لباس مناسب اندام گلابی

آیا اندام گلابی شکل دارید و نمی دانید چه لباسی مناسبتان است؟ نگران نباشید. در صورتی که درک درستی از اندام خود پیدا کنید، خرید لباس مناسب بسیار آسان و لذت‌بخش خواهد شد. در این مطلب می خواهیم شما را با لباس مناسب اندام گلابی شکل آشنا کنیم. لباس هایی که افرادی با هیکل گلابی را خوشتیپ تر و جذابتر نشان می دهد. همراه ما باشید.

 لباس های مناسب برای اندام گلابی

باوجود اینکه مشخص کردن نوع اندام هر فرد کارنسبتاً دشواری است اما تنها با نگاه کردن به آینه می‌ توان گفت که آیا اندام گلابی شکل دارید یا نه. این کار را زمانی انجام دهید که لباس زیر یا یک لباس چسبان پوشیده‌ اید تا بتوانید درک درستی از اندام خود پیدا کنید. در صورتی که مطمئن نیستید، گرفتن اندازه‌ ی شانه‌ ها، سینه، کمر و باسن و مقایسه‌ ی آن‌ ها به شما کمک خواهد کرد.

به گفته‌ ی یک استایلیست مشهور، فرد دارای اندام گلابی، شانه‌ های کوچک و کمر باریکی دارد. باسن این افراد جلوتر از شانه‌ هاست و به وضوح از قسمت پایین‌ تنه چاق می‌ شوند. این افراد همچنین دارای بالاتنه‌ ی نسبتاً متوسط، ران پا منحنی و باسن بزرگ هستند. 

در صورتی که چنین اندامی دارید، حتماً دامن و شلوار یک سایز بزرگ‌ تر از بالاتنه‌ ی خود می‌ پوشید و در یافتن لباس‌ هایی که فیت کمر و باسن هستند، مشکل دارید. این نکته را به خاطر داشته باشید که اندازه و ارتفاع لباس هیچ ارتباطی با شکل اندام ندارند. 

مدل لباس مناسب برای اندام گلابی شکل

دو روش کلیدی برای یافتن لباس مناسب اندام گلابی وجود دارد. ابتدا، شما می‌ توانید از انحنای پایین‌ تنه به نفع خود استفاده کنید و توجهات را به این قسمت جلب نمایید. یا می‌توانید با پوشیدن لباس‌ های تیره‌ تر در قسمت پایین‌ تنه موجب حواس‌ پرتی شوید (به عنوان مثال، شلوارهای مشکی بپوشید و در عوض، لباس‌ های جذاب‌تری برای بالاتنه‌ی خود انتخاب نمایید. 

یک متخصص زیبایی‌ شناسی توصیه می‌ کند که افرادی با اندام گلابی از حقه‌ های بصری مانند یقه‌ های هفت و باز، گردنبند ها و گوشواره‌ های بزرگ استفاده کنند. این لباس ها در کنار تاپ‌ های رنگی و طرح‌ دار باعث می‌ شوند توجه به سمت بالاتنه بدن جذب شود. 

اگر در زمینه مد و استایل هوشمندانه عمل کنید، می‌‌ توانید توهم اندام ساعت شنی را ایجاد کنید. این توهم با برقراری تعادل بین شانه‌ های کوچک و باسن بزرگ از طریق اضافه کردن حجم به بالاتنه ایجاد می‌ شود. ژاکت‌ های چهار دکمه، حاشیه چین‌ دار و یقه پاپیون‌ دار باعث می‌ شوند تا بالاتنه شما بزرگ‌ تر به نظر برسد و با پایین‌ تنه در تناسب باشد. 

انتخاب دامن‌ ها و شلوارهای تا کمر، لباس‌های چسبان و ژاکت‌های کوتاه نیز به شما کمک خواهند کرد. و هیچ‌گاه قدرت و تاثیرگذاری بستن کمربند یا پوشیدن گن در زیر لباس برای فرم دادن به بدن را دست کم نگیرید. 

بهترین لباس‌ ها برای اندام گلابی

استایل‌ های مختلفی برای اندام گلابی وجود دارند که انتخاب آن‌ ها بستگی به سلیقه‌ ی شما دارد. اندام‌ های گلابی بهترین گزینه برای تاکید بر پایین‌ تنه هستند؛ در نتیجه، شلوارهای پاچه گشاد می‌ توانند گزینه‌ ی فوق‌ العاده‌ای باشند. و اگر می‌ خواهید قسمت‌ های کوچک‌ تر بدنتان به چشم بخورند و باسن و ران پا جلب توجه نکنند، دامن‌ های اندازه و آزاد بسیار مناسب خواهند بود. تاپ‌ های بدون بند نیز روش خوبی برای تاکید بر بالاتنه کوچک‌ تر بدن است. 

پیراهن‌ مناسب برای اندام گلابی

  • پیراهن‌ های جلو بسته مدل چپ و راست: جزئیات این نوع از پیراهن‌ ها، کمر باریک تا باسن را برجسته می‌ کنند و ظاهر بسیار شیک و جذابی را ایجاد می‌نمایند. 
  • پیراهن‌ های دامن کلوش: این نوع پیراهن‌ ها تاکید کمتری بر پایین‌ تنه‌ بزرگ دارند و توجهات را به بالاتنه بدن جلب می‌ کند. 

تاپ‌ مناسب برای اندام گلابی

  • تاپ‌ های بدون بند: تاپ‌ های بدون بند برای بالاتنه‌ ی کوچک افراد دارای اندام گلابی عالی هستند. بدون بند بودن این نوع تاپ‌ ها باعث جلب توجه به سینه و گردن می‌شود. 
  • کت‌ های اسپرت: پوشیدن کت اسپرت می‌ تواند با بزرگ‌تر نشان دادن شانه‌ ها در اندام گلابی تعادل برقرار کند. 

بهترین مدل شلوار و دامن‌ برای اندام گلابی

  • شلوارهای پاچه گشاد: این نوع از شلوارها به جای پنهان کردن پایین‌ تنه بر آن تاکید دارند. 
  • جین‌ های گشاد: جین‌های گشاد نیز مانند شلوارهای پاچه گشاد عمل می‌کنند و بیشتر بر پایین‌ تنه تاکید دارند. البته، تعادلی نیز بین باسن بزرگ و ران پا ایجاد می‌ کنند. 
  • دامن‌ های اندازه و آزاد: این نوع دامن‌ ها نیز با برجسته کردن کمر بر بخش‌ های کوچک‌تر بدن تاکید دارند به طوری که ران پا کمتر به چشم بخورد. 

چه لباس‌ هایی برای اندام گلابی جذاب و شیک به نظر نمی‌ رسند

در صورتی که اندام گلابی شکل دارید، پوشیدن برخی از لباس‌ به شما احساس راحتی بیشتری می‌ دهند. با این وجود، انتخاب لباس تنها به خود فرد بستگی دارد و قوانین سختگیرانه‌ ای در این زمینه وجود ندارد. 

یکی از سوالات متداولی که از استایلیست های معروف می‌ شود، در مورد مناسب بودن لباس‌ ها بر اساس نوع شکل بدن است. آنها معتقدند: با وجود اینکه همیشه به نوع شکل بدن توجه می‌ کنیم اما نباید اجازه ندهید قوانین مد و فش به شما دیکته کنند که چه باید بپوشید و چه نباید بپوشید. قرار دادن زنان در یک چارچوب مشخص باعث می‌شود تا نسبت به اندام و بدن خود وسواسی پیدا کنند. 

ما دوست دارم زنان برای خود لباس بپوشند نه برای دیگران. به این ترتیب، آن‌ها باید به غریزه‌ ی خود اعتماد کنند و لباس‌ هایی را برای پوشیدن انتخاب کنند که در آن‌ ها بیشتر از همه احساس راحتی می‌ کنند.