نحوه رنگ کردن لباس مشکی در خانه

شستن لباسهای مشکی به مرور باعث کم رنگ تر شدن و بور شدن آنها می شود. بعد از بور شدن رنگ لباس مشکی تنها کاری که می توان برای برگرداندن رنگ لباس انجام داد، رنگ کردن آن است. اگر به دنبال تیره کردن لباس مشکی خود هستید ، میتوانید به راحتی در منزل اینکار را انجام بدهید. در این مطلب با نحوه رنگ کردن لباس مشکی در خانه آشنا شوید.

رنگ کردن لباس مشکی

رنگ کردن لباس مشکی در خانه کار سختی نیست و تنها باید مراحل آنرا به درستی انجام دهید. در ادامه روش رنگ کردن لباس مشکی را با شما به اشتراک گذاشته ایم.

1 - رنگ لباس

برای رنگ آمیزی لباس ابتدا باید رنگ لباس تهیه کنید. از رنگ پارچه ای مشکی که مناسب نوع لباس شما است، استفاده کنید. اگر جنس لباس شما از الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان، ابریشم و پشم تهیه شده باشد،بهتر است از رنگهای پارچه ای استفاده کنید. اگر لباس شما از مواد مصنوعی مانند پلی استر، اسپندکس و اکریلیک تهیه شده است، به دنبال رنگ پارچه ای مشکی باشید که روی برچسب آن الیاف مصنوعی نوشته شده باشد. رنگهای پارچه ای غیر مصنوعی نمی توانند پارچه های ساخته شده با مواد مصنوعی را رنگ کنند.




2 - ظرف رنگ

یک ظرف بزرگ را با آب داغ جوش پر کنید. اطمینان حاصل کنید که ظرف به اندازه ای بزرگ است که لباس به راحتی داخل آن جا می گیرد، اگر از ظرف کوچکتر استفاده کنید و لباس به صورت فشرده در آن باشد، لباس به صورت یکنواخت رنگ نخواهد شد. ظرف را با آب کافی پر کنید تا بتوانید لباس را به طور کامل در آب فرو کنید. استفاده از آب جوش بهترین نتیجه را به شما می دهد.
اگر به یک اجاق گاز و یک دیگ بزرگ دسترسی دارید، می توانید ظرف رنگ خود را روی اجاق گاز قرار دهید و شعله را کم کنید. داغ نگه داشتن آب در طول فرایند رنگ، رنگ نهایی را تیره تر می کند.

3 - رنگ آمیزی لباس مشکی

رنگ سیاه را درون ظرف آب بریزید. برچسب پشت رنگ لباس را بخوانید تا ببینید چقدر باید استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هرچه از رنگ پارچه بیشتر استفاده کنید، رنگ نهایی تیره تر خواهد بود.  رنگ را با قاشق کاملاً هم بزنید.
4 - کمی نمک به ظرف رنگ اضافه کنید. از 0.25 فنجان (59 میلی لیتر) نمک در هر 0.5 کیلوگرم پارچه ای که رنگ می کنید استفاده کنید.
به عنوان مثال ، اگر وزن لباس شما 1.4 کیلوگرم است، از 1.5 فنجان (350 میلی لیتر) نمک استفاده کنید.



5 -
پارچه را در ظرف رنگ قرار دهید. مطمئن شوید که پارچه به طور کامل در رنگ فرو رفته است. پارچه را با استفاده از کاردک یا قاشق به پایین فشار دهید تا هرگونه حباب هوا که در پارچه گیر کرده است خارج شود.
پارچه را به صورت دوره ای هم بزنید. همانطور که آن را هم می زنید، پارچه را داخل ظرف زیرو رو کنید و از هم باز کنید. به این ترتیب تمام پارچه در معرض رنگ قرار می گیرد.

اجازه دهید پارچه به مدت 30-60 دقیقه در ظرف رنگ خیس بخورد. هرچه بیشتر اجازه دهید لباس در رنگ خیس شود ، رنگ نهایی تیره تر می شود.

6 - بعد از 30 دقیقه ظرف حاوی رنگ و لباس را در سینک یا وان حمام بریزید. بعد از خارج شدن تمام آب و رنگ لباس را بردارید.

7 - قبل از شستن لباس، از یک ماده ثابت کننده رنگ استفاده کنید. اگر تصمیم به استفاده از تثبیت کننده رنگ دارید، آن را روی تمام سطح پارچه اسپری کنید تا پارچه کاملا پوشیده شود. اجازه دهید رنگ ثابت کننده به مدت 20 دقیقه در پارچه خیس بخورد.

8 - ابتدا رنگ اضافی پارچه را با آب داغ بشویید. پارچه را در سینک ظرفشویی یا حمامی که ظرف رنگ را داخل آن ریخته اید ، بشویید. پارچه را باز کنید تا همه در معرض آب جاری قرار گیرد.

9 - پارچه را زیر آب سرد بشویید تا آب آن شفاف شود. مطمئن شوید تا آب شفاف شود و  رنگ باقی مانده در پارچه باقی نماند. پس از روشن شدن آب، شستشوی پارچه را متوقف کرده و آب اضافی را بیرون بیاورید.

10 - بهتر است لباس را آویزان کنید تا خشک شود.