بهترین پارچه برای شومیز

همانطور که صنعت مد به تکامل خود ادامه داده، طراحی پارچه نیز روز بروز گسترده تر و متنوع تر می شود. تا جایی که برای تولید هر لباس با گزینه های زیادی برای انتخاب پارچه روبرو هستیم. در این مطلب از آی بولک می خواهیم بهترین پارچه برای شومیز را معرفی کنیم و بگوییم برای دوخت یک شومیز بهتر است از چه پارچه ای استفاده کنیم یا حتی هنگام خرید شومیز کدام جنس پارچه بهتر است. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بهترین پارچه برای شومیز زنانه

انواع مختلفی از پارچه برای بلوزها و شومیزهای زنانه وجود دارد که همه به سلیقه و ترجیح شما بستگی دارد. در ادامه فهرستی از انواع پارچه شومیز آورده شده است:

پارچه ابریشم برای شومیز

اگر می خواهید پارچه ای منحصر به فرد با درخشندگی زیبا داشته باشید، ابریشم بهترین پارچه است. مواد ابریشمی چشم نواز هستند و در انواع مختلفی از جمله شیفون، ارگانزا، چارموز و کرپ وجود دارند.
هر کدام از آنها از کرم ابریشم متفاوتی بدست می آیند و همه دارای ویژگی های مختلفی هستند که آنها را برای لباس های خاص آماده می کند. طرح شومیزی که می خواهید به آن برسید باید پارچه انتخابی شما را مشخص کند.
شومیزهای ابریشمی برای رویدادهای اجتماعی در فضای باز ایده آل هستند. می توانید آن ها را با یک شلوار جین، نخی یا حتی ابریشمی بپوشید. بلوزهای ابریشمی به خوبی با شلوار جین تنگ و کفش پاشنه بلند تناسب دارند.
یکی از معایب شومیزهای ابریشمی این است که عرق را جذب نمی کنند. با این حال، می توانید پدهای زیر بغل را تهیه کنید که به جذب عرق اضافی کمک می کند و بلوز شما را در طول روز زیبا جلوه می دهد.

پارچه پنبه ای برای شومیز

یکی دیگر از پارچه های مناسب برای شومیز که برای بسیاری از خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد، پارچه پنبه ای است. این یک پارچه بافته شده در دسترس و طبیعی می باشد و یکی از بهترین ها برای دوخت شومیز است. علاوه بر این، پنبه به دلیل قابلیت تنفس برای انواع مختلف شرایط آب و هوایی ایده آل است. ضمن اینکه نگهداری پارچه طبیعی نیز آسان است.

خرید شومیز زنانه جدید



یکی از راه های مطمئن برای تشخیص پنبه با کیفیت خوب این است که اطمینان حاصل شود که سطح مواد صاف و بدون نشاسته است. علاوه بر این، می‌ توانید شومیز خود را برای برجسته‌ تر شدن در میان جمعیت با اکسسوری تزئین کنید.

پارچه توری یا دانتل

اگر به دنبال پارچه ای شیک و زنانه هستید، توری یا دانتل بهترین انتخاب برای شماست. دانتل پارچه ای منحصر به فرد است زیرا برای دوخت یک شومیز زیبا و ساده نیاز به آستر دارد. ضمن اینکه از مواد طبیعی ساخته شده و می توان آن را به طیف گسترده ای از طرح ها تبدیل کرد.
دانتل همچنین می تواند ترکیب شده با پارچه های دیگر باشد. این پارچه بافت خوبی دارد و قابل تنفس است. با این حال، یکی از معایب قابل توجه آن این است که به راحتی آسیب می بیند و کمی گران است.


فرق بلوز و شومیز | آشنایی کامل با بلوز و شومیز

پارچه ساتن

ساتن حسی لوکس دارد و برای تولید شومیزهای مد روز ایده آل است. می توانید در رویدادهای اجتماعی مانند عروسی نیز لباس ساتن بپوشید. دوخت ساتن به دلیل درزهای حلقه‌ای که دارد می‌ تواند کمی چالش برانگیز باشد، اما یک خیاط خوب از پس چالش‌ ها برمی‌ آید و لباسی زیبا تولید می‌ کند.
یکی از دلایلی که مردم این پارچه را به سایر پارچه ها ترجیح می دهند این است که ضد چروک است، به خصوص ساتن های سنگین تر. اگر این پارچه را برای دوخت شومیز انتخاب می‌ کنید، توصیه می‌ شود دستورالعمل‌ های شستشو را به دقت دنبال کنید تا مطمئن شوید که به شما خدمات بهتری می‌ دهند. همچنین می توانید با استفاده از مروارید به زیبایی آن اضافه کنید.

پارچه پلی استر

پلی استر یک پارچه مصنوعی است که برای دوخت یک شومیز متفاوت برای هر مناسبتی استفاده می شود. این پارچه دارای پوشش عالی است، به راحتی کشیده می شود، مقاوم در برابر لکه است و نگهداری آن آسان است. پلی استر همچنین یک الیاف قوی است که در برابر کپک و شپش بسیار مقاوم است.
همچنین ضد لک و چروک است و کمتر از پنبه آب می رود. یکی از ویژگی های پارچه پلی استر با کیفیت خوب این است که پس از چند بار شستشو، ریش ریش نمی شود.
اما متأسفانه این پارچه مستعد کشیدگی است. علاوه بر این، تمایل دارد به پوست مرطوب بچسبد، که وقتی عرق می‌ کنید به یک چالش تبدیل می‌ شود.

پارچه ریون

ریون پارچه ای سبک و گشاد است که برای دوخت شومیز شیک و رنگارنگ ایده آل است زیرا عمدتا از الیاف روشن ساخته شده است. یک پارچه نیمه مصنوعی می باشد که از الیاف سلولز خمیر چوب خالص شده تولید شده است. تنها لازم است دستورالعمل‌ های شستشوی خاصی را دنبال کنید. طراحان توصیه می کنند که کاربران ریون این پارچه را با دست بشویند زیرا ماشین لباسشویی می تواند باعث کشیده شدن یا جمع شدن آن شود.

مطلب پیشنهادی: مدل شومیز دخترانه حریر

پارچه لینن

اگر در منطقه‌ای گرم زندگی می‌کنید یا در فصل تابستان هستید، شومیز لینن می‌تواند برای شما مناسب باشد. این نوع پارچه دارای بافتی نرم و ظریف است که حس خنکی مطلوبی را به همراه دارد. همچنین، الیاف بامبو نیز در ساختار این نوع پارچه حضور موثری دارند. می‌توان گفت که برخی از نمونه‌های آن بسیار ظریف هستند و ممکن است به سرعت چروک بخورند.

پارچه پوپلین

اگر در منطقه‌ای گرم زندگی می‌کنید یا در فصل تابستان هستید، شومیز پوپلین می‌تواند برای شما مناسب باشد. پوپلین یک نوع پارچه محبوب و پراستقبال است که معمولاً در فصول گرم سال استفاده می‌شود. این پارچه بسیار ظریف و نازک است. به دلیل نازکی و ظرافت خود، پوپلین تقریباً شفاف و بدن نما است. نرمی و لطافت در کنار خنکی از ویژگی‌های مطلوب آن هستند.  

پارچه کشمیر

اگرچه از پارچه کشمیر عموماً برای فصول سرد سال استفاده می‌شود، این نوع پارچه دارای ضخامت است. این پارچه معمولاً حالتی چهارخانه، اسپرت و شیک دارد. شومیز کشمیر نیز به عنوان یک جایگزین برای مانتوهای روزمره و خارجی استفاده می‌شود.
همچنین بخوانید: فرق شومیز و تونیک چیه؟

پارچه گاباردین

اگر به دنبال یک شومیز شیک، مجلسی و غیر قابل چروک هستید، پارچه گاباردین می‌تواند خواص مورد نظر شما را فراهم کند. این پارچه نرم است و به طور همزمان بسیار با دوام و استایل دارد. بافت مورب آن از چروک شدن پارچه جلوگیری می‌کند. این نوع پارچه ممکن است شامل پشم و پنبه باشد. این نمونه شیک و مناسب برای بانوان با سلیقه است.

سخن پایانی

پارچه‌های متعددی برای شومیزها وجود دارند و البته برخی از آنها برای این منظور بهتر و مناسب‌تر هستند. در ابتدا، شومیزها به عنوان پوششی با پوست بدن در تماس مستقیم استفاده می‌شوند. بنابراین، نوع مواد استفاده شده در پارچه و سازگاری آن با بدن بسیار مهم است. طرح خاصی نیز برای این لباس‌ها نیاز است که نیازمند استفاده از متریال خاصی است. در اینجا، چند نمونه از بهترین و پرکاربردترین پارچه‌ها معرفی می‌شوند. با توجه به توضیحات ارائه شده، لطفاً بیان کنید کدام گزینه را به عنوان بهترین پارچه برای شومیز می‌پسندید.