خشک کردن سریع لباس با چند روش
Views 21,065 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

خشک کردن سریع لباس با چند روش

یکی از رایج ترین روش ها برای خشک کردن لباس آویزان کردن آنها بر روی بند رخت است که کمی زمان بر می باشد. اما اگر زمان زیادی نداشته باشید و بخواهید در زمان کوتاهی لباستان خشک شود تا از آن استفاده کنید باید روش های دیگری را به کار بگیرید. در این مطلب به شما می گوییم که چگونه لباس را سریع خشک کنیم. همراه ما باشید.

برای خشك كردن سريع لباس چه کنیم

خشک کردن لباس در هوای آزاد بهترین و راحت ترین روش است اما با روش هایی می توان لباس را در زمان کوتاهتری خشک کرد. برای خشک کردن سریع لباس و استفاده از روش های مختلف به برچسب لباس و علامت های روی آن توجه داشته باشید و لباس را با دست نچلانید، بلکه تنها آب اضافی آنرا با فشار دادن خارج کنید. در ادامه چند روش خشك كردن سريع لباس را به شما معرفی می کنیم.

خشك كردن سريع لباس با استفاده از سشوار

یک روش برای اینکه لباس را سریعتر خشک کنیم استفاده از سشوار است. برای این کار آب اضافی لباس را بگیرید و آنرا روی یک سطح صاف پهن کنید. سپس سشوار را با درجه بالا، نزدیک لباس نگه دارید و به صورت حرکتی روی لباس بکشید (روی یک نقطه نمانید) بعد از خشک کردن سطح رویی لباس، آنرا پشت و رو کنید و آستین ها و جیب ها را از داخل سشوار بگیرید.

روش خشك كردن سريع لباس با حوله

برای خشک کردن سریع لباس در خانه می توانید از حوله کمک بگیرید. بعد از اینکه آب اضافی لباس را با دست گرفتید، آنرا داخل یک حوله خشک تمیز بپیچانید و رول کنید. سپس لباس را در هوای آزاد و نور آفتاب قرار دهید تا بسرعت خشک شود. هرچقدر حوله ضخیم تر و بزرگتر باشد بیشتر آب اضافی لباس ها را جذب می کند و لباس شما سریع تر خشک می شود.

خشك كردن سريع لباس با استفاده از اتو

یک روش برای خشک کردن سریع لباس استفاده از اتو است. اگر برای رفتن به بیرون عجله دارید و لباستان کمی نم دارد می توانید با اتو کشیدن لباستان را خشک کنید. توجه کنید که درجه اتو زیاد نباشد و در صورتی که لباستان خیلی آب دارد، یک پارچه تمیز و خشک بر روی آن قرار داده و اتو کشی را شروع کنید.

خشك كردن سريع لباس با دستگاه خشک کن

می توانید از خشک کن لباسشویی روی حالتی که گرمای آن زیاد باشد، برای خشک کردن سریع لباس ها کمک بگیرید. برای این کار شستشوی لباس را با لباسشویی انجام دهید و اگر خیلی عجله دارید هنگام خشک کردن لباس ها، یک حوله خشک تمیز را به لباس های خیس اضافه کنید. همچنین می توانید توپ های نمگیر را از فروشگاه ها خریداری کنید که به خشک شدن سریع تر لباس ها کمک می کنند.

چگونه لباس هایمان را سریع خشک کنیم

برای خشک کردن سریع لباس ها آنها را در هوای آزاد و نور آفتاب پهن کنید. توجه داشته باشید که لباس ها را جدا از هم پهن کنید و هیچ لباسی روی دیگری قرار نگیرد تا زودتر خشک شوند.

  • استفاده از دستگاه رطوبت گیر و یا بند رخت حرارتی نیز برای خشک کردن سریع لباس ها مناسب است.
  • در زمستان و هوای سرد برای خشک کردن سریع لباس ها می توانید آنها را روی شوفاژ پهن کنید.