رفع زردی زیر بغل لباس با چند راهکار

هیچ چیز بدتر از زرد بودن زیر بغل لباس بخصوص در لباس های سفید نیست. جوری که انگار با دیدن این لکه های زرد بوی عرق را احساس می کنیم. البته عرق به تنهایی زرد نیست و به دلیل حالت اسیدی که پیدا می کند به رنگ زرد در می آید. در برخی موارد هم زردی زیر بغل لباس به دلیل استفاده زیاد از دئودورانت یا ضد تعریق ها اتفاق می افتد. برای از بین بردن زردی زیر بغل لباس روش هایی وجود دارد. پس سعی نکنید به این لکه ها عادت کنید و یا اینکه لباس هایتان را دور بریزید. همراه ما باشید تا چند راهکار برای از بین بردن زردی زیر بغل لباس به شما معرفی کنیم.

نحوه از بین بردن زردی زیر بغل لباس

برای رفع زردی زیر بغل لباس روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به شدت و عمق زردی لباس می توانید یکی از روش های را بکار بگیرید.

استفاده از نمک برای رفع زردی زیر بغل لباس

نمک خاصیت ضد عفونی و پاک کنندگی دارد. برای از بین بردن زردی زیر بغل لباس می توانید کمی نمک را با آب داغ ترکیب کنید و با یک دستمال بر روی لکه های زرد زیر بغل بکشید تا زردی زیر بغل را از بین ببرد. اگر شدت زردی زیاد است قسمتی از لباس که زرد شده را به مدت یکی دو ساعت داخل این ترکیب قرار دهید.

استفاده از سرکه سفید برای رفع زردی زیر بغل لباس

یک روش برای از بین بردن زردی زیر بغل لباس ها این است که قسمت زرد شده لباس را به مدت نیم ساعت یا بیشتر داخل سرکه سفید قرار دهید و با یک اسفنج بر روی لکه ها بکشید. در پایان لباس را با یک شوینده مناسب بشوئید تا بوی سرکه برطرف شود.

رفع زردی زیر بغل لباس با استفاده از صابون

یک راه از بین بردن زردی زیر بغل لباس که بسیار ساده و کابردی هم هست استفاده از صابون است. بعد از خیس کردن لباسی که زیر بغل آن زرد شده با آب گرم، روی لکه های زرد صابون بزنید و بخوبی لباس را چنگ بزنید.

از بین بردن زردی زیر بغل لباس با آبلیمو

برای از بین بردن زردی زیر بغل لباس به ویژه لباس های رنگ روشن، کمی آبلیمو را با آب ترکیب کنید و روی زیر بغل لباس بمالید. بعد از انجام این کار لباس را در معرض نور خورشید قرار دهید تا در رفع زردی زیر بغل لباس موثر باشد. در آخر می توانید لباس را بطور معمول شستشو و آبکشی نمایید.

استفاده از آسپرین برای رفع زردی زیر بغل لباس سفید

  • یک روش جالب برای رفع زردی زیر بغل لباس سفید استفاده از قرص آسپرین است. کافیست تعدادی قرص آسپرین را خرد کرده و داخل آب بریزید. بعد از اینکه حالت خمیری پیدا کرد روی لکه ها بمالید و اجازه دهید چند ساعت بر روی لباس بماند. در آخر لباس را با آب گرم و مواد شوینده معمول بشویید. (استفاده از این روش برای لباس های تیره و مشکی ممکن است به لباس آسیب بزند.)
  • یک روش دیگر برای رفع زردی زیر بغل لباس های سفید استفاده از آب اکسیژنه است. آب اکسیژنه می تواند لکه های زرد را از بین ببرد، به ویژه اگر لکه های زیر بغل تازه باشند با ریختن مقداری آب اکسیژنه بر روی زیر بغل لباس و شستن لباس بعد از نیم ساعت شاهد رفع زردی زیر بغل لباستان خواهید بود.
  • رفع زردی زیر بغل لباس سفید با استفاده از ترکیب سفید کننده، سرکه و جوش شیرین نیز برطرف می شود. لباسی که لکه های عرق زیر بغل آنرا زرد کرده را داخل لگنی از آب داغ قرار دهید و مقداری جوش شیرین، سرکه، مایع سفید کننده را روی لباس بریزید و بعد از گذشت یک ساعت لباس ها را آبکشی نمایید. (توجه به برچسب لباس در استفاده از این روش فراموش نشود)

رفع زردی زیر بغل لباس با جوش شیرین 

مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید به شکلی که حالت خمیری ایجاد شود، سپس بر روی لکه زیر بغل لباستان بمالید. بعد از چند ساعت محلول را پاک کرده و لباس را با آب داغ بشوئید (به علامت های روی برچسب لباس توجه کنید که قابلیت شستشو با آب داغ را داشته باشد)

استفاده از آمونیاک برای از بین بردن زردی زیر بغل لباس

با ترکیب مقداری آمونیاک و آب می توانید لکه های زرد زیر بغل لباس را از بین ببرید. تنها کافیست این محلول را با یک اسفنج بر روی لکه مورد نظر بکشید و در آخر با آب سرد آبکشی نمایید.

رفع زردی زیر بغل لباس با ترکیب جوش شیرین، سرکه و هیدروژن پراکسید

اگر زردی زیر بغل لباس شما خیلی شدید و یا قدیمی است و امیدی به پاک شدن آن ندارید یک ترکیب فوق العاده به شما معرفی می کنیم.

طریقه از بین بردن زردی زیر بغل لباس با این ترکیب به این صورت است که مقداری سرکه سفید را با کمی جوش شیرین و اندازه یک قاشق هیدروژن پراکسید ترکیب می کنیم و بر روی لکه های لباس می ریزیم. در صورتی زردی زیر بغل لباس زیاد و یا قدیمی است اجازه دهید به مدت چند ساعت بر روی لکه ها باقی بماند. در آخر لباس را به شیوه معمول بشویید.

چند راه برای پیشگیری از زردی زیر بغل لباس

گرچه استفاده از روش های از بین بردن زردی زیر بغل لباس می تواند دوباره تمیزی را به لباس ما برگرداند اما همیشه بهترین راه پیشگیری است. برای اینکه به دردسر نیفتیم تا برای رفع زردی زیر بغل لباس به دنبال راه حل باشیم بهتر است با انجام کارهایی از زرد شدن زیر بغل لباس جلوگیری کنیم:

  • اگر جزء افرادی هستید که زیاد عرق می کنید بعد از هربار استفاده از لباس زیر بغل آنرا بشویید.
  • در استفاده از مام و دئودورانت ها زیاده روی نکنید و پس از هر بار استفاده از این محصولات اجازه دهید بخوبی خشک شوند تا به لباستان نچسبند.
  • رژیم غذایی سالم می تواند در کنترل عرق بدن موثر باشد. مصرف سبزیجات، میوه ها، آب و مواد غذایی سالم و مفید را افزایش دهید.
  • سعی کنید همیشه تمیز باشید و زیر بغلتان را مرتب شیو کنید.