در ماشین لباسشویی چقدر پودر بریزیم

پودر لباسشویی یکی از محبوب ترین و ارزان ترین مواد شوینده هست، اما نحوه استفاده صحیح از آن بسیار مهم است. میزان درست استفاده از مواد شوینده و اینکه برای شستن لباس ها چقدر پودر باید در ماشین لباسشویی بریزیم بر لباسها و حتی ماشین لباسشویی شما تاثیر میگذارد. تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا درباره میزان پودر لازم برای ماشین لباسشویی اطلاعاتی بدست بیاورید.

چقدر پودر در ماشین لباسشویی بریزیم

اینکه در لباسشویی چقدر پودر بریزیم به نوع الیاف لباس، میزان لکه ها و نوع خود شوینده ها نیز بستگی دارد. استفاده بیش از حد پودر لباسشویی می تواند باعث ایجاد سفیدک و یا آسیب به لباس و ماشین لباسشویی شود. در مقابل اگر میزان پودری که در لباسشویی برای شستن لباس های می ریزیم کمتر از حد نیاز باشد لباس ها بخوبی تمیز نمی شوند.

مقدار پودر در لباسشویی چقدر باید باشد

داشتن یک راهنما برای اینکه بدانیم در ماشین لباسشویی چقدر پودر بریزیم خیلی مهم است. برای اینکه بدانید چقدر پودر باید در لباسشویی بریزید بهتر است به مواردی چون حجم لباس ها و میزان کثیف آنها، نوع پودر و کیفیت آن، همچنین دمای آب توجه داشته باشید.

  • میزان استفاده از پودر ماشین لباسشویی
گفته می شود حدود 110 میلی لیتر پودر برای یک بار شستشو در ماشین ایده آل است. اگر لباس های شما بسیار کثیف هستند یا قصد دارید از تنظیمات قبل از شستشو در ماشین لباسشویی خود استفاده کنید ، افزودن 100 میلی لیتر پودر اضافی توصیه می شود.
برخی از کارشناسان نظر خود را در این مورد به اشتراک گذاشته اند، به طور کلی برای شستشوی لباسهای خیلی چرک از یک پیمانه پدر ماشین لباسشویی یا کمتر استفاده کنید. در حالی که برای لباسهایی که لکه کمتری دارند می توانید از یک الی دو قاشق پودر استفاده کنید. حتما روی بسته های پودر را بخوانید تا اطلاعات لازم را بدست بیاورید.

تصور نکنید که استفاده زیاد از پودر در ماشین لباسشویی لباس های شما را تمیزتر می کند. با این کار تنها به الیاف لباس و ماشین لباسشویی خود آسیب وارد می کنید و بعد از چند مرحله تکرار این کار به دلیل رسوب مواد شوینده، شاهد وجود بوی نامتنوع در لباسشویی خواهید بود. همچنین باقیمانده مواد می تواند به صورت علائم گچی روی لباس شما ظاهر شود و در لباس و حوله حالت  چسبندگی ایجاد می کند.

در حقیقت، استفاده از مواد شوینده کمتر یکی از نکات ما در راهنمایی برای مقابله با حوله های بد بو است. در موارد شدید، ریختن زیاد مواد شوینده در ماشین لباسشویی شما می تواند کد خطا ایجاد کرده و حتی به ماشین آسیب برساند.

علیرغم تمایل عمومی ما به استفاده از مواد شوینده زیاد ، اگر تا به حال تصادفاً  پیش آمده که یک چرخه شستشوی لباس  را بدون ریختن مواد شوینده اجرا کرده اید ، بدانید که شوینده در واقع آنقدرها هم مهم نیست مگر اینکه لباس های شما به طور جدی کثیف شده باشد.

آب گرم به خودی خود یک پاک کننده بسیار عالی است و فقط یک ساعت شستن و آبکشی در آب گرم کار بسیار مفیدی در تمیز کردن لباس ها انجام داده است.

  • شوینده های مایع
مواد شوینده مایع ممکن است گرانتر باشند، اما معمولاً دارای نرم کننده نیز هستند، بنابراین با هر شستشو لباس های نرم تری به دست خواهید آورد. با این حال، اطلاع از میزان لازم در هر شستشو همچنان برای اکثر مردم مشکل ساز است.
اگر لباس های شما بسیار کثیف شده اند، متوسط ​​دوز مورد نیاز برای تمیز کردن کامل به طور متوسط ​​حدود 50 میلی لیتر خواهد بود. با این حال ، برای شستشوی عمومی تر ، باید مقدار 30-35 میلی لیتر شوینده در هر شستشو خوب باشد. از آنجا که مواد شوینده مایع بسیار غلیظ تر از پودر لباسشویی است گاهی حتی به صرفه تر هم هستند.