اصول پوشیدن لباس رسمی

پوشیدن لباس رسمی برای موفقیت در یک محیط اداری یا دانشگاهی الزامی است. ظاهر شما بیانگر حرفه ای بودن شماست و ظاهر شدن با لباس های شلخته یا نامناسب می تواند شما را از حرفه ای بودن دور کند. اگرچه رسمی بودن با اداری بودن متفاوت است ، اما چند دستورالعمل اصلی برای این سبک وجود دارد که باید رعایت شود. در این مطلب با اصول لباس پوشیدن رسمی آشنا خواهید شد.

اصول لباس پوشیدن رسمی و حرفه ای

لباس رسمی اداری، لباس های شخصی و محافظه کارانه هستند. اگرچه مد جزئیات کوچک را تغییر می دهد، اما هسته اصلی لباس رسمی اداری در دهه های اخیر تغییر نکرده است. لباس رسمی پوشیدن از برخی جهات راحت تر از لباس های معمولی است، زیرا اصول مشخص و دقیقی دارد.

به طور کلی ، اصول پوشیدن لباس رسمی برای مردان و زنان به این شکل است که:

  • برای مردان: کت و شلوار رسمی ، پیراهن مجلسی ، کفش مجلسی ، کراوات. گاهی اوقات شلوارهای مجلسی و کت اسپرت جایگزین های قابل قبولی برای کت و شلوار هستند.
  • برای زنان: مانتو و شلوار، کفش مجلسی و مقنعه.
  • کت و شلوار خود را درست انتخاب کنید. کت و شلوار باید متناسب باشد. رنگهای یکدست یا نوارهای خطی داشته باشد و خیلی تنگ نباشد.
  • لباسهای آستین بلند همیشه رسمی تر است.
  • لباس های آستین کوتاه معمولاً برای بهار و تابستان مناسب است.
  • مردان باید کراوات را با پیراهن هماهنگ کنند. کراوات خود را با دقت انتخاب کنید. کراوات ها می توانند رنگ و الگوی خاصی را که به نظر مات و مبهم می رسد، ایجاد کنند. بنابراین در انتخاب خود بسیار دقت کنید. همه کراوات برای لباس رسمی مناسب نیست.
    کراوات ها باید هم با پیراهن شما و هم با کت و شلوارتان همخوانی داشته باشند و مطمئن شوید که از رنگ هایی استفاده می کنند که با بقیه لباس های شما همخوانی داشته باشد.
  • خانم ها لباس هایی را انتخاب کنید که تا زانو یا بلندتر هستند و دارای چاپ ظریف یا رنگ ثابت هستند. لباس ها نباید خیلی تنگ باشند.
  • کفش مناسبی را برای استایل رسمی انتخاب کنید. یک استایل رسمی به کفش با کیفیت، معمولاً از جنس چرم نیاز دارد.
    مردان همیشه باید کفش های رسمی بپوشند. بسیاری از کفش ها نیز وجود دارند که ممکن است مناسب و رسمی باشند. مشکی مناسبترین رنگ برای کفش در پوشش رسمی است، اگرچه گاهی اوقات قهوه ای قابل قبول است.
    زنان می توانند کفش های پاشنه بلند یا متوسط ​​یا تخت بپوشند. اطمینان حاصل کنید که جزئیات و تزئینات محدود هستند. خانم ها به طور کلی انتخاب بیشتری در رنگ دارند، اما پایبندی به رنگهای مشکی و خنثی هنوز ایمن تر انتخاب است.
  • نکته اخر جورابها ، معمولاً باید تیره باشد.

همچنین بخوانید: از بین بردن لکه از روی لباس سیاه

چند نکته برای انتخاب لباس رسمی

  • تعیین میزان رسمی بودن محل کار شما
    همیشه متناسب با محیط کار خود لباس بپوشید. برخی از محیط های کاری لباس مخصوص خود را ارائه می دهند که مشخص می کند چه چیزی مناسب است و چه چیزی مناسب نیست.
  • فرهنگ اداری خود را بشناسید
    واقعیت این است که محیط کار تفاوت زیادی در لباس پوشیدن ایجاد می کند و معمولا به آنچه شرکت می سازد ، می فروشد یا ارائه می دهد مربوط می شود.
  • بدانید چه رنگی بپوشید
    از رنگهای جیغ و غیر رسمی دوری کنید. رنگ لباس رسمی و حرفه ای عمدتا یک پالت رنگ خنثی است. کت و شلوارهای رسمی برای مردان و زنان معمولاً مشکی ، قهوه ای ، خاکستری ، برنزه یا آبی سرمه ای است. رنگ پیراهن ها روشن تر است.
  • به اطرافیان خود توجه کنید
    اگر نمی دانید چگونه لباس رسمی و معمولی بپوشید، سعی کنید به انتخاب لباس افراد حرفه ای خود ، در دفتر یا شرکت توجه کنید. اگر نمی توانید دید خوبی داشته باشید یا با شخصی در زمینه خود گپ بزنید ، تصاویر موجود در اینترنت را برای افرادی که در موقعیت های مشابه با شما در شرکت هستند جستجو کنید.
  • نظافت را به خاطر بسپارید
    اگر بهداشت شخصی یا داشتن مدل موی مناسب را رعایت نکنید ، ظاهری حرفه ای نخواهید داشت. اطمینان حاصل کنید که ظاهر خود (از جمله مو ، پوست و بهداشت) را با همان شیوه حرفه ای که در مورد لباس خود انجام می دهید، آراسته کنید.