ایا وایتکس ماشین لباسشویی را خراب میکند
Views 2,820 بازدید
Calendar icon 6 ماه پیش

ایا وایتکس ماشین لباسشویی را خراب میکند

استفاده از سفید کننده همیشه یک چالش بوده و هست. اینکه آیا می توان از وایتکس یا سفید کننده در ماشین لباسشویی استفاده کرد یا خیر سوالی است که شاید برای شما هم پیش آمده باشد.  یک راه خوب برای اطمینان از این است که ماشین لباسشویی شما عاری از بوهای وحشتناک و باکتری ها شود، استفاده از سفید کننده است. علاوه بر این، می توان از آن برای تمیز کردن لباس استفاده کرد! اما سفید کننده چیزی نیست که شما بتوانید مدام از آن استفاده کنید، باید با احتیاط استفاده شود! موضوع مورد بحث در این نوشته از آی بولک این است که ایا وایتکس ماشین لباسشویی را خراب میکند یا خیر.

آیا وایتکس لباسشویی رو خراب میکنه

اگر فکر می کنید دستگاه شما به تمیز کردن عمیق و شدید نیاز دارد، سفید کننده می تواند راه حل مناسبی باشد. سفید کننده هر گونه باکتری ماندگار را از بین می برد، بنابراین اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی شما کاملاً ضدعفونی شده و عاری از هرگونه میکروب مضر است، بسیار عالی است. اما اگر از سفید کننده به درستی استفاده نشود، ماشین لباسشویی و لباس های شما آسیب می بیند. استفاده از مایع وایتکس (Whitex) در ماشین لباسشویی به طور معمول لباس‌ها را خراب نمی‌کند. وایتکس یک نوع مایع شوینده است که برای پاکسازی و سفید کردن لباس‌ها استفاده می‌شود. اما برای استفاده از آن، شما باید دستورالعمل‌های صحیح تولید کننده را دنبال کنید و مقدار مناسبی از این مایع را در ماشین لباسشویی استفاده کنید.

به علاوه، همواره باید دستورالعمل‌های توصیه شده توسط سازنده ماشین لباسشویی را رعایت کنید. از جمله تعیین دما و حالت مناسب برای هر نوع لباس و استفاده از مواد شوینده مناسب برای حفظ سلامتی و طول عمر ماشین لباسشویی.

برای تمیز کردن ماشین لباسشویی خود با سفیدکننده، کافی است 60 میلی لیتر سفید کننده رقیق شده را به کشوی شوینده لباسشویی اضافه کرده و سپس دستگاه خود را در یک چرخه داغ قرار دهید. یک چرخه شستشو اضافی هم تنظیم کنید تا مطمئن شوید که همه سفید کننده ها خارج شده اند. اگر بعد از آن بویی از سفیدکننده احساس کردید، یک چرخه خالی دیگر را اجرا کنید.

به یاد داشته باشید، سفیدکننده بسیار واکنش پذیر است. بنابراین هرگز نباید از آن با سایر محصولات تمیز کننده استفاده کنید، زیرا ممکن است باعث واکنش منفی شود که می تواند به دستگاه شما آسیب برساند. سفید کننده و آب گرم نیز می توانند مقدار زیادی کف تولید کنند، بنابراین بیشتر از دوز توصیه شده استفاده نکنید. یکی دیگر از علل مشکلات ماشین لباسشویی، کیفیت قطعات آن است. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است ماشین لباسشویی خود را از یک برند معتبر و با کیفیت خریداری کنید. همچنین، مراقب باشید که قطعات ماشین لباسشویی به درستی نصب شده باشند تا خرابی های غیرقابل پیش بینی به وجود نیاید.

استفاده از سفید کننده در ماشین لباسشویی

سفید کننده کاربردهای زیادی دارد، ممکن است برخی از آنها را بشناسید و بعضی را نشناسید. در مورد ماشین لباسشویی از سفید کننده می توان به 2 روش مختلف استفاده کرد:

  • تمیز کردن لباس ها در ماشین لباسشویی
  • تمیز کردن خود ماشین لباسشویی
 

استفاده از سفید کننده برای تمیز کردن لباس ها در ماشین لباسشویی

قبل از شروع به تمیز کردن لباس های خود در ماشین لباسشویی با سفید کننده ، باید مطمئن شوید که از نوع سفید کننده مناسب استفاده می کنید. در اینجا رایج ترین انواع آن آمده است:

  • سفید کننده اکسیژن (یا سفید کننده بدون رنگ): سفید کننده های اکسیژن یا سفید کننده های بدون رنگ به اندازه سفید کننده کلر تهاجمی نیستند و می توان از آنها برای لباس های سفید و رنگی استفاده کرد. این سفید کننده نباید روی پشم، چرم یا ابریشم استفاده شود.
  • سفید کننده کلر :  سفید کننده کلر بر روی مواد مقاوم به خوبی کار می کند. همچنین برای از بین بردن لکه های قدیمی و حذف لکه ها بسیار عالی است. اگر از این نوع سفید کننده استفاده می کنید، باید از آن در فضایی دور از بچه ها و حیوانات استفاده کنید! و این نوع سفید کننده ها نباید بر روی پشم ، لاستیک، ابریشم، استات و پشم استفاده شوند.

هنگام استفاده از سفید کننده با ماشین لباسشویی باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • برچسب روی لباس را بررسی کنید تا ببینید آیا می توانید از سفید کننده برای شستشوی آنها استفاده کنید.
  • لباس های خود را تست کنید. یک آزمایش کوچک با مقداری سفید کننده رقیق انجام دهید تا ببینید چه اتفاقی برای لباس شما می افتد. به عنوان مثال مقداری از محلول سفید کننده را روی درز یک تی شرت بمالید.
  • وقتی لباس داخل لباسشویی است، سفید کننده را مستقیم داخل ماشین لباسشویی نریزید. این کار آنها را خراب می کند.
  • هرگز این فکر را نکنید که همه لباس ها را می توانید با سفید کننده و آب داغ بشویید. برچسب های روی لباس را بررسی کنید!
  • بیش از حد سفید کننده نزنید. در صورت استفاده از سفید کننده کلر ، این امر باعث زردی می شود.

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بریزیم

استفاده از سفید کننده برای تمیز کردن ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی ، مانند سایر لوازم خانگی باید در طول عمر خود تمیز نگه داشته شود. راه های زیادی برای تمیز کردن ماشین لباسشویی وجود دارد. سفید کننده در از بین بردن لکه ها، بوها و لکه های سرسخت خوب است و برای از بین بردن باکتری هایی که در طول عمر ماشین لباسشویی جمع شده اند عالی است!

  • در اینجا مراحلی که باید برای تمیز کردن ماشین لباسشویی با استفاده از سفید کننده انجام دهید ذکر شده است:
  • دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می توانید از سفید کننده برای تمیز کردن ماشین استفاده کنید.
  • هرگونه لباس را از دستگاه بیرون بیاورید.
  • فیلتر را بردارید و تمیز کنید. فیلتر با گذشت زمان بسیار کثیف می شود و همچنین تمام موها و تکه های کثیفی که از روی لباس بیرون می آید را به دام می اندازد.
  • واشر ماشین لباسشویی را پاک کنید.
  • لازم نیست زیاد تمیز کنید. فقط از آب داغ و یک اسفنج برای تمیز کردن استفاده کنید.
  • 60 میلی لیتر سفید کننده لباس را داخل کشوی شوینده ماشین لباسشویی خود قرار دهید. تمیز کردن سفیدکننده ها تهاجمی تر بوده و ممکن است ماشین لباسشویی را خراب کند.
  • چرخه شستشو "داغ" و "طولانی"  را انتخاب کنید.
  • وقتی چرخه به پایان رسید در را باز کنید ، اگر بوی سفید کننده را احساس کردید یک چرخه شستشوی گرم دیگر را اجرا کنید.
  • تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی همیشه کار خوبی است! نه تنها بوی بد و کپک را از بین می برد ، بلکه لباس های شما را حتی تمیزتر می کند!

نتیجه
سفید کننده برای تمیز کردن لباس و ماشین لباسشویی بسیار موثر است، اما قبل از شروع به شستشو با آن باید نحوه صحیح استفاده از سفید کننده را بدانید. به عنوان مثال ، سفید کننده زیاد می تواند مشکلات عمده ای برای شما ایجاد کند ، اما اگر از آن خوب استفاده کنید ، می توانید لباس های خیره کننده و ماشین لباسشویی درخشان داشته باشید.