لباس مناسب برای اندام مستطیلی

همه ما این سوال را از خود پرسیده‌ ایم که چه لباسی بیشتر به شکل بدن ما می‌ آید. پوشیدن لباس‌ های مناسب با شکل بدن موجب می‌شود تا شیک و جذاب‌ تر به نظر برسیم اما تصمیم گیری در مورد آن نیز می تواند بسیار گیج‌ کننده باشد. در این مقاله، راهنمایی‌ هایی برای انتخاب لباس مناسب اندام مستطیل شکل گردآوری کرده ایم که به شما کمک می کند تا لباس مناسبی را انتخاب کنید. پس اگر جزء افرادی با اندام مستطیل شکل هستید این مطلب را از دست ندهید.

لباسهای مناسب اندام مستطیل

قبل از هر چیز، انواع شکل بدن را یاد بگیرید. شکل بدن به 4 شکل اصلی تقسیم می شود که یکی از آنها اندام مستطیلی است. اما فراموش نکنید که هر بدنی، حتی آن‌ هایی که دارای شکل بدن شبیه به هم هستند، نیز با یکدیگر تفاوت دارند. شکل بدن شما ممکن است تقریباً سیبی شکل یا به شکل ساعت شنی باشد. هر چه شکل بدن به آن دسته‌ بندی تعیین شده نزدیک‌ تر باشد، راهنمایی‌ های ارائه شده برای شما مفیدتر خواهد بود. 

پس از توصیه‌ ای که برایتان کارساز است، استفاده کنید و به باقی موارد توجهی نداشته باشید. توصیه‌ های مرتبط با شکل بدن باید انتخاب لباس را ساده‌تر و لذت‌بخش‌ تر کنند، نه این که شما را از امتحان کردن چیزهای جدید بترسانند. 

ویژگی های اندام مستطیل شکل

اندام مستطیل شکل با برابر بودن شانه‌ ها و سینه با باسن و کمر مشخص می‌ شود. بر اساس تجربه‌ ی من، انتخاب لباس برای اندام مستطیل شکل بسیار ساده و ایده دادن برای آن کمی دشوار است. انتخاب لباس برای این نوع اندام بسیار ساده است زیرا اکثر لباس‌هایی که امروزه در بازار وجود دارند، با در نظر گرفتن این نوع اندام طراحی شده‌اند. اندام مستطیل شکل بسیار متعادل است و چالش‌ های قابل توجهی ندارد. 

با این وجود، دادن ایده برای این نوع اندام بسیار دشوار است چرا که تنوع شکل بدن در این دسته‌ بندی زیاد می‌ باشد. علاوه بر این، اندام‌ های مستطیل شکل با چاق یا لاغر شدن تغییر می‌ کنند در حالی که این اتفاق برای سایر اندام‌ ها به وجود نمی‌ آید. 

انواع اندام مستطیلی

یک تصور غلط در مورد اندام‌ مستطیل شکل، لاغر، کشیده و ورزشکاری بودن آن‌ هاست. این واقعیت ندارد و در عوض، باعث سردرگمی بسیاری از افراد می‌ شود. اندام مستطیل شکل زنانه بسیار متداول است زنان دارای اندام مستطیلی می‌توانند شانه، سینه و باسن کوچک یا بزرگ داشته باشند. البته، ویژگی‌ های ثانویه‌ای نیز برای این نوع اندام وجود دارد. 

نکته‌ مشترک بین تمامی افراد دارای اندام مستطیل شکل این است که تعادل بین بالاتنه و پایین‌ تنه و کمر نسبتاً نامشخص است.

در صورت شناسایی شکل دقیق بدن و اینکه کدام نوع از اندام مستطیلی است، انتخاب لباس بسیار راحت‌ تر خواهد بود.

رایج ترین نوع از اندام مستطیل شکل، شکلی از اندام است که به اندازه‌ اندام ساعت شنی انحنا ندارد اما راست و بدون انحنا نیز نمی‌ باشد. اگر قادر به تشخیص دقیق نیستید، از شلوارهایتان کمک بگیرید. افرادی دارای این نوع اندام معمولاً باید تلاش کنند تا انحنای بدن خود را بیشتر به نمایش بگذارند. 

نوع دیگر از آن، اندام مستطیلی به شکل (I) است که با عنوان اندام موزی شکل نیز شناخته می‌ شود. اندام موزی شکل، همان اندام مستطیلی بسیار کشیده است که برای زیباتر جلوه دادن آن باید سعی کردن انحنای بدن را بیشتر نشان داد. 

اندام مستطیلی (H) شکل دقیقاً برعکس (I) شکل است که با عنوان اندام آجری شکل نیز شناخته می‌شود. این نوع اندام نیز بسیار صاف و کشیده است و در عین حال، می‌تواند عضلانی هم باشد. هدف در انتخاب لباس برای این نوع اندام، ایجاد انحنا و همچنین کشیده‌ تر به نظر رسیدن بدن است. 

آخرین نوع از اندام مستطیلی، به شکل (O) است. برای اکثر افراد دارای اندام مستطیلی، زمانی که اضافه وزن پیش می‌ آید، این وزن اضافی به طور یکسان توزیع می‌ شود. با این وجود، اضافه وزن در برخی از افراد در بخش میانی بدن جمع می‌ شود و شکل بدن گرد به نظر می‌ رسد. افرادی با چنین اندامی معمولاً فکر می‌ کنند که اندام آنها سیبی شکل است، اما اندام‌ های سیبی شکل دارای شانه‌ ها و بالاتنه‌ بزرگی هستند. (اگرچه، این افراد می‌ توانند از برخی از راهنمایی‌ های مناسب اندام‌ های سیبی شکل نیز بهره‌مند شوند.) 

از آنجایی که لباس‌ ها با در نظر گرفتن اندام مستطیل شکل طراحی می‌ شوند، چالش‌ های تناسب اندام زیادی در این زمینه وجود ندارد. اما، انتخاب پیراهن مناسب برای اندام‌ های مستطیل شکل پسرانه یا (I) شکل کمی سردرگم‌ کننده است. در این حالت است که شناخت نوع اندام ثانویه می‌ تواند بسیار سودمند باشد. 

هنگامی که نوبت به انتخاب پیراهن می‌ رسد، حتماً یا باید ایجاد انحنا توجه داشته باشید یا به طور کل، ایده‌ های مربوط به ایجاد انحنا را کنار بگذارید و از ایده‌ های بدن صاف استفاده کنید. این به خود شما و اولویت‌ هایتان بستگی دارد. هر چه بدن شما انحنای کمتری داشته باشد، کار سخت‌ تر خواهد بود.

تاپ‌ و ژاکت‌ برای اندام مستطیل شکل

در انتخاب تاپ و ژاکت برای اندام مستطیل شکل به یقه لباس توجه داشته باشید. یقه‌ های بلند مانند یقه اسکی باعث می‌ شوند بالاتنه کوچک‌ تر و گردن بلندتر به نظر برسد در حالی که یقه‌ های بازتر مانند یقه هفت برای گردن‌ های کوتاه‌ و بالاتنه‌ بزرگ‌ تر مناسب هستند. از آنجایی که اندام مستطیلی در هر دو دسته‌ بندی قرار می‌ گیرد، پس یقه مناسب نسبت به بدن خود را انتخاب کنید. 

در صورتی که هدفتان ایجاد انحنا در بالاتنه است، به دنبال استایل‌ های دارای خطوط مورب، رنگی و حاشیه‌ های چین‌ دار باشید. این ویژگی ها باعث می‌ شوند که صاف و یکدست بودن بدن شما پوشیده شود. تاپ‌ های دارای کمربند برای ایجاد انحنا بسیار مناسب هستند و باعث می‌ شوند تا توجه به کمر شما جلب شود. نیم‌ تنه‌ های زنانه نیز یک گزینه‌ ی عالی برای اضافه کردن حجم به باسن و نشان دادن کمر به شمار می‌ روند. 

تاپ‌هایی با یقه‌ گرد اغلب باعث کشیده به نظر رسیدن بدن می‌ شوند در حالی که لباس هایی مثل یقه قایقی کمی انحنا به بدن شما می دهد. زمانی که نوبت به طرح لباس می‌ رسد، هدف خود را در نظر داشته باشید. اگر می‌ خواهید بالاتنه بزرگ‌ تر به نظر رسد، جیب بغل یا پارچه‌ ی راه‌ راه در قسمت سینه انتخاب خوبی هستند. در غیر این صورت، از این موارد خودداری کنید. 

آستین‌ های جذابی مانند مردانه یا لایه لایه نیز موجب ایجاد انحنا در بالاتنه‌ بدن می‌ شوند. 

اگر هدف شما ایجاد انحنا نیست، پارچه‌ های خزدار و پشمی یا کشباف بهترین گزینه هستند. تاپ‌ هایی که تا باسن یا پایین‌ تر از آن هستند، برای شما بسیار مناسب خواهند بود. تاپ‌ های کوتاه‌ تر باعث ایجاد یک خط در بخش میانی بدن می‌ شوند و این بخش را بزرگ‌ تر جلوه می‌ دهند. 

اما اگر به دنبال ایجاد انحنا هستید، ژاکت‌ ها و کت‌ هایی که در قسمت کمر چسبان هستند یا کمربند دارند را انتخاب کنید. در غیر این صورت، ژاکت‌ ها و کت‌ های تک دگمه بهترین گزینه برای شما خواهند بود. 

لباس مناسب اندام مستطیل شکل

همیشه کمر لباس باید متناسب با کمر شما باشد. از آنجایی که بسیاری از استایل‌ های اندازه و آزاد برای اندام مستطیل شکل بسیار مناسب هستند اما کسانی که کمر مشخصی ندارند، بهتر است لباس‌ های کمردار را انتخاب کنند. جامپسوت‌ و رامپرها نیز گزینه‌ های شیک و مناسبی برای اندام‌ مستطیلی هستند. 

لباس‌ های مناسب پایین‌ تنه اندام مستطیل شکل

زمانی که نوبت به انتخاب لباس مناسب برای پایین‌ تنه‌ اندام‌ های مستطیلی می‌ رسد، چالش‌ های زیادی پیش‌ رو نیست. به منظور ایجاد انحنا در پایین‌ تنه، دامن‌ ها، شلوارها و جین‌ های تنگ بسیار مناسب خواهند بود. 

در صورتی که از انحنای بدن خود راضی هستید، هر استایلی که دوست دارید را می‌توانید بپوشید. هدف، برقراری تعادل میان پایین‌ تنه و بالاتنه است. به عنوان مثال، اگر تاپی با آستین‌ های پف دار پوشیده‌اید که به بالاتنه‌ی شما حجم می‌دهد، بهتر است آن را با شلوار لگ یا جین دمپا گشاد ست کنید. 

همچنین، در انتخاب دامن نیز گزینه‌ های زیادی در اختیار دارید. حاشیه چین‌ دار، دامن پلیسه و شلوارهای شش جیب باعث می‌ شوند پایین‌ تنه‌ شما بزرگ‌ تر به نظر رسد و تعادل برقرار شود. 

دامن‌ هایی که از کمر به پایین آزاد هستند، به باسن حجم می‌ دهند و باعث می‌ شوند تا کمر باریک‌ تر به نظر رسد. مجدداً باید گفت که دامن انتخابی اهمیت چندان زیادی ندارد و تاپ یا بلوزی که با آن ست می‌ کنید، مهم‌تر است. 

به منظور کشیده جلوه دادن پاها، تضاد بین کفش و جوراب را به حداقل برسانید و از پوشیدن کفش‌های دارای بند روی مچ پا اجتناب کنید. کفش‌ هایتان را با شلوار، پیراهن یا دامن خود ست کنید. 

نکاتی در رابطه با اندام مستطیل شکل

لباس زیر مناسبی انتخاب کنید. مهم نیست اندام مستطیلی شما از چه نوعی است، لباس زیر مناسب به بدن شما شکل می‌ دهد. 

از زیورآلات مناسب به منظور برجسته کردن بخش‌هایی از بدن که دوست دارید، استفاده کنید. به کمک این زیورآلات می‌توانید به این قسمت‌ ها حجم دهید و خطوط عمودی کشیده‌ ای ایجاد کنید. گردنبند های کوتاه‌ تر با گوشواره‌ های نگین‌ دار باعث جلب توجه به گردن و بالاتنه می‌ شوند در حالی که گردنبند های بلند باعث ایجاد خطوط عمودی می شوند. 

برای اینکه کمرتان باریک نشان داده شود، یک رنگ هماهنگ با بلوز و شلوار زیر یک لایه رنگ متفاوت بپوشید و کمربندی زیر آن ببندید. این کار باعث می‌شود تا یک نقطه‌ کانونی در میانه بدن شما ایجاد شود و نامشخص بودن کمر کاملاً از بین برود. 

در آخر اینکه: همانطور که آدری هپبورن گفته: دختران شاد، زیباترین دختران روی زمین هستند. برخی از زنان دوست دارند لباس‌ هایی بپوشند که از نظر سنتی مناسب‌ ترین گزینه برای شکل بدنشان است در حالی که برخی دیگر اصلاً از قوانین پیروی نمی‌ کنند. هر دو رویکرد درست است. خود را به قوانین محدود نکنید تا از پوشیدن لباس‌ های زیبا لذت ببرید!