پارچه مناسب برای دوخت بارانی

بارانی از جمله لباس های ضروری برای فصل پاییز است، چون هم ضد آب است و برای پوشیدن در هوای بارانی مناسب می باشد و هم اینکه محافظ خوبی در برابر بادهای پاییزی است. برای داشتن یک بارانی خوب و کاربردی باید به جنس پارچه بسیار دقت کنید. پارچه های مناسب برای تولید و دوخت یک بارانی مناسب باید ضد آب باشند و آب را جذب نکنند. در این مطلب به معرفی پارچه مناسب برای دوخت بارانی می پردازیم تا اگر قصد دوختن بارانی را دارید راهنمای خوبی برای شما باشد پس تا انتها با آی بولک همراه باشید.

پارچه مناسب بارانی

در ادامه با 8 نمونه از پارچه های ضد آب و مناسب برای دوخت بارانی آشنا شوید.



1. پارچه پلی استر ضدآب
یکی از مناسب ترین انواع پارچه برای دوخت بارانی، پارچه پلی استر با پوشش پلاستیکی با پوشش نازک ضد آب / مقاوم در برابر آب است. بهترین چیز در مورد این پارچه ها این است که کاملا ضد آب، بسیار بادوام، قابل تنفس با مقداری قابلیت کشسانی می باشد و همچنین نرم، انعطاف پذیر و راحت است.

2. پارچه پشت پنبه

لایه داخلی این پارچه از جنس پنبه است و جنس بسیار سبکی دارد. به دلیل جذب رطوبت بالا، ضدحساسیت بودن و قابلیت تنفس بالا، یکی از مناسب ترین انواع پارچه برای دوخت بارانی محسوب می شود.

3. وینیل، چرم و پلاستیک
این مواد مصنوعی ضد آب هستند و معمولاً در خیاطی برای دوخت بارانی، کیف های آرایشی، کیف های حمل و نقل، کیف های ساحلی، زیرانداز و غیره استفاده می شوند.

4. پارچه شمعی
یکی از پرکاربردترین انواع پارچه برای دوخت بارانی که در برابر آب مقاوم است و تمیز کردن و شستشوی ان بسیار راحت می باشد. اما توجه داشته باشید که پارچه های شمعی را نباید در ماشین لباس شویی شست.

5. پارچه چرم

چرم یکی دیگر از پارچه های مناسب برای دوخت بارانی است و معمولا از نوع مصنوعی آن برای این کار استفاده می شود. دوخت بارانی با پارچه چرم علاوه بر محافظت از بدن در برابر سرما، ایستایی خیلی خوبی دارد و دوخت آن راحت است.

6 . پارچه گاباردین

گاباردین نوعی پارچه ضخیم و مناسب برای دوخت بارانی است که از الیاف طبیعی و مصنوعی برای تولید آن استفاده شده و تنوع طرح و رنگ آن زیاد است. بویژه اگر تصمیم به دوخت بارانی مجلسی و رسمی دارید، پارچه گاباردین انتخاب مناسبی می باشد.

7 . پارچه کتان

گزینه بعدی برای معرفی پارچه مناسب برای دوخت بارانی کتان است که محکمتر و درخشان تر از پارچه پنبه ای می باشد و جذب رطوبت آن زیاد است. برای دوخت بارانی کتان بهتر است از آستر استفاده کنید. 

8 . پارچه میکرو

اگر برای دوخت بارانی به دنبال پارچه سبک و راحت هستید میکرو را انتخاب کنید،این پارچه با وجود وزن سبکی که دارد بسیار مقاوم و بادوام است و در برابر باد و باران مستحکم می باشد. از دیگر ویژگی های این پارچه شستشو و اتوکشی آسان است.