نحوه از بین بردن لکه نوشابه از روی لباس
Views 10,955 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

نحوه از بین بردن لکه نوشابه از روی لباس

ریختن نوشیدنی ها روی لباس یک اتفاق طبیعی و البته ناراحت کننده است که می تواند برای لباس های ما بیفتد. نوشابه از نوشیدنی های رایج در مهمانی هاست و برای همه ما پیش آمده که لباسمان با نوشابه کثیف شود. در این مطلب روش هایی برای از بین بردن لکه نوشابه روی لباس معرفی می کنیم و به شما می گوییم چگونه لکه نوشابه را از روی لباس پاک کنیم.

چگونه لکه نوشابه را از روی لباس پاک کنیم

بعد از ریختن نوشابه روی لباستان هرچه سریعتر برای پاک کردن آن اقدام کنید. ماندن لکه نوشابه روی لباس برای ساعات طولانی باعث سرسختی لکه می شود و از بین بردن آنرا سخت می کند.

با یک دستمال بر روی لکه نوشابه بکشید تا از نفوذ بیشتر آن به لباس جلوگیری کنید. حالا چند روش برای از بین بردن لکه نوشابه روی لباس را معرفی می کنیم که اگر بلد باشید دیگر نیازی به خشکشویی نیست. همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: پاک کردن رنگ مو از لباس

همیشه برای شستن انواع لباس ها و لکه ها، به برچسب لباس توجه داشته باشید تا در مورد ویژگی ها و حساسیت های لباستان بیشتر بدانید. ممکن است روشی که برای از بین بردن لکه از لباس انتخاب می کنید با الیاف لباس سازگاری نداشته باشد و لباس شما را خراب کند.

از بین بردن لکه نوشابه از لباس با آب گرم

ساده ترین کاری که می توانید برای از بین بردن لکه نوشابه از روی لباس انجام دهید این است که سریعا لباس را با آب گرم بشویید. اگر لکه ایجاد شده زیاد است و با آب گرم به تنهایی پاک نمی شود، کمی مایع ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کنید و با این ترکیب لباس را بشویید. بعد از آبکشی اجازه دهید لباس در هوای آزاد و بطور طبیعی خشک شود.

از بین بردن لکه نوشابه از روی لباس با سرکه سفید

اگر بعد از ریختن نوشابه روی لباستان آنرا با آب گرم شستید و هنوز لکه ها باقی بود. مقداری سرکه سفید را در آب مخلوط کنید و بعد از آغشته کردن یک دستمال به این ترکیب آنرا بر روی لباس بکشد. در نهایت لباس را به شیوه معمول بشویید.

پاک کردن لکه نوشابه از لباس با پودر بچه

یک روش برای از بین بردن لکه نوشابه از لباس، استفاده از پودر بچه است. برای این کار، مقداری پودر بچه را روی لکه ایجاد شده بریزید و بعد از یکی دوساعت لباس را آبکشی نمایید. دیگر اثری از لکه ها نیست.

استفاده از الکل برای از بین بردن لکه نوشابه روی لباس

برای از بین بردن لکه نوشابه از لباس می توانید از الکل استفاده کنید. مقدای الکل را با یک اسفنج بر روی لکه بکشید و سپس ابکشی نمایید. این روش برای پاک کردن لکه های ضعیف بسیار موثر است.

چگونه لکه نوشابه را از روی لباس سفید پاک کنیم

برای از بین بردن لک نوشابه روی لباس سفید، مقداری محلول سفید کننده اکسیژنه را داخل ظرفی از آب گرم بریزید و لباس را داخل این ترکیب قرار دهید. بعد از گذشت 4، 5 ساعت لباس را خارج کرده و آبکشی نمایید.

استفاده از محلول پاک کننده لکه برای از بین بردن لکه نوشابه از لباس

محلول های پاک کننده حاوی آنزیم هایی برای از بین بردن انواع لکه هستند. با تهیه این محلول ها از فروشگاه ها می توانید لکه نوشابه را از بین ببرید. تنها کافیست مقداری از محلول را بر روی لکه بریزید و بعد از 20 دقیقه آبکشی نمایید.

از بین بردن لکه نوشابه از روی لباس چرم

در صورتی که لکه نوشابه روی لباس چرمی شما ایجاد شده، برای پاک کردن آن می توانید مقداری مایع ظرفشویی را با اسفنج بر روی لباس بکشید و بعد با دستمال نخی مرطوب آنرا پاک کنید.