استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن
Views 0 بازدید
Calendar icon 5 ماه پیش

استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن

استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن

درست است که در صنعت مد هیچ قانونی وجود ندارد. اما همیشه نکاتی هستند که با رعایت آن، شیک‌تر دیده می‌شوید. در این مقاله قصد داریم استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن را برای شما شرح دهیم. یک کت زمستانه خوب باید سه ویژگی داشته باشد: گرم، شیک و جذاب. مدل‌های مختلف کت‌ها هر زمستان می‌آیند و می‌روند، اما فقط به این دلیل که مد روز هستند، به این معنی نیست که برای شما مناسب هستند. کت‌ها یکی از مواردی هستند که واقعاً باید به تناسب اندام آن توجه کنید. اگر کت زمستانی که تهیه می‌کنید متناسب با فرم بدن شما نباشد، به هیچ طریقی نمی‌توانید از آن یک استایل شیک بسازید. به همین دلیل مطمئن شوید مدل کتی را انتخاب می‌کنید که برای اندام شما مناسب باشد.

 

کت زمستانی چهارخانه و طرح‌دار برای چه اندامی مناسب است؟

کت‌های زمستانی طرح‌دار و چهارخانه می‌توانند برای اندام‌های مختلف مناسب باشند. اما به طور کلی در استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن، این نوع کت زمستانی برای افرادی که دارای شانه‌های عریض و کمر باریک هستند، مناسب است. این نوع طرح کت می‌تواند توجه را از شانه‌ها به طرف پایین بدن جلب کند و برای تعادل بین این دو بخش کمک کننده باشد.

در مقابل، اگر شما دارای شانه‌های باریک و کمر و پایین‌تنه پر هستید، کت‌های طرح‌دار و چهارخانه ممکن است برای فرم بدن شما نسبتاً متناسب نباشد. در این صورت، شاید بهتر باشد کت‌هایی با طرح‌های ساده و بدون خطوط چهارخانه را انتخاب کنید تا بیشتر مناسب فرم بدن شما باشد.

استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن ساعت شنی

استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن ساعت شنی می‌تواند راحت‌تر باشد. البته با رعایت نکات زیر، می‌توانید استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن ساعت شنی خود را بسازید:
مطلب پیشنهادی: معرفی 8 مدل کت زنانه مناسب فصل زمستان

  • انتخاب کت‌هایی که دارای بند قابل تنظیم یا کمربند در قسمت کمر هستند، می‌تواند به شما کمک کند تا اندازه کمر کت را با توجه به اندازه تن خود تنظیم کنید و در نتیجه تأکید بیشتری روی شکل ساعت شنی اندام خود داشته باشید.
  • اگر می‌خواهید روی بالاتنه خود تمرکز کنید، طرح‌های عمودی را انتخاب نمایید. چراکه کت زمستانی با طرح عمودی، توجهات را به سمت بالا جلب می‌کند و بدین ترتیب اندازه شانه‌ها و سینه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و تنگی کمر را کمتر مشهود می‌سازد.
  • رنگ‌های تیره مانند مشکی، جلوه‌ی بیشتری به استایل کت زمستانه می‌بخشند و توجه را به سمت قسمت‌های بیرجسته‌تر بدن می‌برند. این رنگ‌ها می‌توانند به اندام ساعت شنی شما تأکید بیشتری بدهند.
  • توجه داشته باشید که انتخاب کت‌های بسیار بلند ممکن است اندام ساعت شنی شما را پنهان کند. در نتیجه بهتر است کت‌هایی را انتخاب کنید که قد آن بالاتر از زانوی شما باشند.

استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن گلابی

برای استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن گلابی، به دنبال مدل‌هایی باشید که شانه‌ها و کمرتان را برجسته می‌کنند و در عین حال پاهایتان را کشیده‌تر می‌کنند. این مدل‌ها توجه را از باسن شما بر می‌دارند تا بدنتان به شکل ساعت شنی دیده شود. همچنین در استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن گلابی، قد کت را در نظر داشته باشید. از انتخاب کت‌های زمستانی با قد کوتاه که دقیقاً به زیر باسن ختم می‌شود، خودداری کنید. اما اگر قد کت شما تا زانو باشد، عالی است. مدل‌هایی با یقه‌های کار شده و یقه‌های پهن انتخاب کنید، مانند کت پشمی یا یقه خز. همچنین کت‌هایی که کمربند دارند، برای نشان دادن کمر شما عالی هستند. اگر یقه‌های بزرگ و یقه‌های برگردان مورد علاقه شما نیستند، یک کت ترنچ کلاسیک، پیشنهادی است که نباید آن را رد کنید. ترنچ یک کت سبک وزن است که به طور طبیعی دارای گشادگی جزئی است که بدون اینکه حجیم به نظر برسد، روی فرم بدن شما به خوبی قالب می‌شود.

همچنین بخوانید: ۲۰ مدل کراپ کت ترند ۲۰۲۴

استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن مثلثی معکوس

در فرم اندام مثلثی معکوس، شانه‌های شما پهن‌تر از باسنتان است و به بالاتنه‌تان جلوه پری می‌دهد. برقراری تعادل میان بالاتنه و پایین تنه کلید استایل کت زمستانی مناسب برای این فرم بدن است. توصیه می‌کنیم به سراغ یک کت حجیم که شانه‌های شما را پهن‌تر از آنچه هستند نشان می‌دهد، نروید! به خصوص زمانی که باسن و پاهای نسبتاً باریکی دارید. در مقابل به دنبال خطوط بلند و راه‌‌راه در استایل کت زمستانی باشید و از کت‌هایی که یقه‌های پهن و بزرگ دارند نیز خودداری کنید. همچنین می‌توانید به سراغ یک کت اوور سایز و گشاد بروید که فضای زیادی برای پوشش دادن بازوها و شانه‌های شما دارد.

 

استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن مستطیلی

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که فرم بدنی مستطیلی دارید، به شما تبریک می‌گوییم. زیرا می‌توانید از پوشیدن بیشتر مدل‌های کت لذت ببرید. شما این فرصت را دارید که انواع استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن را بپوشید و هر طرحی را که مورد پسندتان است، امتحان کنید. کت‌های پشمی، یقه‌های پهن و خزدار، ترنچ‌کت‌ها در قد‌های بلند یا کوتاه، واقعاً فرقی ندارد. شما همیشه شیک دیده می‌شوید. حتی می‌توانید کت‌های بلندتر و حجیم‌تر را به راحتی بپوشید، و مدل‌های کوتاه را نیز تجربه کنید. فقط کافی است مطمئن شوید که اندازه‌ی کت با اندام شما تناسب دارد و کوچک به نظر نمی‌رسد.

راهنمای خرید کت زمستانی مناسب با فرم بدن

همان‌طور که می‌دانید ما چند فرم مختلف برای بدن داریم. از جمله سیب، گلابی، ساعت شنی، مستطیل و مثلث معکوس. برای انتخاب یک استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن خودتان، می‌توانید از این راهنمایی‌ها استفاده کنید:

  • اندازه‌گیری کنید: ابتدا باید اندازه بدن خود را بگیرید. بررسی کنید که در کدام سایز قرار دارید و اندازه قسمت‌های مختلف بدن خود را در نظر بگیرید، مانند قد، وزن، دور سینه، دور کمر و باسن و...
  • به جنس کت توجه کنید: حتماً در هنگام خرید به جنس کت توجه کنید. مانند کت پشمی، کت چرمی، کت فوتر و... ممکن است بعضی از جنس‌های پارچه باعث درشت‌‎ دیده شدن اندام شما شوند.
  • از جزئیات غافل نشوید: بررسی کنید که کت دارای جزئیات خاصی مانند چرم دوزی، چاپ، جیب‌ها، زیپ‌ها و غیره است یا خیر. این جزئیات می‌توانند استایل و ظاهر کت را تغییر دهند.
  • انتخاب رنگ: در استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن، رنگ کت نیز مهم است. رنگی را انتخاب کنید که به شما ظاهر شیکی بدهد و در عین حال برای بهتر دیده شدن فرم اندام شما کمک کننده باشد.
  • قبل از خرید امتحان کنید: بعد از مشخص کردن تمامی این موارد، سعی کنید چندین کت مختلف را امتحان کنید. ببینید کدام کت بهترین حس و راحتی را برای شما ایجاد می‌کند و البته با فرم بدنتان نیز هماهنگ است.
کت لینن چیست ؟

سخن پایانی

وقتی از فرم بدن خود به خوبی آگاه باشید و انواع اندام ساعت شنی، مثلثی، گلابی، سیب، مستطیل و... را بشناسید، پیدا کردن استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن کار بسیار راحتی است. در این مقاله چند نمونه از انواع استایل کت زمستانی مناسب با فرم بدن را برای شما مثال زدیم. قطعاً به خوبی می‌دانید که آیتم‎های دیگری نیز در این استایل دخیل هستند؛ مانند قد. اما در نهایت، انتخاب یک کت زمستانی مناسب، بیشتر به سلیقه شخصی شما بر می‌گردد. پس بهتر است همیشه کتی را انتخاب کنید که علاوه بر تناسب اندام، با آن احساس راحتی می‌کنید.