پاک کردن رنگ مو از لباس با چند روش

مالیده شده یا ریختن رنگ مو روی لباس اتفاقی است که خیلی از خانم ها آنرا تجربه کرده اند. بخصوص اگر جزء افرادی هستید که خودتان در خانه موهایتان را رنگ می کنید حتما بارها با این صحنه مواجه شده اید. ریختن رنگ موی لباس ظاهر لباس شما را خراب می کند. اما نباید نگران باشید. روش هایی برای پاك كردن لكه ي رنگ مو از روي لباس وجود دارد که در این مطلب با شما در میان می گذاریم.

برای پاک شدن رنگ مو از لباس چکار کنیم

بعد از مالیده شدن رنگ مو به لباس اولین کاری که باید انجام دهید این است که لباس را بسرعت بشویید و برای پاک کردن لکه رنگ تعلل نکنید. در ادامه چند روش براي پاك كردن رنگ مو از روي لباس را معرفی می کنیم که می توانید در خانه از آنها استفاده کنید:

پاك كردن لكه رنگ مو از لباس با استفاده از شوینده آنزیم دار

اولین روشی که برای از بین بردن لکه ی رنگ از لباس استفاده می کنید استفاده از شوینده های معمول و یا انداختن داخل لباسشویی است. اما بهتر است براي پاك كردن رنگ مو از روي لباس شوینده آنزیم دار استفاده کنید. مقداری از شوینده آنزیم دار را داخل آب حل کرده و لباس رنگ گرفته را داخل آن قرار دهید. می توانید با یکی اسفنج بر روی قسمت هایی از لباس که رنگ مو ریخته بکشید و در نهایت آبکشی نمایید.

استفاده از مایع لباسشویی برای از بین بردن لکه ی رنگ مو از لباس

مایع لباسشویی در مقایسه با پودر بهتر در آب حل می شود و بهتر به داخل لباس نفوذ می کند. یک روش موثر برای کمرنگ شدن لکه رنگ مو از روی لباس، به ویژه برای لکه های ضعیف، استفاده از مایع لباسشویی است. برای این کار کمی مایع لباسشویی را روی لکه رنگ بریزید و با اسفنج بر روی آن بکشید. بعد لباس را داخل لگنی از آب گرم بیندازید و بعد از گذشت 1 ساعت آبکشی نمایید.

طرز پاك كردن رنگ مو از روي لباس با آمونیاک

استفاده از آمونیاک یک روش موثر برای پاك كردن لكه ي رنگ مو از روي لباس است و به دلیل خاصیت پاک کنندگی که دارد برای رفع لکه رنگ از لباس موثر است. برای این کار، مقداری آمونیاک را در یک ظرف آب حل کنید و قسمتی که با رنگ مو لکه ایجاد شده را داخل این ترکیب قرار دهید. بعد از گذشت نیم ساعت لباس را خارج کرده و آبکشی نمایید.

پاك كردن لكه ي رنگ مو از روي لباس با اسپری مو

استفاده از اسپری مو یک روش جالب برای جلوگیری از نفوذ رنگ مو داخل لباس و همچنین از بین بردن لکه رنگ مو از لباس است. بعد از ریختن رنگ مو روی لباستان روی لکه را با اسپری مو بپوشانید، مقداری مایع ظرفشویی و آب سرد را مخلوط کنید و لباس را داخل آن قرار دهید. بعد از گذشت 20 دقیقه لباس را خارج کنید.

نحوه پاك كردن رنگ مو از لباس با سرکه

سرکه سیب یا سرکه سفید یکی دیگر از مواد موثر برای پاک کردن رنگ مو از لباس است. برای از بین بردن لکه رنگ مو از لباس مقداری سرکه را با آب ترکیب کنید و لباس را داخل این محلول قرار دهید. بعد از نیم ساعت لباس را خارج کرده و داخل ظرفی از آب گرم قرار دهید و در آخر آبکشی نمایید.

پاك كردن رنگ مو از روي لباس سفید

برای پاك كردن رنگ مو از روي لباس سفید می توانید از سفید کننده لباس استفاده کنید. بعد از اینکه لباس رنگ گرفته را به مدت چند ساعت داخل ترکیب سفید کننده و آب سرد قرار دادید آنرا با پودر لباسشویی شسته و آبکشی نمایید.

روش پاك كردن رنگ مو از روي لباس با استفاده از مایع لکه بر

برای پاک کردن لکه ی رنگ مو از روی لباس کمی مایع لکه بر را بر روی لباس بریزید و با اسفنج نرم روی لکه ها بکشید. سپس اجازه دهید به مدت چند دقیقه در همان حالت باقی بماند. برای شستشوی لباس از آب سرد استفاده کنید و در صورت باقی ماندن لکه رنگ مقداری سفیدکننده اکسیژنه روی لباس روی لباس بریزید و بعد از نیم ساعت لباس را بشوئید. (این روش برای لباس های ظریف توصیه نمی شود.)

پاك كردن رنگ مو مشكي از لباس

اگر حین گذاشتن رنگ موی مشکی روی موهایتان لباستان رنگی شد برای پاک کردن رنگ مو مشکی از لباس کمی آب اکسیژنه را با آب سرد مخلوط کنید و لباس را به مدت چند ساعت داخل این ترکیب قرار دهید. در پایان لباس را با آب ولرم آبکشی نمایید.

روش پاك كردن رنگ مو از لباس (رنگ های فانتزی)

اگر لباس شما به رنگ موی فانتزی مانند رنگ قرمز یا شرابی آغشته شده برای پاک کردن آن کمی سرکه سفید و آب گرم را مخلوط کنید و لباس را داخل این ترکیب قرار دهید. بعد از گذشت نیم ساعت لباس را خارج کرده و با آب بشویید.

در صورت باقی بودن لکه رنگ کمی آب سرد را با محلول سفید کننده حاوی اکسیژن قاطی کنید و لباس را برای یکی دوساعت داخل آن قرار دهید. (تست پارچه لباس فراموش نشود) و در آخر لباس را با سرد بشویید.

چند راه برای جلوگیری از لک شدن لباس با رنگ مو

  • همیشه قبل از شروع رنگ کردن مو یک لباس کهنه بپوشید.
  • هنگام رنگ کردن مو حتما از پیشبند استفاده کنید.
  • استفاده از کلاه مخصوص رنگ مو را فراموش نکنید.