برای ماشین لباسشویی پودر بهتر است یا مایع

برای شستن لباس ها با ماشین شوینده های مختلف به صورت پودری و مایع وجود دارد که همگی برای تمیزی لباس مورد استفاده قرار می گیرند. اما تفاوت پودر ماشین لباسشویی و مایع لباسشویی چیست و کدامیک برای بهترند. اگر برای شما هم خیلی اوقات این سوال بوجود آمده که برای ماشین لباسشویی پودر بهتر است یا مایع، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پودر ماشین لباسشویی بهتر است یا مایع

شوینده خوب شوینده ای است که بخوبی لکه ها را تمیز کند، به لباس آسیب وارد نکند. مقرون به صرفه و در دسترس باشد و استفاده راحتی داشته باشد و همچنین بوی خوبی داشته باشد. برای اینکه بتوان نظر داد که برای ماشین لباسشویی پودر بهتره یا مایع ابتدا به بررسی ویژگی های پودر و مایع لباسشویی به طور جداگانه می پردازیم.


پودر یا مایع ماشین لباسشویی

پدر لباسشویی دارای آنزیم و ترکیبات قدرتمندی برای از بین بردن لکه های عمیق است و شامل پودر مخصوص لباس های رنگی، لباس های سفید و لباس کودک می شود.

در مواردی که از تمیز شدن یک لباس ناامید هستید بهتر است که از پودر لباسشویی استفاده کنید. پودر ماشین لباسشویی همچنین قیمت مناسبی دارد و برای استفاده بلند مدت مقرون به صرفه است، ضمن اینکه با قدرت لکه بری که دارند تنها کافیست مقداری از پودر لباسشویی را برای شستن لباس ها مصرف کنید.

از دیگر ویژگی های پودر لباسشویی این است که بوی مطبوع و ماندگاری دارد. همچنین اگر طرفدار محیط زیست هستید بسته پودر لباسشویی از مقوا تهیه می شود که سازگار با محیط زیست است.

اما یکی از معایب پودر ماشین لباسشویی این است که براحتی با آب دمای پایین حل نمی شود و امکان دارد به صورت گوله یا لکه هایی بر روی لباس باقی بماند که در دراز می تواند بافت لباس را دچار آسیب کند. البته این مشکل پودر لباسشویی با حل کردن آن در آب گرم رفع می شود.

پودر ماشین لباسشویی خوبه یا مایع لباسشویی

حالا می خواهیم ویژگی های مایع لباسشویی را مورد بررسی قرار دهیم.

مایع لباسشویی در انواع مختلف روزانه، مخصوص لباس های تیره و مشکی، مخصوص لباس های سفید، پلی واش (مناسب برای انواع لباس) و مخصوص لباس کودک وجود دارد.

مایع لباسشویی براحتی قابل استفاده است و در آب سرد هم حل می شود بنابراین در استفاده از آنها خیالتان راحت است که بافت لباس شما آسیب نمی بیند و خبری از سفیدک بر روی لباستان نیست. استفاده از مایع با لباسشویی هم سازگار است و می توانید انرا بصورت مستقیم بر روی لباس بریزید.

مایع های لباسشویی در رایحه های متنوعی وجود دارند و با توجه به اینکه در مقایسه با پودر لباسشویی از ترکیبات ملایم تری تشکیل شده، برای شستن لباس های ظریف و لباس های رنگی مناسب است، بویژه اگر نگران این هستید که رنگ لباس شما در اثر شستشو از بین برود یا کمرنگ شود استفاده از مایع لباسشویی بهترین گزینه است. همچنین لکه بری مایع لباسشویی برای لکه های روغنی از پودر بهتر است.

پس مایع لباسشویی برای شستشوی لکه های سطحی بسیار مناسب است.

از معایب مایع ماشین لباسشویی قیمت آن است که برای استفاده مداوم زیاد مقرون بصرفه نیست، ضمن اینکه به دلیل مایع بودن و قدرت پاک کنندگی کمتر در مقایسه با پودر، مصرف آن بیش تر است و زودتر تمام می شود.

برای ماشین لباسشویی پودر بهتره یا مایع

با وجود این توضیحات اینکه بگوئیم برای ماشین لباسشویی پودر یا مایع کدام بهتر است تا حدود زیادی به نوع لباس، نوع لکه لباس، سلیقه شما در رایحه شوینده ها و از همه مهمتر به قدرت خرید شما بستگی دارد. هر کدام مزایای خود را دارند و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام یک از پودر یا مایع لباسشویی را انتخاب کنید.