آموزش تل سر پارچه ای دخترانه
Views 19,459 بازدید
Calendar icon 7 ماه پیش

آموزش تل سر پارچه ای دخترانه

اگر فرزند دختر دارید و به کارهای دست ساز علاقه مند هستید، درست کردن یک تل پارچه ای در منزل بسیار راحت و ساده خواهد بود. می توانید از پارچه های اضافی در منزل برای خود و فرزند دخترتان یک تل پارچه ای زیبا درست کنید. با ما همرا باشید تا آموزش تل سر پارچه ای دخترانه را در اختیار شما قرار دهیم.

آموزش تل مو پارچه ای

امروزه تل ها در شکل های مختلفی مانند تل گره ای، تا پاپیونی و ... وجود دارد. در این مطلب قصد داریم نحوه ساخت سربند پارچه ای دخترانه از نوع عمامه ای را بیاموزیم تا کوچکترهای خانه بتوانند از آن استفاده کنند.

برای ساخت تل سر پارچه ای زنانه به چه چیزهایی نیاز داریم

برای درست کردن سربند پارچه ای می توانید از ضایعات پارچه هایی که در منزل دارید استفاده کنید. حتی، می توانید چندین پارچه مختلف را با هم ترکیب کنید. ما فقط به سه تکه پارچه نخی نیاز داریم:

  • 2 مستطیل 42 در 10 سانتیمتر
  • 1 قطعه 12 در 6 سانتی متر
  • 8 سانتی متر کش به عرض 1 سانتی متر
  • قیچی ، سوزن و نخ

روش ساخت تل سر پارچه ای

برای ساخت تل پارچه ای دخترانه به روش زیر عمل کنید:

1 - هنگامی که همه تکه های پارچه را آماده کردیم، هر یک را با طرح رو به داخل از وسط تا می کنیم و طولانی ترین ضلع را 1 سانتی متر از لبه می دوزیم.

2 - سپس پارچه ها را برعکس می کنیم، به طوری که دوباره طرح پارچه را ببینیم.
3 - پارچه های دوخته شده را خوب اتو می کنیم تا کاملا صاف شوند. اکنون دو قطعه بزرگ دوخته شده را برداشته و به صورت ضرب دری روی هم قرار می دهیم و آنها از همان نقطه در وسط می بافیم. به این صورت شکل عمامه ای سربند پارچه ای به دست می آید که به قطعه حجیم تری تبدیل می شود.

4 - گره مرکزی را محکم می کنیم تا شکل آن حفظ شود و انتهای آن را با دوختن به داخل می دوزیم تا دچار پارگی نشوند.
مطلب پیشنهادی: مدل بستن روسری کوچک

5 - حالا باید قسمت کشیه تل را بدوزیم. کش یک سانتی متری را آماده می کنیم که باعث می شود سربند پارچه ای به خوبی قابل کنترل باشد. برای این کار، کش یک سانی را داخل پارچه طرح دار  کوچک می کنیم و دو سر کوچک پارچه و لاستیک را می دوزیم تا جمع شود. توصیه می شود وقتی قطعات را به هم وصل کردیم ،یک بار تل را با سر اندازه گیری کنیم تا بررسی کنیم کش به اندازه مناسب قابلیت بزرگ شدن را دارد.

6 - در نهایت ، ما دو قطعه را کنار هم قرار می دهیم تا سربند پارچه ای تمام شود. مرحله آخر را توصیه می شود که با دست ، با سوزن و نخ انجام دهید، زیرا کنترل بخیه ها و قطعات به طوری که به خوبی به هم متصل شده اند آسان تر است.

به همین راحتی می توانید می توانید در منزل تل سر پارچه ای دخترانه زیبا درست کنید و آنرا مورد استفاده قرار دهید.