نحوه شستن لباس های تیره
Views 1,634 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

نحوه شستن لباس های تیره

شستن لباس های تیره می تواند یک چالش باشد زیرا شما نمی خواهید رنگ آن تغییر کند. همچنین ممکن است نگران پس دادن رنگ های تیره بر روی لباس های دیگر باشید. با رعایت چند نکته، شستن لباس های تیره بسیار آسان است و خیالتان راحت است که لباستان آسیب نمی بیند. در این مطلب طریقه شستن لباس های تیره به روش صحیح را با شما درمیان می گذاریم.

نحوه شستن لباس های تیره

یک اصل کلی برای شستن لباس های تیره وجود دارد و آن این است که لباس خود را با توجه به رنگ و نوع پارچه مرتب کنید. لباس های تیره را در آب سرد بشویید و مواد شوینده مناسب انتخاب کنید. همیشه باید لباس های تیره خشک را آویزان کنید. شستن و خشک کردن مناسب باعث می شود لباس های تیره شما تازه و تمیز شوند.
برای شستن لباسهای تیره به نکات زیر توجه کنید:

شستن لباس های تیره با آب سرد

لباس های تیره را در آب سرد بشویید. لباس های تیره به ویژه مستعد از دست دادن رنگ در طول چرخه شستشو هستند. آب سرد به سالم ماندن الیاف پارچه های تیره کمک می کند.
دستگاه را در سردترین حالت ممکن تنظیم کنید. اگر لباس شما بسیار کثیف است، از خاک استفاده کنید ، اما آن را در سبک ترین سطح ممکن قرار دهید. هرچه زمان لباسهای تیره در ماشین لباسشویی کمتر باشد، بهتر است. این به آنها کمک می کند رنگ خود را حفظ کنند.

انتخاب مواد شوینده مناسب برای شستن لباس های تیره

اگر می خواهید از مواد شوینده اصلی بدون مواد افزودنی مانند سفید کننده استفاده کنید، به دنبال شوینده ای باشید که هیچ گونه افزودنی نداشته باشد. این روش برای لباس های تیره شما ایمن تر است.
بطور کلی از سفید کننده ها برای لباسهای تیره استفاده نکنید. چنین شوینده هایی بهتر است روی لباس های رنگ روشن استفاده شوند.

توجه به مقدار مواد شوینده

بسته مواد شوینده را بخوانید تا میزان شوینده را اضافه کنید. این مقدار برای هر ماده شوینده کمی متفاوت است، بنابراین مقدار مشخصی برای استفاده وجود ندارد.
با این حال، اگر لباس شما بسیار کثیف است ، می توانید کمی شوینده اضافی برای شستشو اضافه کنید. این می تواند به شما کمک کند لکه های لباس از بین بروند. به یاد داشته باشید شستن لباس های تیره همیشه باعث کم رنگ شدن می شود، بنابراین شستشوی کارآمد بهترین روش است.

عدم استفاده از خشک کن برای لباس های تیره

چرخاندن در خشک کن برای لباس های تیره خوب نیست و می تواند باعث محو شدن آنها شود. پس از بیرون آوردن لباس های تیره از لباسشویی، آنها را آویزان کنید. ژاکت و لباس های بافتنی را آویزان نکنید. ژاکت ها را باید روی سطح صاف گذاشته تا خشک شوند. از خشک کردن لباس های تیره در زیر نور آفتاب خودداری کنید. این کار می تواند باعث رفتن رنگ آن شود.

شستن لباس های تیره ظریف

لباس های ظریف، مانند پارچه های لباس توری، نیاز به شستشوی ملایم دارند. هنگام شستن این لباس ها از یک چرخه ملایم استفاده کنید. خواندن علامت های روی برچسب لباس به شما کمک می کند. بسیاری از انواع لباس زیر زنانه و سوتین ها فقط باید با دست شستشو شوند.  اگر وقت انجام این کار را ندارید ، می توانید این وسایل را در یک کیسه مشبک قرار دهید و آنها را با لباسهای  دیگر خود بشویید.