استایل مینیمال و ویژگی های آن

حتما اسم سبک مینیمال را شنیده اید، سبکی که هم در هنر، هم در دکوراسیون و هم در استایل کاربرد دارد. اصلی ترین ویژگی سبک مینیمال ساده بودن است و در همه حیطه هایی که از این سبک استفاده شود، این اصل رعایت می شود. در این مطلب می خواهیم به معرفی استایل مینیمال بپردازیم تا بخوبی متوجه شوید ویژگی های استایل مینیمال چیست. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

همه چیز درباره ی استایل مینیمال

به استایلی ساده و مرتب که هیچ گونه زرق و برقی نداشته باشد استایل مینیمال گفته می شود. پیدایش استایل مینیمال به دهه 90 میلادی برمی گردد که طراحان لباس بر روی خطوط و برش های ساده تمرکز کردند و استایلی با لباس های ساده و رنگ های نزدیک به هم را به دنیای مد معرفی نمودند.

این استایل ابتدا در ژاپن شکل گرفت و پس از آن به اروپا و سایر نقاط جهان راه یافت. امروزه مینیمال یک استایل جهانی است و با داشتن این استایل شما بسیار مرتب و هماهنگ بنظر خواهید رسید.

مینیمال نهایت سادگی در استایل است که در آن از رنگ های کمی استفاده می شود و لباس ها در ساده ترین و در عین حال، شیک ترین حالت خود هستند. استایل مینیمال تا حدودی به استایل کلاسیک شباهت دارد.

ویژگی های استایل مینیمال

اگر لباس های کار شده و پر زرق و برق را دوست دارید، مینیمال استایل مناسبی برای شما نیست. در استایل مینیمال همه چیز در ساده ترین و ظریف ترین حالت ممکن است، از لباس ها گرفته تا اکسسوری و جواهراتی که استفاده می کنید. یکی از بارزترین ویژگی های استایل مینیمال این است که هیچوقت از مد نمی افتد و راحت و بدون دغدغه است.

  • استفاده از پارچه های باکیفیت یکی از ویژگی های استایل مینیمال است، پارچه هایی آهار دار با الیاف طبیعی مثل پشم، پنبه، ابریشم، چرم و ...  و در این استایل لباس هایی کاربرد دارند که خوش دوخت هستند و ایستایی خوبی دارند.
  • برعکس استایل ماکسیمال که رنگ ها نقش مهمی در آن دارند، در استایل مینیمال تنوع رنگ ها کمتر است و سعی می شود از بیشتر از دو رنگ در لباس ها استفاده نشود. دو رنگ سیاه و سفید به عنوان اصلی ترین رنگ در استایل مینیمال بکار می رود، اما می توانید رنگ هایی مانند آبی، قرمز یا سبز را نیز بهمراه یک رنگ خنثی در این استایل بپوشید.
  • در استایل مینیمال لباس ها معمولا ساده هستند و از پارچه های طرحدار و پر نقش و نگار در این استایل استفاده نمی شود. اگر طرحی هم وجود داشته باشد، خطوط منظم و ساده هستند.
  • برای داشتن استایل مینیمال باید لباس هایی متناسب با اندامتان بپوشید. نه بزرگتر و نه کوچکتر.
  • یکی از ویژگی های استایل مینیمال استفاده از اکسسوری های ساده و ظریف است. به عنوان مثال کیفی که شما در استایل مینیمال بکار می برید باید هیچ تزئینی نداشته باشد و کاملا ساده باشد.
  • علاوه بر لباس ها، در استایل مینیمال، مدل مو و نوع آرایش شما نیز باید ساده و شیک باشد. بهتر است از سایه و رژ لبی با رنگ نود استفاده کنید و صورت شما حالت طبیعی داشته باشد.
هر آنچه باید درباره استایل ها بدانید | راهنمای جامع انواع استایل


استایل مینیمال مردانه

آقایان برای داشتن یک استایل مینیمال می توانند از آیتم هایی چون تیشرت های ساده و تک رنگ (بویژه رنگ های نود)، شلوار جین تیره، کت جین و یا کت تک رنگ ساده استفاده کنند.

کت چرم ، بارانی و یا کاشپن بهاره ساده با رنگ های خنثی هم انتخاب خوبی است. همچنین می توانید شلوار جینیا کتان طوسی، سرمه ای یا آبی تیره بپوشید و از کتانی ساده استفاده کنید. توجه داشته باشید که لباس ها کاملا اندازه تنتان باشد.

استایل مینیمال زنانه

گرچه استفاده از رنگ های خنثی در استایل مینیمال رایج است اما برای استایل مینیمال زنانه می توانید رنگ هایی مثل آبی، زرد، قرمز و سبز را نیز بکار ببرید. اما فراموش نکنید که نباید تعداد رنگ هایی که استفاده می کنید از دو رنگ بیشتر شود. لباس های جین، لباس های چرم و کتان نیز در استایل مینیمال دخترانه در ایران طرفداران زیادی دارند.

 چند نمونه از افراد معروف مینیمال

Steve Jobs: مؤسس شرکت اپل، استیو جابز، شناخته شده به عنوان یک مینیمالیست. او به سبک زندگی ساده و استفاده از آیتم‌های کوچک و کارآمد تمایل داشت و جملاتی مشهور درباره سادگی و تمرکز را بیان کرده است.

Mark Zuckerberg: بنیانگذار فیسبوک، مارک زاکربرگ، نیز به سبک زندگی مینیمالیست مشهور است. او معمولاً لباس‌های ساده و هماهنگ پوشیده و به تحقیق و تفکر عمیق در انتخاباتش اهمیت می‌دهد.

Barack Obama: رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، باراک اوباما، با توجه به استایل ساده و شیک پوشش خود، به عنوان یک مینیمالیست شناخته می‌شود.

Emma Watson: بازیگر معروف انگلیسی و فعال حقوق بشر، اِما واتسون، از سبک زندگی مینیمالیستی برخوردار است. او به پوشیدن لباس‌های ساده و کیفیت‌بالا تمایل دارد و از تأثیرگذاری مثبت آن در محیط اطراف خود اطمینان دارد
استایل آوانگارد چجوریه
.

Elon Musk: کارآفرین و مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس، ایلان ماسک، به عنوان یک مینیمالیست معروف است. او به سبک زندگی ساده و تأکید بر کارآمدی و کیفیت توجه دارد.

مینیمالیست‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند که در سبک زندگی مینیمالیسم شناخته شده‌اند. این فهرست تنها چند نمونه از آنها را شامل می‌شود. همچنین، مهم است به یاد داشته باشید که هر فرد می‌تواند به سبک زندگی مینیمالیسم پایبند باشد، بدون اینکه به عنوان یک شخصیت مشهور شناخته شود.

 نتیجه گیری

مینیمالیسم نه تنها یک نوع استایل پوشش و زیبایی نیست، بلکه یک سبک زندگی است که در آن سادگی، عدم خودنمایی، اجتناب از افراط و مصرف‌گرایی مورد توجه قرار می‌گیرد. مینیمالیست‌ها زیبایی را در سادگی می‌بینند و زمان کمتری را برای اهمیت دادن به ظاهر خود و محیط اطراف صرف می‌کنند. آنها به دنبال انتخاب بهترین، با کیفیت‌ترین و ماندگارترین آیتم‌ها هستند و در انتخاباتشان دقت و تفکر عمیقی را نشان می‌دهند. اما این نه به معنای نادیده گرفتن زیبایی است، بلکه به معنای تمرکز بر زیبایی ذاتی و کیفیت است.