چگونه شال را مثل روسری ببندیم
Views 3,714 بازدید
Calendar icon 6 ماه پیش

چگونه شال را مثل روسری ببندیم

بستن روسری زیبا ترفندهایی دارد. برای کسانی که از مدل بستن روسری یکسان خسته شده اند و یا به دنبال مدلهای مناسب  برای بستن روسری یا شال با لباس مناسب خود هستند، چند مدل بستن روسری و چندین نکته برای استفاده بهتر از شال و روسری ارائه شده است. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

نحوه بستن شال مثل روسری

چند نکته وجود دارد که باید در مورد بستن شال یا روسری مورد توجه قرار گیرد:

1. انتخاب جنس شال یا روسری

جنس پارچه شال یا روسری مهمترین مسئله در این زمینه است. شال و روسری های ابریشمی نه تنها از نظر ظاهری زیبا هستند، بلکه روی سر شما نیز شکل می گیرند و به راحتی می توانید آنها را ببندید. از سر کردن پارچه های لغزنده که دائماً روی هم می لغزند خودداری کنید. علاوه بر این، پارچه های بسیار نرم نیز مشکل شکل دادن دارند و شما نمی توانید ظاهر مورد نظر خود را بدست آورید.

2. استفاده از سوزن

می توانید با استفاده از سوزن روسری را به راست و چپ متصل کنید تا زیبا به نظر برسند. برای اینکه قسمت گردن باز نشود، می توانید یک سوزن را زیر چانه خود قرار دهید و یا می توانید با سوزن هایی که به دو طرف راست و چپ وصل می کنید، از سر خوردن شال جلوگیری کنید. از مدل روسری هایی که روی سر میلغزند استفاده کنید. شال های نخی به هیچ وجه سر نمی خورند.

3. انتخاب کلاه برای زیر شال یا روسری

اگرچه استفاده از سوزن راحت است، اما گاهی باعث تغییر شکل در روسری می شود. به منظور جلوگیری از این وضعیت و جلوگیری از لیز خوردن روسری از روی مو، از کاپوت استفاده کنید. می توانید رنگ مناسب روسری یا شال خود را انتخاب کنید، در حال حاضر کلاهک هایی که استفاده از آنها بسیار آسان است تولید می شود.

4. جمع کردن مو

یکی از عواملی که باعث زیبایی روسری می شود وضعیت مو ها است. اگر موهای خود را خیلی کم جمع کنید، بعد از بستن روسری بد به نظر می رسد. برای جلوگیری از این امر، ابتدا باید موهای خود را از بالا جمع کنید. می توانید از گیره سر نیز استفاده کنید.

3 مدل بستن شال

در این بخش از مطلب می خواهیم 3 مدل بستن شال مثل روسری را با شما درمیان بگذاریم:

روش اول برای بستن شال شبیه روسری

یکی از پرطرفدارترین روش های بستن شال در بین زنان مدل حجاب است که بسیار آسان است. لبه شال را به داخل تا کنید و روی سر قرار دهید. سپس شال را با دو لبه مساوی روی سر خود قرار دهید و آن را روی چانه خود سنجاق کنید. انتهای چپ را به راست و انتهای راست را به سمت چپ بیاورید و آن را در پشت به هم وصل کنید.

روش دوم بستن شال مثل روسری

این روش مدلی است که برای لباس های بلند استفاده می شود و انجام آن بسیار آسان است. یک سر شال خود را به صورت مورب و بدون تا شدن در قسمت جلوی سر قرار دهید و در ان قسمت سنجاق کنید. سپس، قسمت باقیمانده شال را در جهت مخالف قبلی  بیاورید. قسمتی از شال را از پشت بردارید و صاف بگذارید تا سوزن پوشانده شود. قسمت پایینی شال را با کمک سوزن محکم کنید و آن را از بالای سر خود به سمت چپ بپیچانید.

روش سوم بستن شال مثل روسری

وقتی روش های بستن شال را بررسی می کنیم، می بینیم که مدل های عربی در سال های اخیر رواج یافته است. همانطور که در تصویر اول می بینید، ما اغلب با افرادی که روسری را به صورت بسته بندی مانند می پوشند مواجه می شویم. برای سر کردن این مدل به این صورت است که اول از همه، روسری را به سمت داخل تا می کنیم. یک سر آن بلندتر و سر دیگر آن کوتاه خواهد بود. می توانید جهت را تعیین کنید. اینکه کدام طرف کوتاهتر باشد فرقی نمی کند.

یک سر روسری باید بلند و سر دیگر کوتاه باشد. سپس باید دوباره آن را زیر چانه سنجاق کنید. بعد از سنجاق ، طرف بلند را می گیریم و از بالای سر به جلو می پیچانیم. سپس آن را با سوزن از کنار سر خود ثابت می کنیم. قسمت بلند را طبق تصویر دور سر با دقت میپیچیم.

امیدواریم روش های بستن شال مثل روسری مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.