معرفی 8 مدل کت زنانه مناسب فصل زمستان
Views 72 بازدید
Calendar icon 6 ماه پیش

معرفی 8 مدل کت زنانه مناسب فصل زمستان

معرفی 8 مدل کت زنانه مناسب فصل زمستان

یکی از لباس ‌های جذاب برای فصل زمستان کت‌ها هستند. این نوع لباس‌ها علاوه بر این که گرمای خوبی را در فصل زمستان به شما هدیه خواهند داد، در جذاب بودن استایل‌تان نیز به شما کمک خواهند کرد.

امروزه انواع کت ‌های زمستانی را در بازار می‌توان یافت و شما با انتخاب این نوع پوشش، راحتی و مد روز بودن را ارائه خواهید داد.

اما آشنایی با انواع کت‌ها به شما در انتخاب کتی مناسب برای فصل زمستان کمک خواهد کرد. بر همین اساس، در ادامه ی این مقاله از آی بولک به معرفی 8 مدل کت زنانه مناسب فصل زمستان پرداخته‌ایم.

کت‌های ابریشمی

کت‌های ابریشمی، ابریشم خالص صد درصدی نیستند و در ترکیب این نوع کت‌ها از ابریشم، پلی استر، چرم و دیگر مواد استفاده شده است. البته، درصد ابریشم در این کت‌ها بالا است.

کت‌های ابریشمی گرمای خوبی ایجاد می‌کنند و هیچ وقت دمده نمی‌شوند. این نوع کت‌ها در کنار سادگی، ظاهرتان را بسیار جذاب نشان خواهند داد.

همچنین، کت ‌های زمستانی ابریشمی به راحتی با دیگر لباس‌ها هماهنگ می‌شوند، بنابراین ست کردن این نوع کت‌ها با کفش و شلوار کار سختی نیست.

کت ‌های دو ردیف دکمه

کت‌ دو ردیف دکمه از انواع کت‌های پرطرفدار برای فصل زمستان است. این نوع کت‌ها معمولا از جنس نایلون (صد در صد) یا چرم تولید می‌شوند.

کت‌های دو ردیف دکمه را در مدل‌های بلند یا کوتاه می‌توان در بازار یافت و استفاده از یک ردیف دکمه اضافی در طراحی این نوع کت، بر زیبایی آن افزوده است.

همچنین، کت‌های دو ردیف دکمه شامل دو جیب بزرگ در اطراف و گاهی یک کمربند پهن است که تمامی این موارد باعث شده‌ تا این نوع کت، هر چه زیباتر جلوه کند.

خانم‌های جوان می‎توانند کت‌های‌ دو ردیف دکمه را در فصل زمستان با هر نوع کفش یا چکمه‌ای ست کنند. همچنین، استفاده از یک شال گردن به همراه کت‌های دو ردیف دکمه ایده بسیار خوبی خواهد بود.

کت ‌های پشمی

از دیگر کت‌های پرطرفدار برای فصل زمستان، کت‌های پشمی هستند. به طور کلی، پشم گرما را در خود نگه می‌دارد که همین امر، به متعادل نگه داشتن دمای بدن کمک خواهد کرد. بنابراین، استفاده از این نوع کت‌ها برای فصل زمستان بسیار مناسب است.

این نوع کت ‌های زمستانی دارای سبکی کلاسیک و اروپایی هستند. همچنین، طراحی و بافت کت‌های پشمی به گونه‌ای است که می توان از آن‌ها در مجالس و مراسمات مختلف استفاده کرد؛ چرا که با پوشیدن کت‌های پشمی ظاهری بسیار زیبا و شیک خواهید داشت.

کت‌های پشمی را می‌توان با یک شلوار جین جذب یا دامن در کنار چکمه‌های بلند زمستانی به خوبی ست کرد.
مطلب پیشنهادی: 20 مدل کراپ کت ترند 2024

کت ‌های ربدوشامی


کت‌های ربدوشامی فاقد دکمه‌اند. طراحی این نوع کت‌ها به گونه‌ای است که یک طرف کت به روی طرف دیگر قرار می‌گیرد و به کمک کمربندی محکم می‌شود.

یقه کت‌های ربدوشامی پهن و برگشته است و این نوع کت‌ها به صورت ساده یا طرحدار تولید می‌شوند.

طراحی خاص این نوع کت‌ها که شامل یقه‌ای پهن و کمربند است و نیز در نظر نگرفتن دکمه برای آن، در ایجاد استایلی کلاسیک و زیبا به شما کمک خواهد کرد.
همچنین بخوانید: مانتو کتی را با چی ست کنیم؟

کت ‌های بارانی

کت ‌های بارانی از دیگر انواع کت ‌ها برای فصل زمستان هستند. کت‎های بارانی نیز به مانند کت‌های دو ردیف دکمه، دارای دو ردیف دکمه بوده و کمربندی تزئینی دارند.

این نوع کت‌ها از تنوع خوبی برخوردارند؛ به طوری که در طراحی برخی از مدل‌های آن از دکمه سرشانه استفاده شده تا بدین صورت شانه‌ها ایستاده‌تر نشان داده شوند.

کت‌های بارانی معمولا از جنس پلی استر یا کتان تولید می‌شوند و برای فصل پاییز مناسبند. البته، می‌توان زیر کت بارانی یک ژاکت گرم پوشید و گرمای بیشتری ایجاد کرد.

از طرفداران کت‌های بارانی خانم‌های جوان هستند. با پوشیدن این نوع کت‌ها و بستن کمربند آن به شکل پاپیون می‌توان استایلی خاص و بسیار شیک داشت.


کت ‌های ارتشی

کت ‌های زمستانی ارتشی معمولا دارای یقه‌ای ایستاده هستند که گردن را می‌پوشاند. همچنین، در طراحی این کت‎ها دو ردیف دکمه معمولا در نظر گرفته می‌شود.

کت‌های ارتشی به دلیل پوشانندگی کافی گزینه‌هایی عالی برای فصل زمستان خواهند بود و این کت‌ها را در بازار اغلب به رنگ سبز تیره می‌توان یافت. اما بر خلاف نظر بسیاری که رنگ سبز را مناسب فصول سرد نمی‌دانند، کت‌های ارتشی با رنگ سبز خود، شما را قوی نشان خواهند داد.

کت‌های ارتشی فاقد کمربند هستند و معمولا جیب هم برای این مدل کت‌ها در نظر گرفته می‌شود. کت‌های ارتشی گزینه‌ای عالی برای تمامی افراد و به ویژه کسانی که شاغل هستند، است.

کت ‌های شنلی

کت‌های شنلی معمولا دارای یک کمربند هستند. همچنین، در تولید این مدل از کت‎ها اغلب از فوتر یا بافت استفاده می‌شود. البته، کت‌های شنلی را با جنس‌های دیگری نیز می‌توان یافت؛ اما مدل بافت آن به دلیل این که به فرم بدن درمی‌آید، استایلی بسیار جذاب‌تر را به وجود می‌آورد.

در مجموع، اگر به دنبال پوششی سبک و راحت هستید، توصیه می‌کنیم کت‌های شنلی را فراموش نکنید. این مدل کت دارای سبکی اروپایی است و از آن می‌توان در مراسمات مختلف و حتی جشن عروسی‌ها استفاده کرد.

ترکیب کت‌های شنلی با شلوار جین و چکمه‌های بلند بسیار زیبا و چشمگیر است.

کت ‌های یقه مخمل


کت‌های یقه مخمل معمولا به صورت کوتاه و زیپ دار طراحی شده‌اند و این نوع کت‌ها برای افراد لاغر مناسب هستند. با پوشیدن کت‌های یقه مخمل می‌توان جذابیت و خاص بودن را در کنار هم داشت.

همچنین، به دلیل سادگی و شیک بودن کت‌های یقه مخمل، می‎توان از این مدل کت‌ها حتی در مهمانی‎های فضای باز استفاده کرد.

کت‌های یقه مخمل در عین راحتی، زیاد سنگین و ضخیم نیستند که همین خاصیت باعث شده تا بتوان از این مدل کت‌ها در بهار هم استفاده کرد.

برای ست کردن کت‌های یقه مخمل می‌توانید از یک شلوار مشکی براق کلاسیک استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: شکت چیست و چه فرقی با مانتو دارد؟

دیگر انواع کت‌ های زمستانی

  • کت دافل: کت‌های دافل از جنس پشم تولید می‌شوند و کلاهدار هستند. این کت‌ها بسیار گرم بوده و در روزهای سرد زمستانی، گرمای خوبی ایجاد می‌کنند.
  • کت‌های پف‌دار (پافر): پافرها از پر یا پشم شیشه پر می‌شوند و بسته به میزان عایق بودنشان برای روزهای سرد یا خیلی سرد مناسب خواهند بود.
  • کت آنوراک: آنوراک نوعی بالاپوش گرم است و این مدل کت‌ها معمولا جلو بسته هستند. کت‌ها آنوراک برای فضاهای بسیار سرد نظیر محیط‎های کوهستان مناسب بوده؛ چرا که دارای یک لایه‌ی ضخیم اپشم هستند.
  • کت‌های خزدار: یکی دیگر از گزینه‌های عالی و ترند امروزه برای زمستان، کت‌های خزدار هستند. این نوع کت‌ها دو کاربرده بوده؛ چرا که کت از خز داخلی جدا می‌شود. بنابراین، در روزهایی که هوا خیلی سرد نیست می‌توان از کت آن به تنهایی استفاده کرد.
  • اورکت زنانه: اورکت زنانه نوعی تن پوش بلند تا زانو یا زیر زانو است. این نوع کت از فوتر یا پشم تولید می‌شود و یقه‌های نسبتا بزرگی دارند.

به‌طور کلی:

کت‌های زنانه دارای طرح‌ها و مدل‌های مختلفی هستند که می‌توان با توجه به سلایق و نیازهایتان موردی مناسب را انتخاب کنید؛ به عبارتی با داشتن یک کت زمستانی مناسب، هم می‌توانید در روزهای سرد زمستان گرم بمانید و هم استایلی زیبا و خاص داشته باشید.

اما، توصیه کنیم در زمان خرید یک کت مناسب علاوه بر مدل آن، به جنس و نوع دوخت کت نیز توجه نمایید.