لاندری روم چیست
Views 2,689 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

لاندری روم چیست

اگر جزء افرادی هستید که به دکوراسیون داخلی علاقه دارند، حتما اسم لاندری روم را شنیده اید. لاندری روم یا اتاق رختشویی، بخشی از خانه های جدید است که به وسایل مخصوص شستن لباس اختصاص دارد. اگر می خواهید بطور دقیق تر بدانید لاندري روم یعنی چی و برای داشتن لاندری روم در خانه به چیزهایی نیاز است، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

لاندری روم چیه

هرساله با بزرگ شدن خانه ها، افراد سعی می کنند از بخش های مختلف خانه استفاده بهینه کنند. ایجاد فضایی بنام لاندری روم در آپارتمان یا خانه های شخصی برای شستن و خشک کردن لباس ها از جمله ایده های جالبی است که می توان در فضاهای بدون استفاده خانه اجرا کرد.

لباسشویی از جمله وسایل ضروری و پرکاربرد در هر خانه ای است. مشخص کردن یک محیط کوچک بدون استفاده در خانه، برای قرار دادن لباسشویی و خشک کن و مواد و ابزار شستن لباس می تواند ایده جالب و لوکسی باشد.

بهترین محل قرار گرفتن لاندری روم در خانه

با توجه به اینکه لاندری روم به لباس و شستشو مربوط می شود، بهترین محل برای ایجاد چنین فضایی رختکن حمام است. اما ممکن است یک اتاق کوچک یا انباری بدون استفاده داشته باشید. پس می توانید آنرا به عنوان لاندری روم در نظر بگیرید. حداقل فضای مورد نیاز برای یک لاندری روم، فضای 1.5 در 1.5 متر است.

لاندری روم در بالکن یکی دیگر از بهترین جاهایی که می توانید آنرا به عنوان لاندری روم مجهز به وسایل شوینده کنید. چرا که می توانید بلافاصله بعد از شستشوی لباس ها، آنها را در فضای آزاد خشک کنید.

همچنین بهتر است لاندری روم در محلی باشد که نور طبیعی به میزان کافی وجود داشته باشد تا لکه های لباس بخوبی مشخص باشند. البته فراموش نکنید که باید به شیر آب و چاه فاضلاب دسترسی داشته باشید.

وسایل لازم برای لاندري روم

  • ماشین لباسشویی
  • خشک شویی
  • وسایل و مواد شوینده
  • قفسه و کابینت برای قرار دادن وسیله ها
  • اتو و میز اتو
  • سبد لباس
  • چوب لباسی
  • سینک برای شستن لباس های حساس با دست

شاید تصور کنید چون لاندری روم یک اتاق نظافتی و مربوط به شستشو است، پس جای قشنگی نیست. اما نه. اگر بدرستی لاندری روم را دیزاین کنید به یکی از اتاق های مورد علاقه شما تبدیل می شود.

شما باید ابتدا محل قرار گیری ماشین های لباسشویی و خشک شویی را مشخص کنید، سپس قفسه هایی را بر روی دیوار نصب کنید تا مواد شوینده را روی آنها قرار دهید.

وجود میز اتو، اتو و چوب لباسی از دیگر وسایل مورد نیاز برای لاندری روم است. از جمله چیزهایی که شاید کمتر به ان توجه شود اما اهمیت زیادی دارد، کفپوش لاندری روم است که بهتر است ضد آب باشد. وجود موکت یا فرش در لاندری روم زیاد جالب نیست و همواره قطرات آب روی انها می ریزد.

تهویه مناسب و وجود هواکش از دیگر وسایل ضروری برای لاندری روم هستند.

برای زیباتر شدن فضای لاندری روم می توانید با استفاده از لامپ های LED نورپردازی کنید و یا در اطراف ماشین های لباسشویی و خشک کن، چهارچوب هایی ایجاد کنید.

چند نکته در مورد لاندری روم

  • لباسشویی را به نحوی در لاندری روم قرار دهید که امکان دسترسی به قسمت پشتی آن برای تعمیر و یا سرویس وجود داشته باشد.
  • ممکن است سرو صدای محیط لاندری روم شما را اذیت کند، برای جلوگیری از چنین وضعیتی عایق صدا بر روی درب لاندری روم نصب کنید.
  • برای تمیز و خوشبو نگه داشتن لاندری روم، همیشه کف انرا خشک نگه دارید و از خوشبو کننده ها استفاده کنید.