لباس مینی ژوپ چیست
Views 13,550 بازدید
Calendar icon 5 ماه پیش

لباس مینی ژوپ چیست

مینی ژوپ minijupe یک واژه فرانسوی به معنی پیراهن یا دامن کوتاه می باشد. این نوع لباس ابتدا نوعی پوشش برای آقایان و پوشش خاصی در میادین ورزشی برای خانم ها بود که امروزه در طرح و رنگ های مختلف تهیه و تولید می شود. اگر می خواهید بدانید مینی ژوپ به چه لباسی میگن یا لباس مینی ژوپ چیست، این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا با لباس مینی ژوپ آشنا شوید.

مینی ژوپ یعنی چه

مینی ژوپ پیراهن یا دامن کوتاه یا قد تا بالای زانو است که در جایی در وسط ران به پایان می رسد. طول آن از 11 اینچ تا 17 اینچ متغیر است. طول این دامن ها نمی تواند ثابت باشد، چرا که طول مناسب دامن به قد شخصی که آن را می پوشد بستگی دارد. برای خانم های کوتاه قد یک دامن کوتاه 17 اینچی یک دامن معمولی است. در اصل یک قانون برای این دامن ها وجود دارد که دامن باید 3-4 اینچ بالای زانو باشد. دامن کوتاه یا همان مینی ژوپ باعث افزایش محبوبیت جوراب شلواری و جورابهای ساق بلند شدند، زیرا پوشش بیشتری برای پوست در معرض دید را ارائه دادند.

لباس مینی ژوپ چگونه است

مخترع این سبک لباس مشخص نیست، این لباس در اواخر دهه 1950 ظاهر شد و در دهه 1960 توسط طراح مد بریتانیایی، مری کوانت و طراح مد فرانسوی آندره کورژ، رایج شد. مری کوانت، طراح بریتانیایی، تصمیم گرفت از مسیر خانه های مد پاریس دور شود و شروع به فروش دامن های کوتاه کرد. دامن به نام ماشین او  مینی نامگذاری شد. تقریباً در همان زمان، آندره کورژز نیز با موفقیت دامن های کوتاه را در صحنه مد پاریس به نمایش گذاشت.

پیراهن یا دامن مینی از استقلال و روحیه رهایی زنان جوان آن زمان خبر می داد که به نیروی کار می پیوستند، درآمد داشتند و مستقل بودند. دامن های بلند و متوسط ​​بعد از دامن های مینی کنار گذاشته شد. فرد گرایی و آزادی بیان و رشد فمینیسم به عنوان یک جنبش همگی نیز منجر به محبوبیت دامن های کوتاه شد. دامن مینی از آن زمان تا به حال بالا و پایین های زیادی را به خود دیده است.

پس از این دوران، پیراهن یا دامن کوتاه به مد اصلی تبدیل شد. این سبک لباس در دهه 1960 به نماد فرهنگ لندن تبدیل شد و به سرعت به قاره آمریکا رساند، جایی که این روند به سرعت گسترش یافت. دامنهای کوتاه با چکمه‌ های بلند ست می‌ شد، ظاهری که فقط با دامن کوتاه امکان‌ پذیر بود، زیرا دامن‌ های بلندتر یا شلوار، چکمه‌ ها رامی پوشاند. این نوع دامنها از جنس های مختلفی تهیه می شوند، اگرچه نوع تشکیل شده آنها از مواد مصنوعی کشسانی مانند نایلون و اسپندکس محبوب هستند، اما این دامن ها را می توان در تنوع بسیاری همچون جین، بافتنی، توری و هر پارچه دیگری که سازنده تصور کند نیز، مشاهده کرد.


مد لباس مینی در اواخر دهه 1970 دوباره بازگشت. دامن کوتاه نیز در کت و شلوار تجاری زنان ادغام شد که نمادی از هوشمندی و قدرت بود و کت‌ واک‌ ها و مجلات مد آن را به عنوان یکی از پایه‌ های اصلی انتخاب کردند مدت های طولانی، تا به امروز، دامن مینی در اشکال و انواع مختلفی در صحنه مد ثابت بوده است.

انواع دامن مینی ژوپ

محبوب ترین انواع دامن های مینی به شرح زیر است:

  • دامن مینی بانداژ

این یک دامن کوتاه و تنگ در پارچه ای کشدار با چندین بند ضربدری در امتداد بدن است. برخی از آنها دارای زیپ، سگک، چشمک هستند.

  • دامن مینی میکرو / دامن پلمه

Micro mini کوتاهترین دامن کوتاه با طول کمتر از 10 اینچ است. دامن Pelmet نام دیگری برای آن است.

  • دامن کوتاه جین

دامن های کوتاه جین همیشه مورد علاقه هستند که می تواند یک دامن ساخته شده از پارچه جین یا یک شلوار جین باشد که به یک دامن کوتاه تبدیل شده است.

  • دامن مینی خط A

یک دامن کوتاه خطی می تواند کمی گشاد باشد یا یک دامن دایره ای با گشاد کامل.

  • دامن مینی چرم
  • دامن مینی چین دار

دامن کینی ژوپ چگونه ست می شود؟

دامن‌های مینی از جین و نخ تولید می‌شوند و برای استایل کـژوال و غیر رسـمی مناسب هستند. آنها را می‌توان با تیشرت یا سویشرت ترکیب کرد. کفش‌هایی مانند نیم‌بوت، بوت‌های ساق‌بلند، صندل تخت‌بندی و اسنیکر (کتانی) برای ست کردن با دامن مینی مناسب هستند. دامن کوتاه با هر فرم و اندامی ست می‌شود و می‌تواند با انواع بلوز، تی‌شرت، تونیک، شومیز و ژاکت ست شود. از یک کمربند پهن استفاده کرده و با کفش‌های ورزشی یا پاشنه بلند ترکیب می‌شود. دامن‌های مینی ژوپ برای دختران نوجوان و جوان مناسب هستند.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله به شما نکاتی درباره دامن مینی ژوپ ارائه دادیم و بر آن بودیم که به شما بگوییم چگونه از آن برای خرید دامن زنانه استفاده کنید. این دامن می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای مراسمات و دورهمی‌ها باشد. برای مشاهده محصولات کامل فروشگاه اینترنتی آی بولک، به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.