پارچه میکرو چه پارچه ای است و چه ویژگی هایی دارد

در این مطلب می خواهیم در مورد پارچه میکرو و ویژگی های آن صحبت کنیم. میکرو از جمله پارچه های کاربرد در دوخت لباس است که انواع مختلفی دارد و در سال های اخیر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای آشنایی بیشتر با پارچه میکرو تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پارچه میکرو چه نوع پارچه ای است

پیدایش پارچه میکرو به دهه 90 در کشور سوئد بر می گردد. در مورد ویژگی های پارچه میکرو می توان گفت پارچه ای با تارو پود پر تراکم است که پشت و روی آن باهم فرق دارد.  قسمت رویی پارچه میکرو نرم و لطیف و تاحدودی شبیه به پارچه جیر است.

جنس پارچه میکرو از الیاف مصنوعی پلی استر و پلی آمید و تاحدودی ضد آب می باشد و بسیار سبک و لطیف است. مقاومت و ماندگاری بالا یکی از ویژگی های پارچه میکرو می باشد.

انواع پارچه میکرو

پارچه میکرو انواع مختلفی دارد که از آنها برای تولید مانتو، پالتو و کت دامن استفاده می شود. تولید لباس ورزشی از دیگر کابردهای پارچه میکرو می باشد. خنک و سبک بودن پارچه های میکرو باعث شده برای انجام فعالیت های ورزشی گزینه مناسبی بنظر برسد.

پرکاربردترین انواع پارچه میکرو عبارتند از:

میکرو ساده

که رایج ترین مدل میکرو برای دوخت مانتو و پالتو و بسیار سبک و راحت است.

پارچه میکرو کجراه

این مدل پارچه میکرو کمی برجسته است، رنگ های متنوعی داردو برای دوخت دامن، بارانی و مانتو مناسب است.

پارچه میکرو میله ای

این نوع از پارچه میکرو حالت راه راه عمودی و اسپرت دارد و با توجه به جنس راحت و سبکی که دارد برای دوخت پالتو و مانتو مورد استفاده قرار می گیرد.


ویژگی های پارچه میکرو

بارزترین ویژگی پارچه میکرو پخش نور در سطح وسیعی از آن است. به این شکل که نور تنها در بخشی از آن متمرکز نمی شود. از دیگر ویژگی های پارچه میکرو می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • دوام و مقاومت
  • تنوع رنگ
  • سبک و راحت بودن
  • ایستایی زیبا
  • عدم نیاز به اتوکشی روزانه
  • عدم آبرفت

پارچه بزیاق ترک چیست

کاربرد های پارچه میکرو

تمیزکاری: پارچه میکرو به دلیل الیاف نازک و بلندی که دارد، بسیار مناسب برای تمیزکاری و پاکسازی سطوح مختلف است. این پارچه به خوبی گرد و غبار، روغن، لکه‌ها و ذرات ریز را جذب می‌کند و به راحتی قابل شستشو است.

صنعت خودروسازی: پارچه میکرو در صنعت خودروسازی به عنوان یک جایگزین مناسب برای پارچه‌های سنتی استفاده می‌شود. این پارچه برای پاکسازی و شستشوی داخلی و خارجی خودروها، پاک کردن شیشه‌ها و حذف اثر انگشت‌ها و خطوط روغنی بسیار مفید است.

صنعت پوشاک: پارچه میکرو به خاطر نرمی و مقاومت در برابر چینش، در صنعت پوشاک استفاده می‌شود. این پارچه در تولید لباس‌های ورزشی، لباس‌های شنا، حوله‌های ورزشی و انواع پوشاک دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پارچه میکرو اغلب برای پالتو زنانه، انواع کت و لباس اداری و رسمی زنانه، مانتو و بارانی زنانه کاربرد دارد.

صنعت خانگی: پارچه میکرو در صنعت خانگی نیز کاربردهای زیادی دارد. از جمله این کاربردها می‌توان به پاک کردن و تمیزکاری سطوح خانه، شستشوی و جذب آب از ظروف و ظروف آشپزخانه، پاک کردن مبلمان و مبل‌ها، تمیزکاری پنجره‌ها و آینه‌ها اشاره کرد.

 

شستشو و نگهداری پارچه میکرو

برای جلوگیری از ایجاد آسیب به پارچه میکرو بهتر است شستشوی آنرا بصورت انجام دهید. اما شستشوی آن در لباسشویی نیز مانعی ندارد. بهتر است برای شستشوی پارچه میکرو از مواد شوینده ملایم و آب ولرم استفاده کنید و اجازه دهید خشک شدن آن در هوای طبیعی و آزاد انجام شود.

پارچه میکرو نیاز چندانی به اتو ندارد اما بهتر است قبل از اتو کردن کمی آنرا مرطوب کنید و اتو روی دمای کم باشد.