راه های جلوگیری از سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی
Views 5,080 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

راه های جلوگیری از سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی

یکی از متداول ترین سوالات در مورد شستن لباس با لباسشویی، ذرات و لکه های باقی مانده قابل مشاهده روی لباس هایی است که تازه شسته ایم. آنها می تواند لکه های سفید و رگه هایی روی لباس های تیره و یا لکه های آبی یا سبز روی لباس های روشن باشد. در این مطلب دلایل سفیدک زدن لباس در لباسشویی و راه های جلوگیری از سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی را با شما میان گذاشته ایم.

علت سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی

برای جلوگیری از سفیدک زدن لباس، بویژه سفیدک زدن لباس مشکی در ماشین لباسشویی، بهتر است با دلایل سفیدک زدن لباس در لباسشویی آشنا شوید تا در شست و شوی بعدی این موارد را رعایت کنید و از سفیدک زدن لباس ها در لباسشویی پیشگیری کنید.

حل نشدن پودر ماشین لباسشویی

استفاده از پودر ماشین لباسشویی برای شستن لباس ها، گاهی این امکان را بوجود می آورد که پودر به طور کامل حل نشود به ویژه اگر از آب سرد استفاده کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه با آب سرد و پودر شوینده، قبل از افزودن شوینده به ماشین، ابتدا آن را در یک فنجان آب داغ حل کنید.
هرگز مواد شوینده را مستقیماً روی لباس های خشک نریزید. با این کار اجازه نمی دهید مواد شوینده به طور یکنواخت پراکنده شوند و باعث ایجاد رگه های آبی یا سبز روی لباس های سبک تر می شوند.
اگر ماشین لباسشویی شما دارای مخزن پودر از جلوی ماشین است، ممکن است با توده مواد شوینده مسدود شود. حتی ممکن است مواد شوینده مایع هم در آنجا جمع شوند. مخزن های شوینده را با آب گرم مخلوط با 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر تمیز کنید.
اگر دستگاه های جدا کننده قابل جابجایی نیستند ، هر دستگاه را با سرکه سفید گرم شده پر کنید و اجازه دهید حداقل 30 دقیقه بماند. کار را با اجرای یک چرخه کوتاه شستشو و بدون شستن لباس در آن به پایان برسانید تا مخزن ها پاک شوند.

استفاده بیش از حد مواد شوینده

استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند روی لباس باقی بماند. این امر به ویژه در واشرهای با کارایی بالا صدق می کند. این واشرها در طول چرخه شستشو از آب بسیار کمتری نسبت به یک واشر معمولی استفاده می کنند. استفاده از بیش از دو قاشق چای خوری مواد شوینده ، روی لباس های شما باقی می ماند.

استفاده زیاد از نرم کننده 

هرگز نرم کننده را مستقیماً روی لباس های خیس نریزید و از کوچکترین مقدار توصیه شده استفاده کنید. اگر دستگاه پخش کننده خودکار دارید، مرتباً آن را تمیز کنید.

پمپ آب مسدود یا خراب شده 

اگر آب به آرامی از ماشین لباسشویی شما خارج شود ، پرز ، مواد شوینده حل نشده و خاک می تواند روی لباس شما باقی بماند.
بسیاری از واشرهای جدید دارای یک درب کوچک در نزدیکی واشر برای دسترسی به فیلتر درست بالای پمپ آب هستند. در تمیز کردن واشرهای قدیمی، احتمالاً برای تمیز کردن ناحیه پمپ، باید از قسمت داخلی ماشین لباسشویی به آن دسترسی داشته باشید.
ناحیه دسترسی به فیلتر خط تخلیه را باز کرده و گرفتگی هایی مانند پرز یا اجسام کوچک را که می تواند مانع جریان آب شستشو شود بررسی کنید. تعجب خواهید کرد وقتی ببینید که یک دکمه، سکه و پرز می تواند عملکرد تخلیه ماشین لباسشویی را مختل کند.
اگر فیلتر را تمیز کرده اید و تخلیه ماشین لباسشویی هنوز کند است ، احتمالاً پمپ آب خراب است. دفترچه راهنمای ماشین را بخوانید یا با یک تکنسین تماس بگیرید.

پر کردن زیاد ماشین لباسشویی

شستن کامل لباس های کثیف برای صرفه جویی در وقت و هزینه چیز خوبی است. با این حال ، قرار دادن بیش از حد لباس در یک ماشین لباسشویی فضایی برای از بین بردن خاک و باقی مانده باقی نمی گذارد.

واشر کثیف

اگر هرگز ماشین لباسشویی خود را تمیز نکرده اید، ممکن است خاک، مواد معدنی و بقایای مواد شوینده روی لباس ها باقی بماند. به دلیل حجم کم آب، باید ماهانه یک واشر HE و یک ماشین لباسشویی استاندارد را حداقل دوبار در سال تمیز کنید. بعضی از ماشین ها دارای شستشوی خودکار برای تمیزی خود هستند.

آب سخت

آب سخت می تواند با شوینده ها واکنش نشان داده و رسوبات معدنی را روی لباس باقی بگذارد. روش هایی را که می توانید برای موفقیت در شستن لباس ها با آب سخت انجام دهید بررسی کنید.

از بین بردن سفیدک لباس در ماشین لباسشویی

هنگامی که همه علل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی را برطرف کردید، تنها راه خلاص شدن از شر بقایای آنها، شستن مجدد لباس است. لباس ها را دوباره در داغترین آب متناسب با پارچه بشویید اما هیچگونه شوینده یا نرم کننده به آن اضافه نکنید. در عوض، یک فنجان سرکه سفید تقطیر شده را به چرخه شستشو اضافه کنید تا الیاف لباس کمی شل شده و بقایای آن آزاد شود.

اگر قبلاً لباس هایی را خشک کرده اید که دارای رگه های آبی از مواد شوینده اضافی یا نرم کننده پارچه هستند، حذف آن سخت تر خواهد بود. سینک یا سطل را با آب گرم پر کنید و طبق دستورالعمل بسته، سفید کننده های حاوی اکسیژن را اضافه کنید. موارد رنگ آمیزی شده را به طور کامل در آب فرو برده و اجازه دهید خیس بخورند.