



استایل پانک و راک

خرده فرهنگ، موسیقی و استایل پانک از زیرشاخه های فرهنگ و موسیقی راک می باشد.(که تفاوت آنچنانی بین استایل پانک و راک وجود ندارد.) افراد گروه موسیقی و طرفداران آن از استفاده ی لباس های گرون در استایل ها آزرده بودند که این استایل ساخته شد. ژولیدگی، لباس های پاره به خصوص از جنس جین و چرم، شلوار های زاپ دار و رنگ های مشکی، قرمز و سفید آیتم های اصلی این استایل می باشند.




استایل هنری یا آرتیستیک

شاید استایل هنری از نظر عام یک استایل من درآوردی به نظر برسد درصورتی که این استایل از ذوق و هنر و خلاقیت هر فرد سرچشمه میگیرد تا از سنت و استانداردها به دور باشد که حتی گاهی جذاب ترین استایل ها میباشد. جذابیت این استایل علاوه بر ذوق و سلیقه ی خاص استفاده ی زیاد و درست از رنگ ها نیز میباشد.


 

استایل وسترن یا کابوی یا کاوگرل

نام این استایل بیانگر منبع و منشاء اصلی این استایل که کشور های غربی و اسپانیاست، می باشد. این استایل مخصوص بانوان اسب سوار آمریکایی و گاچران های اسپانیایی بود که بعد ها به دنیای مد افراد عادی هم وارد شد. موارد اصلی این استایل کلاه و چکمه های کابوی، روسری، ژاکت و شوار جین هستند.




استایل چریکی

استایل چریکی از لباس های نظامی گرفته شده که در قدیم تنها برای آقایان بود ولی با گذر زمان و پیشرفت مد، این استایل برای بانوان هم ساخته شد و طرفداران مخصوص به خود را هم دارد. رنگ های اصلی این استایل سبز، خاکی، قهوه ای و مشکی ست. و لباس های ساده مانند نظامی ها و کفش های مانند پوتین های سربازی این استایل را می سازند.




در این مقاله سعی کردیم یک نگاه کلی و جامع به انواع استایل ها و پر کاربرد ترین آن ها در دنیای مد و فشن بیندازیم. کسانی که به صنعت مد و فشن علاقه دارند می دانند که روز به روز در حال تغییر است و باید خیلی زود خود را با آن وقف دهند و از آن جا نمانند. ممنونیم که تا پایان همراه مجله آی بولک بودید امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اگر نظری هم داشتید خوشحال می شویم در پایین همین مقاله برایمان کامنت کنید و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.