پارچه‌های مناسب فصل پاییز و زمستان

پارچه‌های مناسب فصل پاییز و زمستان

پاییز و زمستان جزو فصل‌های خاص سال محسوب می‌شوند. اکثر افراد در آغاز این فصل‌ها، لباس‌های تابستانی خود را کنار می‌گذارند و لباس‌های گرم‌تر را بیرون می‌آورند. اما سوال اینجاست که پارچه های مناسب فصل پاییز و زمستان کدام است؟ اغلب افراد نمی‌دانند در این فصل‌ها چطور استایل کنند که در عین گرم بودن، ظاهر زیبا هم داشته باشند. اگر شما نیز در این‌باره کنجکاو هستید، با ادامه این مقاله همراه باشید.

بهترین پارچه‌های مناسب فصل پاییز و زمستان کدامند؟

با توجه به مطالبی که در ادامه برای شما ذکر می‌کنیم، به‌راحتی می‌توانید با انواع پارچه ‌های مناسب فصل‌های پاییز و زمستان آشنا شوید و بهترین لباس‌های این فصل‌ها را برای خود خریداری کنید.

پارچه پشمی

از جمله بهترین پارچه های مناسب برای پاییز و زمستان، پارچه پشمی است. مهم‌ترین ویژگی این پارچه که باعث شده در این لیست قرار بگیرد، گرمای بی‌نظیر آن است. اگر لباس‌هایی از جنس پشم بپوشید، دیگر سرما را حس نخواهید کرد. البته بهتر است قبل از خرید به دو نکته توجه داشته باشید؛ نکته اول این است که پارچه‌های پشمی انعطاف بالایی ندارد؛ همچنین در زمان اولین شست‌وشو اصطلاحا دچار آب رفتگی می‌شوند. این موضوع می‌تواند در نظر افراد تغییر ایجاد کند؛ پس بهتر است قبل از خرید به‌خوبی این موارد را در نظر بگیرید.

پارچه فلانل

یکی دیگر از پارچه های مناسب فصل پاییز و زمستان، پارچه فلانل است. فلانل پارچه‌ای نرم است که اغلب آن را از جنس پنبه یا پشم می‌سازند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این پارچه علاوه‌بر اینکه برای لباس به کار می‌رود از آن برای دوختن روتختی هم استفاده می‌کنند. در حال حاضر بیشتر لباس‌های زمستانی آقایان را با این پارچه تولید می‌کنند؛ البته در لباس‌ خانم‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارچه‌های فلانل هم گرما را به‌ در بدن افراد حفظ می‌کنند.

پارچه مخمل

گزینه بعدی که می‌تواند در لیست پارچه های مناسب فصل پاییز و زمستان قرار بگیرد، پارچه مخمل است. این نوع از پارچه‌ها از ترکیب پشم، ابریشم و کتان تولید می‌شوند. پارچه‌های مخمل انواع مختلفی دارند و جزو زیباترین پارچه ‌های پاییزی و زمستانی محسوب می‌شوند.
مطلب پیشنهادی: ست کردن مانتو بلند با کیف و کفش زمستانی

پارچه دورس

پارچه های دورس از جمله دیگر موارد مناسب فصل پاییز و زمستان به شمار می‌آیند. این نوع پارچه‌ها از متریال متنوعی مانند پلی استر، ویسکوز، الیاف پنبه و غیره تولید می‌شوند. اغلب از این نوع پارچه به دلیل گرمای مناسبی که دارد، در تولید سویشرت‌ها و شلوار استفاده می‌کنند. جالب است بدانید این نوع پارچه در تولید لباس‌های ورزشی هم به کار می‌رود.

پارچه چرم

می‌خواهید استایل خود را خاص کنید، از پارچه های چرم هم در فصل ‌های زمستان و پاییز استفاده نمایید. این پارچه برای تمامی فصل‌ها مناسب است. البته به خاطر داشته باشید چرم به‌خوبی نمی‌تواند شما را گرم نگه‌دارد؛ اما برای زیبایی ظاهرتان گزینه‌ای بسیار خاص محسوب می‌شود.

پارچه کادوی

کادوی یا ولز یکی دیگر از پارچه‌های مناسب فصل پاییز و زمستان محسوب می‌شود. این پارچه از پنبه ضخیم تهیه شده و خطوط موازی برجسته‌ای روی آن وجود دارد. این پارچه در ظاهر شبیه پارچه‌های مخمل است؛ البته سفت‌تر و سخت‌تر از مخمل است. همه افراد جامعه نیز به آن علاقه دارند.

پارچه خز مصنوعی

خز مصنوعی یکی از دیگر آیتم‌هایی است که می‌توانید برای پاییز و زمستان خود از آن استفاده نمایید. این نوع پارچه برای افرادی که به طبیعت و محیط زیست اهمیت زیادی می‌دهند، بسیار مهم است؛ زیرا برای تولید آن از مواد بازیافتی استفاده شده است. این خز از  نظر حفظ گرما نیز گزینه مناسبی است؛ پس اگر به استایل‌های خاص علاقه دارید، حتما از این نوع پارچه در پاییز و زمستان استفاده کنید.

نکات مهم استایل زیبا در پاییز و زمستان

حال که با  پارچه‌های مناسب فصل پاییز و زمستان آنا شدید، وقت آن رسیده که از نکات مهم استایل کردن در این فصل‌ها نیز مطلع شوید. با رعایت این نکات می‌توانید به سبکی زیبا و جذاب دست یابید.
مطلب پیشنهادی: مدل دامن دخترانه زمستانی

در فصل پاییز فقط لباس گرم نپوشید

در پاییز صبح‌ها و شب‌ها هوا سرد می‌شود؛ اما در ظهر هوا گرم‌تر است. این موضوع باعث می‌شود افراد لباس مناسبی نپوشند. پیشنهاد ما این است که در این فصل همیشه یک کت پاییزه به همراه داشته باشید؛ اما لباس‌های اصلی خود را از آیتم‌ها خنک‌تر انتخاب کنید. به این صورت با سرد و گرم شدن، هوا همیشه یک لباس مناسب همراه خود دارید.

از اکسسوری‌های مخصوص این دو فصل غافل نشوید

در زمستان و پاییز اکسسوری‌هایی مانند کلاه و دستکش، علاوه‌بر گرم نگهداشتن بدن شما، به زیبایی استایلتان هم کمک بزرگی می‌کنند. برای خرید شال و کلاه بهتر است از گزینه‌های ساده‌تر استفاده کنید؛ زیرا این موارد با اغلب لباس‌ها ست می‌شوند.

رنگ‌ها

موضوع انتخاب رنگ نیز در استایل پاییزی اهمیت زیادی دارد. بسته‌به اینکه از کدام پارچه معرفی شده در این مقاله برای کت یا پالتو خود استفاده می‌کنید، باید رنگ‌های خاکستری، قهوه‌ای، کرم، بژ، سبز تیره، سبز جنگلی، طلایی، مسی و غیره را در استایل به کار ببرید.

نحوه ست کردن را بیاموزید

متاسفانه بسیاری از افراد از نحوه ست کردن لباس‌های گوناگون اطلاعی ندارند و این موضوع باعث می‌شود، انتخاب اشتباهی داشته باشند. نکته اولی که باید در این باره بدانید این است که نوع پارچه لباس‌های شما در انتخاب باقی آیتم‌ها تاثیرگذارند. همچنین رنگ و ظاهر آن‌ها نیز اهمیت زیادی دارد. توصیه ما به شما این است که زمانی را به مطالعه در این زمینه اختصاص دهید؛ با این کار تا همیشه می‌توانید استایل‌های مناسبی برای خود، طراحی کنید.

بوت و نیم بوت

یکی دیگر از مواردی که تاثیر بسیار خاصی بر استایل زمستانه شما می‌گذارد، بوت و نیم بوت است. سعی کنید با توجه به نوع پارچه و مدل لباس خود، از بوت یا نیم بوت استفاده کنید. زیرا این موارد به زیبایی استایل شما، کمک فراوان می‌کنند.
مطلب پیشنهادی: مدل لباس بافت مردانه مناسب پاییز

توصیه ما به شما

پارچه ‌های مناسب فصل پاییز و زمستان انواع مختلفی دارند که بهترین آن‌ها را به شما عزیزان معرفی کردیم؛ اما توصیه ما این است که از پوشیدن پارچه‌های متنوع واهمه نداشته باشید. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که از خرید یک پارچه خاص می‌ترسید، باید خاطر داشته باشید که با انتخاب درست همیشه می‌توانید استایلی زیبا برای خود فراهم کنید. تنها کافی است با توجه به نوع پارچه، کت یا پالتوی مناسبی برای خود بدوزید و باقی آیتم‌ها را نیز بسته به مدل کت‌تان به درستی برگزینید.