انداختن کفش در لباسشویی
Views 2,276 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

انداختن کفش در لباسشویی

اگر کفش‌ هایتان بیش از حد کثیف یا بدبو شده است، می توانید آن‌ ها را در ماشین لباسشویی بشویید تا دقیقا مثل روز اول تمیز و نو شوند. اما توجه داشته باشید شستن کفش ها در ماشین لباسشویی ملزم به رعایت نکاتی است که اگر آنها را رعایت نکنید ممکن است به کفش و حتی ماشین لباسشویی خود صدمه بزنید. با ما همراه باشید تا درباره انداختن کفش در لباسشویی و شستن آنها به شما توضیحاتی بدهیم.

طریقه انداختن کفش در ماشین لباسشویی

انداختن کفش در ماشین لباسشویی هم کار ما را راحت تر می کند و هم باعث صرفه جویی در زمان می شود. اما هر کفشی را نمی توان با لباسشویی شست. برای شستن کفش های خود با ماشین لباسشویی باید به چندین نکته توجه کنید:

کدام کفش ها قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند؟

قبل از شروع به تمیز کردن کفش های خود، باید مطمئن شوید که دستورالعمل شستشوی کفش شما چگونه است. در صورت دارا بودن برجسب، به علامت های روی برچسب کفش توجه کنید.

به طور کلی، کفش های برزنتی و کفش های ورزشی ساخته شده با موادی مانند نایلون، پنبه و پلی استر برای شستن در ماشین لباسشویی بی خطر هستند. این مواد بادوام هستند و با مواد شوینده لباسشویی آسیب نمی بینند.

در حالی که برخی از کفش‌ ها برای شستشوی ماشینی مناسب هستند، بسیاری از انواع دیگر کفش‌ ها نیاز به تمیز کردن دست یا مراقبت‌ های تخصصی دارند. کفش های ساخته شده از موادی مانند چرم، جیر، لاستیک و وینیل را نباید در ماشین لباسشویی بشویید.

اگر کفش‌ های شما از مواد ظریف (مانند ابریشم) ساخته شده‌ اند یا اینکه دارای منجوق دوزی، پولک دوزی یا تزئینات دیگر هستند، برای تمیز کردن، آن‌ ها را نزد متخصص تعمیر و تمیز کردن کفش ببرید تا آسیب نبیند.

کفش های پارچه ای را می توان به راحتی در چرخه ملایم لباسشویی شست و سپس در هوای آزاد خشک کرد. کفش‌ های چرمی، کفش‌ های رسمی (مانند پاشنه‌ دار)، یا چکمه‌ ها را به هیچ عنوان در ماشین نشویید. بهتر است این نوع کفش را با دست بشویید.

روش صحیح انداختن کفش در ماشین لباسشویی

  • هر گونه زباله سطحی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. اگر روی کفش‌ هایتان کثیفی، علف یا گِل زیاد است، تا جایی که ممکن است آن را با یک پارچه کهنه پاک کنید.
  • همچنین می‌ توانید کفش‌ ها را خارج از منزل به هم بکوبید تا کثیفی ها از آن خارج شوند.
  • کف کفش را با مسواک و آب گرم و صابون تمیز کنید. 1 قاشق غذاخوری صابون را در یک ظرف آب گرم حل کنید. مسواک را در محلول فرو ببرید. کف کفش را با مسواک بشویید. این کار را کمی با فشار انجام دهید تا به خوبی تمیز شود.
  • کفش ها را به خوبی آبکشی کنید تا صابون از روی کفش بطور کامل پاک شود.
  • اگر کفش هایتان بند دارد، باید آن ها را جداگانه در ماشین لباسشویی قرار دهید. ممکن است کثیفی زیادی در بند کفش و اطراف منفذهای جای بند، جمع‌ شده باشد، بنابراین با جدا کردن آنها کمک می کنید تا به خوبی تمیز شوند.
  • کفش ها را در یک کیف توری یا روبالشی قرار دهید. این کار به محافظت از کفش شما کمک می کند. قبل از اینکه آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید، مطمئن شوید که کاملاً بسته شده است.

چقدر پودر در ماشین لباسشویی بریزیم

  • اگر از روبالشی استفاده می‌ کنید، کفش‌ ها را داخل روبالشی قرار دهید، روی آن را ببندید و از کش‌ های لاستیکی برای محکم کردن آن استفاده کنید.
  • کفش های خود را با حداقل 2 حوله بزرگ بشویید. به یاد داشته باشید که آنها را با کفش های کثیف می شویید، بنابراین حوله های سفید یا ظریف انتخاب نکنید. می توانید از پارچه های بزرگ آشپزخانه که برای تمیز کاری استفاده می کنید استفاده کنید.
  • کفش ها، کفی ها و بند ها را با چرخه ملایم بشویید. از آب سرد یا گرم و بدون چرخش استفاده کنید. از گزینه چرخه آبکشی اضافی برای کمک به حذف هرگونه باقی مانده صابون در پایان شستشو استفاده کنید.
  • استفاده از آب داغ در ماشین لباسشویی ممکن است باعث ضعیف شدن، ترک خوردن یا ذوب شدن چسب های کفش شما شود.
  • برای شستن کفش های خود در لباسشویی، از نرم کننده استفاده نکنید.
  • کفش ها را در فضای آزاد خشک کنید.
  • برای تسریع فرآیند خشک شدن و کمک به حفظ شکل کفش، چند ورق روزنامه را به شکل توپ جمع کنید و کفش را با آن پر کنید.
  • کفش های خود را در خشک کن قرار ندهید زیرا به آنها آسیب می رساند.