جامپسوت چیست

جامپسوت چیست؟ جامپسوت، بیلرسوت و اورال نام های جدیدی هستند که امروزه به آنها لباس های سرهمی می گویند. البته باید دانست که هر کدام از این نام ها در نوع خود با دیگری متفاوت است و ویژگی های متفاوتی نسبت به دیگری دارد. در این مقاله به معرفی جامپسوت و تفاوت و شباهت های آن با دیگر مدل های سرهمی می پردازیم.

جامپسوت چیه

به لباس هایی که به صورت یکسره از بالا تا پایین تنه را می پوشانند سرهمی می گویند که انواع مختلفی دارند. سرهمی ها به نام های اورال، جامپسوت و بیلرسوت معروف هستند و به دلیل اینکه نیازی به پوشیدن بلوز یا شلوار دیگری نیست، مورد علاقه اشخاص زیادی قرار گرفتند. سرهمی ها مناسب همه افراد با هر سایزی، چه لاغر و یا چاق می باشند. انواع مختلفی از سرهمی امروز طراحی و تولید می شوند، از انواع یقه ها مثل یقه های دکلته، هفت و ... گرفته تا انواع رنگ، پارچه که مورد توجه افراد زیادی می باشند.

تاریخچه لباس جامپسوت

آمریکایی ها برای اولین بار این لباس های سرهمی را به تن کردند که از جنس جین تولید می شد، جیب نداشتند اما به مرور جیب به لباس های سرهمی اضافه شد به صورتیکه که یک جیب بزرگ در جلوی لباس دوخته می شد. در ابتدا کارگران و بعد از آنها چتربازان، خلبانان، تعمیرکاران، فضانوردان و امروز افراد زیادی در عرصه مد و زیبایی از این لباس استفاده می کنند. اولین بار لیوای استرائوس، خالق برند Levis لباس های سرهمی را خلق کرد. سپس در قرن بیست استلا مک کاردتنی، سرهمی را برای آقایان و خانم ها طراحی و تولید کرد که با اینکار در مدت کمی اشخاص زیادی به پوشیدن لباس سرهمی روی آوردند.

انواع لباس سرهمی

جامپسوت: به اورال یا سرهمی می گویند که یک تکه می باشد و کل بدن را از گردن تا مچ پا می پوشاند. جامپسوت ها دمپاهای بلندی دارند و با مدل یقه های مختلفی تولید می شوند.
رامپر: رامپرها شلوارک های کوتاهی دارند و به شلوار های پیشبندی در ایران معروف می باشند.

جامپر: به لباس های یکسره کودک می گویند که معمولا بدون آستین هستند و روی یک بلوز پوشیده می شوند.

ویژگی های لباس جامپسوت

جامپ سوت دخترانه از کاربردی ترین مدل های سرهمی و بهترین انتخاب ها برای فصل های خنک می باشد. مدل های محبوب جامپسوت، بالاتنه پشت باز هستند. می توانید در فصل زمستان جامپسوت با یک کت پشمی و گرم بپوشید. از مدل های جامپ سوت مجلسی که با پارچه های ابریشمی و حریر تولید می شوند و معمولا چین دار یا پیلی دار هستند می توانید در مهمانی های غیر رسمی یا رسمی خود استفاده کنید.

جامپوست ها شما را لاغر تر و قد بلند تر نشان می دهند

جامپسوت در انواع مختلفی دوخته می شود. برش های مختلف روی شلوارهای جامپسوت فرم بدن شما را کامل می کنند. جامپسوت هایی که پایین تنه پهن دارند، برای اندام گلابی شکل مناسب هستند که می توانید با کفش های پاشنه بلند آنها را ست کنید، تا لاغر و قد بلند به نظر برسید. ممکن است بالاتنه و پایین تنه جامپسوت ها الگوهای مختلفی داشته باشند. جامپوست ها در هر دو سمت سرشانه دارند و بند دار نیستند و در انواع مختلف یقه و آستین دار یا بدون آستین دوخته می شوند.