استایل رترو و ویژگی های آن
Views 2,319 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

استایل رترو و ویژگی های آن

با توجه به نوع سلیقه، نوع پوشش و روحیه افراد، استایل های مختلفی وجود دارد که یکی از انها استایل رترو می باشد. استایل رترو مورد توجه کسانی است که از گذشته لذت می برند و به دنبال حس نوستالژیک هستند. اگر می خواهید درباره استایل رترو بیشتر بدانید این مطلب را از دست ندهید. در این نوشته به معرفی استایل رترو و ویژگی های آن می پردازیم.

معرفی استایل رترو

رترو یک استایل متعلق به گذشته ای نه چندان دور است که از دهه 1960 مورد استفاده قرار گرفته و هنوز هم استفاده می شود. این استایل برای اولین بار در صنعت مد فرانسه مورد استفاده قرار گرفت. پس از مدتی به انگلستان آمد، سپس سبک های قدیمی و معاصر احیا شدند.

سال های 2010 تا 2021 را می توان  اوج شکوفایی استایل رترو دانست. در واقع استایل رترو سبکی تقلید شده از سبک های زندگی، گرایش ها یا اشکال هنری از گذشته تاریخی می باشد.

در استایل رترو، لباس‌ ها و اکسسوری‌ های مورد استفاده، الهام گرفته از دهه‌ 60 تا 90 میلادی است، اما تولید و اجرای آن به عصر حاضر برمی گردد. این سبک ابتدا یک سبک فی‌البداهه و ضد مد محسوب می شد، اما بسرعت به یک سبک تجاری تبدیل شد.

رترو نوعی تقلیدگرایی بوده و مد رترو در واقع بازنویسی تاریخ در قالب روایات نوستالژیک شیک و مد روز می باشد. این استایل به تقلید از سبک و لباس های گذشته اشاره دارد. بسیاری از طراحان سبک رترو، در حال تولید لباس های دهه 1980 و 1990 هستند و سعی در احیای لباس ها و سبک های گذشته دارند.

" راهنمای جامع انواع استایل ها "

ویژگی های استایل رترو

از ویژگی های بارز استایل رترو، می توان نمادین بودن و یا استفاده سطحی از هنرهای قدیم را نام برد. بی‌ توجهی به آداب و رسوم گذشته و انتخابی برخورد کردن با آنها از دیگر مشخصه های این سبک می باشد.

استایل رترو چند فاکتور اساسی دارد و در دهه 60 و 70 میلادی، با چند آیتم دامن کوتاه تا روی زانو، جوراب های رنگی، نیم تنه یقه اسکی، بوت روشن و استفاده از رنگ های آجری، زرد و قرمز شناخته می شد. به مرور این استایل کمی تغییر کرد و شلوار جین مام استایل، کت بلیزر، تیشرت های رنگ روشن و کتانی های پارچه ای جزئی از این استایل شدند.

با گذشت زمان و ایجاد تغییرات جدید در استایل رترو، استفاده از شلوار جین جذب و کت های آزاد و اور سایز در استایل رترو گسترش پیدا کرد.

آیتم های پر طرفدار در استایل رترو عبارتند از :

  • لباس های راه راه

برای داشتن استایل رترو چه در بین لباس های زمستانی و چه تابستانی، لباس های راه راه را فراموش نکنید. برای چنین لباسی بهتر است اکسسوری های خود را ساده انتخاب کنید.

  • رنگ های نئونی

رنگ های نئونی که در تاریک می درخشند، از دیگر مشخصه های استایل رترو هستند که می توانید که برای ست کردن آنها از رنگ های خنثی کمک بگیرید.

  • دامن کلوش

اگر طرفدار استایل رترو هستید حتما باید در کمد لباستان دامن های کلوش داشته باشید. این دامن از جمله لباس های کاربردی برای سبک رترو می باشد.

  • شلوار گشاد

گرچه در گذشته شلوار های جذب جزئی از استایل رترو بودند، اما امروزه برای سبک رترو بهتر است از شلوارهای گشاد استفاده کنید. شلوارهای گشاد پارچه های یا جین، آیتم مناسبی برای استایل رترو هستند.

دامن چین دار کوتاه و بلند، دامن چین دار، گردنبند مرواریدی با مول موی قدیمی نیز جزئی از استایل رترو هستند.