اصول لایه لایه پوشیدن لباس

لایه لایه پوشیدن لباس ها معمولا یک امری عادی برای فصول سرد سال به حساب می آید. مخصوصا برای روزهایی که در طول روز هوا گرم است و نزدیک به غروب و شب، هوا سرد می شود. با اینکار می توانید لایه های رویی را به راحتی از تن در بیاورید و در ساعات سرد روز دوباره بر تن کنید. با این حال از مهمترین نکات برای لایه لایه پوشیدن لباس این است که رنگ و سبک لباس ها با یکدیگر هماهنگ باشد تا ظاهری شیک برایتان به ارمغان آورد. در اینجا چند مورد از اصول لایه لایه پوشیدن لباس را برای شما جمع آوری نموده ایم.

نکاتی برای لایه لایه لباس پوشیدن

  1. برای لباس پوشیدن لایه ای، باید لایه های داخلی را مناسب انتخاب کنید به دلیل اینکه لباس هایی هستند که مستقیما بر روی پوست شما قرار می گیرند و در ظاهر نمایان نیستند. لایه داخلی ممکن است شامل زیر پیرهن، تاپ، جلیقه و لباس زیر بلند باشد. اگر درست لایه بندی کنید و آنها را کاملاً بپوشانید، هیچ کس آنها را نمی بیند و بر خلاف بقیه لباس های شما، اگر این وسایل دارای لکه یا سوراخ باشند اشکالی ندارد.
  2. از لباس های یقه اسکی می تواند زیر هر سبک لباسی مانند بلوز های یقه دکمه دار تا پیراهن رسمی استفاده کنید. با اینکار گردن و سینه شما در برابر سرما به خوبی محافظت می شود و گرم می ماند.
  3. برای لایه لایه پوشیدن لباس، بهتر است در نهایت از سه لایه لباس روی هم استفاده کنید چرا که در غیر اینصورت ممکن است اندامتان چاق به نظر برسد و یا حرکت دادن دست هایتان برایتان دشوار شود.
  4. از لباس های عایق استفاد کنید. این سبک پوشاک علاوه بر داشتن وزن سبک، عایق گرمای خوبی هستند. پارچه هایی چون کشمیر و پشم از انواع پارچه های عایق هستند که وزن کمی دارند.
  5. برای اینکه در استایل لایه ای، مرتب به نظر برسید بهتر است که همه لایه ها را ساده، نازک و سبک انتخاب کنید تا لایه گرم تر در بخش رویی باشد. برای بخش رویی می توانید از سویشرت، جلیقه، پالتو یا کاپشن استفاده کنید.
  6. بهتر است لباس هایی که قد بلندتری دارند در بیرون ترین لایه لباس های شما قرار داشته باشند تا رسمی و شیک تر به نظر برسید.
  7. در هوای خیلی سرد می توانید در زیر شلوارتان از زیر شلواری های گرم و سبک یا ساپورت های زنانه استفاده کنید و شلوار های کتان، مخمل و جین را به عنوان شلوار رویی استفاده کنید.
  8. به ترکیب رنگی لباس ها دقت لازم را داشته باشید تا همه آنها در یک طیف رنگی یا مکمل یکدیگر باشند و استایل شیک و مرتب داشته باشید. همچنین می توانید از رنگ های متضاد در استایل خود استفاده کنید.
  9. از جوراب پشمی و گرم استفاده کنید. پوشیدن جوراب های پشمی در گرم و خشک نگه داشتن پاهای شما کمک قابل توجهی می کند. همچنین می توانید مانند لباس هایتان چند جوراب روی هم بپوشید تا گرم بمانید.
  10. به جنس لباس هایی که روی هم می پوشید دقت کنید. آنها نباید خیلی تنگ و چسبان باشند به دلیل اینکه هوا به آسانی جریان داشته باشد. همچنین نباید خیلی حجیم باشند تا بتوانید به راحتی لباس های دیگر را روی آنها بپوشید.
  11. برای داشتن جذابیت بیشتر از اکسسوری ها در استایل لایه ای استفاده کنید. شال گردن، کراوات، کلاه و.. به زیبایی شما جلوه بیشتری می دهند.
  12. می توانید لباس هایی که در لایه های زیری می پوشید را داخل شلوار بگذارید تا از شلختگی و نامرتب بودن در بیایید. به جز در مواردی که می خواهید ظاهری غیر رسمی داشته باشید.