پاییز امسال چی بپوشیم؟
Views 80 بازدید
Calendar icon 6 ماه پیش

پاییز امسال چی بپوشیم؟

پاییز امسال چی بپوشیم؟

پاییز با تمام قشنگی‌هاش رسید و کم‌کم باید خودمون رو برای یه فصل سرد آماده کنیم. اما امسال پاییز چه بپوشیم؟ قشنگی تغییر فصل‌ها غیر از عوض شدن رنگ‌ها و هواش به اینه که متناسب با اون تغییرات طبیعی، مد و لباس هم تغییر می‎کنه و هر سال پاییز می‎تونیم طرح‎ها، مدل‎ها و رنگ‎های متنوعی رو در این صنعت ببینیم.

اگه پیگیر تغییرات مد در فصل‌های مختلف باشید و یا اگه امسال پاییز سری به بازار زده باشید، حتما متوجه تغییر دکورهای مغازه‌ها از استایل تابستانی به پاییزی شده‎اید. لباس‌های پاییزی در کل نه مثل لباس‌های زمستونی خیلی گرم هستن و نه اینکه موجب سرماخوردن شما میشن.

اما اگه می‎خواین بدونین که پاییز امسال چی ترند شده و بهتره چی بپوشیم، ما در این مقاله از آی بولک بهتون کمک می‌کنیم تا بهترین استایل رو داشته باشین.

پاییز امسال کت و پالتو بپوشیم؟

پاییز بدون کت و پالتو که پاییز نمیشه! خانم‌ها هم می‌تونن بین کت و پالتو یکی رو انتخاب کنن. اما چه طرح‌هایی مد شده؟

دوباره امسال شاهد طرح‌های کلاه‌دار هستیم. یقه‌ها و آستین‎های گشاد هم که طرفداران خودش رو دارن. طرح‎های امسال پاییز ممکنه کمربند هم داشته باشند.

پاییز امسال ژاکت بپوشیم خوبه؟

فصل پاییزه و تغییرات دماییش. حتما شمام دقت کردین که صبح پاییز از سرما میلرزی و ظهرش گرم گرمه. به‌همین خاطر به پاییز می‌گن فصل لایه لایه پوشیدن تا هر وقت که خواستیم بتونیم پوششمون رو تغییر دهیم. پس بجای داشتن یک لباس سنگین و گرم می‌تونید چند تا لباس نازک روی هم بپوشید.

یکی از لباس‎هایی که می‎تونید تو این فصل داشته باشید، ژاکته. بنابراین، برای فصل پاییز ست کردن یک بلوز مناسب با جلیقه یا کت جین و یا ژاکتی تک‎دکمه‎ای خیلی مناسب هستش.

پلیور برای پاییز چطوره؟

اگه دنبال پلیوری برای فصل پاییز هستین، سعی کنین پلیورهایی که از الیاف طبیعی تهیه شدن رو انتخاب کنین. پارچه‌های کتان، کشمیر و پشم، علاوه‎بر اینکه برای لایه لایه پوشیدن مناسبن، هوا هم در آن‌ها خیلی خوب جابجا میشه.

همچنین، این نوع پارچه‌ها در کنار بادوام بودن، حسایت پوستی کمی ایجاد می‌کنند.

لباس های پشمی و بافتنی همراه همیشگی فصل پاییز

اگه به بازار سری زده باشید، حتما لباس‎های پشمی و بافتنی رو دیدید. پانچوها، ژاکت‌ها و کت‌های طرح پشمی دوباره برگشتن و تو ویترین مغازه‎ها خودنمایی می‎کنن.

طرح‌های پشمی امسال علاوه‎ بر اینکه گرما رو به شما هدیه می‎دن، از تنوع زیادی هم برخوردارند. اما قرار نیست که یک پانچو یا لباس تمام پشم بپوشید، طراحان سعی کردن تا با ترکیب پشم و پارچه یا پشم و چرم طرح‌های متنوعی رو ارائه بدهند تا بدین صورت پاسخگوی تمامی سلایق باشند.

امسال پاییز شلوار چی اومده؟

برای داشتن استایلی خاص در فصل پاییز می‎تونید شلوارهای مخمل کبریتی رو با بلوزتون ست کنید. شلوارهای جین تیره رنگ و رنگ‎هایی متمایل به آبی نفتی مناسب فصل پاییز هستند.

جوراب برای پاییز مهمه؟

خریدن جوراب برای پاییز مهمه و باید به آن توجه کرد. داشتن جورابی ضخیم و محکم می‎تونه هم پاها رو گرم نگه‎داره و هم از پاها محافظت می‌کنه.

کفش مناسب برای فصل پاییز چی میتونه باشه؟

یک استایل خوب برای پاییز، چکمه رو فراموش نمی‌کنه؛ اصلا یکی از ضروریات این فصل چکمه است. پس اگه می‌خواهید برای فصل پاییز کفشی تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم چکمه بخرید.

انتخاب یک نیم‌بوت سَبُک چرم که پاشنه‌ای متوسط داره هم انتخاب خوبیه. البته، اگه در مناطقی با بارندگی‎های زیاد زندگی می‌کنین، خرید پوتین هم برای خانم‌ها و هم برای آقایون مناسب هستش.

اما چه رنگ کفشی برای پاییز امسال مده؟ مشکی دوستان نباید نگران باشن، پاییز امسال هم مشکی جایگاه خاص خودش رو حفظ کرده. اگه می‎خواهید استایل خاصی داشته باشید، می‌توانید مشکی رو با رنگ‎های دیگه‌ای مثل طوسی پررنگ، آبی لاجوردی و حتی سفید ترکیب کنید.

اما پوشیدن کفش‌های نوک تیز رو برای پاییز امسال باید فراموش کنید. امسال کفش‌هایی که بخش پنجه‌ها گرد و راحت هستند، مد شده؛ پس اگه می‌خواهید چکمه یا نیم‌بوت تهیه کنید و یا برای مهمانی‎های زنانه به دنبال کفش هستید، باید به این موضوع توجه داشته باشید.

همچنین، طراحان برای پاییز امسال سعی کرده‌اند تا کفش‌های تخت و بدون پاشنه رو ارائه دهند؛ این مدل کفش‌ها برای خانم‌های شاغل بسیار مناسب است.
همچنین بخوانید: پارچه های مناسب فصل پاییز و زمستان

استایل پاییزی بدون کیف چرمی؟


تهیه کیفی مناسب استایل پاییزی مهم است. بنابراین اگه به دنبال کیف برای فصل پاییز هستید، باید به جنس و رنگ آن توجه زیادی داشته باشید.

پاییز امسال با کیف‌هایی از جنس چرم و جیر و نیز رنگ‌هایی بین قرمز گرم و قهوه‌ای خاکی زیباتر خواهد شد. البته، دقت کنید که اندازه کیفی که تهیه می‎کنید نیز باید متناسب با جثه‌تان باشد. عدم توجه به این موضوع، تناسب بین جثه و کیف را به هم خواهد زد.

بنابراین، افرادی با جثه‌ای ریز باید کیف‌های کوچکتر و برعکس، افراد درشت هیکل‌تر باید کیف‎های بزرگتری انتخاب کنند.

ولی جالبه بگیم که امسال پاییز، ما شاهد مدل‌های پشمی و بافتنی در صنعت کفش هستیم. پس اگه تو بازار کیف‌هایی با تکه‌هایی از پشم یا بافتنی دیدید، اصلا تعجب نکنید. این نوع کیف‌ها القاء‌کننده گرما هستند.

اگر هم کیفی مناسب برای مهمانی می‌خواهید، بهتره سراغ کیف‌های کوچک و ترجیحا مربع شکل بروید.
مطلب پیشنهادی: انواع استایل دانشجویی پاییزی

جایگاه کمربند در لباس های پاییز امسال

معمولا کمربند روی شلوار بسته میشه؛ اما پاییز امسال شاهد بازگشت کمربند و قرار گرفتن آن بر روی ژاکت‌ها، کت‌ها و گاهی لباس‌های مخصوص شب هستیم. بازگشتی کلاسیک، اما آراسته!

با بستن کمربند بر روی لباس‎ها می‎توان آن‌ها را زیباتر جلوه داد. در نتیجه، می‌توان لباس‌هایی بسیار ساده را با کمک کمربند از سادگی درآورد.

زیورآلات پاییزی

زیورآلات نقش مهمی در ظاهر خانم‌ها دارند و هر خانم خوش‌پوشی باید در تهیه و استفاده از زیورآلات دقت کند.

اگه به زیورآلات علاقمند باشید، حتما در جریانید که برای مدتی زیورآلاتی با طرح‌هایی به سبک قدیمی خیلی مد شده بودند، اما برای پاییز امسال نباید از اینگونه طراحی‌ها استفاده کرد. پاییز امسال سعی کنید مدرن باشید.

بنابراین، بجای اینکه به دنبال زیورآلاتی با مدل‌های قدیمی و شلوغ باشید، می‌تونید از سبک‌های ساده و جدید استفاده کنید. حتما هم نیازی به تهیه جواهرات نیست؛ نقره و تیتانیوم با اینکه ارزان هستند، می‌توانند در داشتن سبکی مدرن به شما کمک کنند.

پاییز امسال چه رنگی بپوشیم؟

با اینکه معمولا در فصل‌های سرد رنگ‌های تیره بولد می‌شوند، اما در لباس‌های پاییزی امسال رنگ‌های دیگری نیز دیده می‌شود.

در پاییز امسال لباس‌هایی به رنگ‌های تند یا به اصطلاح پاستلی نظیر قرمز، آبی و طلایی نیز مشاهده شده است. همچنین، ترکیب رنگ‌های صورتی روشن و نقره‌ای و یا آبی روشن و نقره‌ای مشاهده می‌شود.

رنگ‌هایی مثل مشکی، قهوه‌ای، خاکی متمایل به قهوه‌ای، سفید برفی و نیز انواع طیف‌های طوسی هم که یار همیشگی پاییز بوده‌اند و هستند.

سفید برفی را هم که حضور پررنگی تا فصل زمستان دارد، می‎توان در پاییز امسال در ترکیب با رنگ‌های مختلف مشاهده کرد.

لباس های پاییز بیشتر از چه جنسی هستند؟

امسال پاییز انواع پارچه‌ها با جنس‌های مختلف نظیر جیر، چرم، مخمل کبریتی، مخمل، پارچه‌های راه‌راه و زبر کتان، کشباف و بافتنی، پارچه‌های آستردار، خز و پارچه‌های پشمی وجود دارند.
مطلب پیشنهادی: مهمانی پاییزی چی بپوشیم؟

نگاهی اجمالی به انتخاب پوشاک در فصل پاییز

اگر به دنبال این هستید که پاییز امسال چی بپوشیم، باید عرض کنیم که علاوه بر اینکه می‌توان نکات ذکر شده در مقاله را رعایت کرد، باید دقت کنید که لباسی که برای پاییز تهیه می‌کنید متناسب با اندامتان باشد.

اگر هم نگران هستید که لباس‌های پاییزی شما را چاق نشان می‌دهند، ژاکت‌هایی باید بپوشید که به اصطلاح می‌گویند برای شما بافته شده‌اند و یا بجای ژاکت از یک زیرپیراهنی به‌عنوان عرق‌گیر و دو لایه پیراهن استفاده کنید.

همچنین، در زمان لباس پوشیدن باید رنگ‌ها را طوری ترکیب کنید، که ظاهری شیک ایجاد شود.