پارچه مناسب برای دوخت هودی
Views 6,940 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

پارچه مناسب برای دوخت هودی

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک لباس پاییزی باید داشته باشد، گرم نگه داشتن بدن در هوای سرد است و در حال حاضر لباسی که چنین ویژگی داشته باشد و علاوه بر گرما و زیبایی ظاهری، در خانه و محیط بیرون از خانه مورد استفاده قرار بگیرد، هودی است که انواع مختلفی هم دارد. خیلی از افراد که در خیاطی مهارت دارند و یا خود تولید کننده هستند، ممکن است تصمیم به دوخت و تولید هودی داشته باشند، اما اطلاع نداشته باشند که پارچه مناسب برای دوخت هودی چه پارچه ای است. در این مطلب می خواهیم چند پارچه مناسب دوخت هودی را معرفی کنیم.

پارچه مناسب دوخت هودی

تولید هودی با پارچه مناسب باعث می شود علاه بر ایستایی مناسب هودی، ماندگاری بالایی پیدا کند، پرز نگیرد، دیرتر بو بگیرد، رنگ نگیرد و ... بنابراین بهتر است قبل از دوخت و تولید هودی، بدانید پارچه مناسب برای دوخت هودی کدام پارچه ها هستند. در ادامه به معرفی تعدادی پارچه مناسب برای دوخت هودی دخترانه و مردانه می پردازیم.

پارچه لاکرا

یکی از انواع پارچه مناسب برای تولید هودی، لاکرا می باشد که بیشترین بخش آن الیاف مصنوعی پلی استر و اسپاندکس است و نخ طبیعی آن بسیار کم می باشد. این پارچه کمی کشسانی و منعطف است و وزن سبکی دارد. نکته ای که وجود دارد جنس غیر نخی این پارچه است که باعث تعریق بیشتر می شود و در مقابل قیمت مناسبی هم دارد. 

پارچه ویسکوز

پارچه مناسب دیگر برای تولید هودی، پارچه ویسکوز است که ترکیبی از نخ و پلی استر می باشد. این پارچه مناسب برای دوخت هودی تابستانی و پاییزه است و بسیار بادوام و در برابر شستشو مقاوم می باشد. از دیگر ویژگی های پارچه ویسکوز قیمت مناسب آن است و اتو کشی راحتی دارد.

پارچه پشم

خیلی از هودی های گرم موجود در فروشگاه ها از جنس پشم هستند. پشم پارچه مناسب برای دوخت هودی مردانه می باشد که در برابر سرما بسیار مقاوم است. ضمن اینکه دوخت هودی با چنین پارچه ای به لحاظ رنگ و جنس بسیار مقاوم می باشد.

پارچه دورس

دورس یکی از مناسب ترین انواه پارچه برای دوخت هودی است و تشکیل شده از سه پارچه پنبه، اسپاندکس و پلی استر می باشد که باعث شده علاوه بر گرمادهی خوبی که دارد، کمی حالت کشسانی و درخشان داشته باشد.

نخ پنبه

نخ پنبه همانطور که از اسم آن مشخص است از نخ پنبه ای تهیه شده و با لطافتی که دارد، علاوه بر گرمای خوبش، با انواع پوست سازگار است. اما توجه داشته باشید این نوع پارچه رنگ پذیری بالایی دارد.

پارچه کتان

نوع دیگری از پارچه که برای دوخت هودی مناسب است پارچه کتان می باشد که بیشتر برای هوای گرم مناسب است و این پارچه دوخت راحتی دارد اما زود چروک می شود.

نکاتی برای انتخاب پارچه مناسب برای دوخت هودی

  • در انتخاب پارچه مناسب دوخت هودی، پارچه های سبک و راحت را انتخاب کنید.
  • پارچه های ساده برای دوخت هودی مناسب تر هستند.
  • علاوه بر طرح و رنگ، به کیفیت و جنس پارچه توجه داشته باشید.