انواع شلوار جین
Views 2,611 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

انواع شلوار جین

جین ها مواد خام پارچه ای هستند که از جنس پارچه جناغی 100% پنبه ساخته شده اند و می توان از آنها علاوه بر انبوهی از لوازم جانبی مانند کیف، پیراهن، دامن و کت برای ساخت شلوار جین نیز استفاده کرد. در این مطلب شما را با انواع شلوار جین آشنا می کنیم.

تاریخچه شلوار جین

شلوار جین شلواری است که از پارچه جین یا دنیم ساخته شده است. نخستین بار این شلوار توسط ژاکوب دیویس و لوی اشتراوس در سال 1873 اختراع شد. نام شلوار جین از شهر جنوا در ایتالیا گرفته شده است، مکانی که در آن پارچه‌ های مخملی نخی به نام جین یا جین تولید می‌ شد. شلوار جین فرهنگ 140 سال گذشته را احتمالاً بیشتر از آنچه ما فکر می کنیم، نشان داده است. شلوارهای جین، ابتدا لباس کار بودند. تاریخچه جین و شلوار جین طولانی است. رنگ نیلی، رنگی است که برای رنگ آمیزی جین از آن استفاده می شود. این رنگ ارگانیک با رنگ آبی متمایز است.

انواع مدل های شلوار جین

شلوار های جین در بین بانوان و آقایان به خصوص در بین دانشجویان مورد استقبال قرار گرفت. به دلیل اینکه مزایای ویژه ای مانند دوام بالا، عایق خوب و .... و بتدریج شلوار جین به عنوان یک پوشش غیر رسمی برای آقایان و خانم ها در خارج از محیط کار در نظر گرفته می شود. در ادامه انواع مدل شلوار جین را با شما در میان می گذاریم.

همچنین بخوانید: آیا باید شلوار جین را به خشکشویی برد؟ 


  • شلوار جین راسته

این سبک از شلوار جین دارای فرم ساق باریک، مستقیم از باسن تا مچ پا می باشد. عرض آن در امتداد ران ها، زانو ها و باز شدن ساق پا نیز به همان اندازه خواهد بود. قد این نوع شلوار جین بلند است و مچ پا در آن نمایان نمی شود. شلوار جین راسته دو نوع دارد. نوع نیمه راسته آن در قسمت باسن نسبتا جذب بوده اما قسمت پایینی آن آزاد است و نوع دوم ان در قسمت باسن نیز آزاد است. اشخاصی که وزن زیادی دارند بیشتر از این نوع شلوار استفاده می کنند.

  • شلوار جین جذب یا اسکینی

شلوار اسکینی نوعی از شلوار جین است که از بالا تا پایین جذب هستند، و تناسب اندام شما از کمر تا مچ به خوبی نمایان می کنند. این شلوار دارای جنس کشسانی، الاستین و کتان می باشند. در دو نوع زنانه و مردانه موجود است. شلوار جین جذب مناسب برای انواع استایل ها مخصوصا استایل های خیابانی، مهمانی و دوستانه است. نوعی از شلوار های اسکینی وجود دارد که مچ پای آن کمی بلاتر است تا در هنگام پوشیدن پوتین، استایل شما زیباتر شود. همچنین به دلیل اینکه مچ پا نمای بهتری دارد، پوشیدن انواع صندل با آن استایلی شیک به بانوان می دهد.

  • شلوار جین سیگاری

این نوع شلوار شباهت به شلوار اسکینی دارد با این تفاوت که کمی گشاد و آزاد تر است. به طوریکه در قسمت باسن تا نزدیکی ران جذب است اما از ران تا مچ پا کمی گشاد تر است. این نوع شلوار نیز مچ پای آن کمی بالاتر می باشد.

  • شلوار جین دمپا

این نوع شلوار کمر بلندی دارد و قد شلوار به گونه ای است که روی کفش را می پوشاند و نوع دیگری از شلوار دمپا وجود دارد که قد آن یک وجب بالای مچ می باشد. شلوار جین دمپا مناسب دختران با پاهای لاغر می باشد و برای استایل های مهمانی، کژوال و هنری گزینه مناسبی است.

شلوار جین بوت کات

این نوع شلوار به گونه ای است که تا زانو تنگ می باشد و از زانو تا مچ به صورت مثلثی گشاد می شود. قد شلوار جین بوت کات بلند است و مناسب برای استایل های مهمانی و دوستانه می باشد.

  • شلوار جین مام استایل

جین مام استایل در ابتدا نمادی از شلوار راحتی برای مادران بوده و امروزه در استایل های مد توسط تینیجرها و جوانان مورد استفاده قرار می گیرد. فاق شلوار جین مام استایل، بلند بوده که کمر را زیبا تر نشان می دهد.

این مطلب را مطالعه کنید : خرید اینترنتی شلوار | 4 نکته مهم قبل از خرید + راهنمای جامع



  • شلوار جین زاپ دار

این نوع شلوار در قسمت های مختلف دارای پارگی هایی می باشد که رنگ پا در آن قسمت مشخص است. شلوار زاپ دار در  بین نوجوانان و جوانان محوبیت زیادی دارد و برای استایل های هنری، اسپرت و کژوال مناسب است.