خرید اینترنتی شلوار | 4 نکته مهم قبل از خرید + راهنمای جامع

راهنمای خرید اینترنتی شلوار 

شلوار یکی از پر ریسک ترین آیتم های پوشیدنی برای خرید اینترنتی است و تفاوت در نوع سایزبندی و اندام و استایل جز عواملی هست که باعث میشه در خرید شلوار بدون پروو کردن احتمالا ما را به اشتباه بیندازد اما دیگر نگران نباشید ما  تصمیم گرفتیم یکبار برای همیشه خیال شما را از خرید آنلاین شلوار راحت کنیم و در این مقاله آی بولک یک راهنمای جامع درباره خرید اینترنتی شلوار و نکات مهمی که قبل از خرید باید بدانید را برای شما به طور کامل توضیح داده ایم ، پس تا انتها همراه ما باشید.

 

قدم اول: پیدا کردن سایز دقیق شلوار

کلماتی مثل شلوار کوتاه، بلند، تنگ یا گشاد به تنهایی برای انتخاب یک شلوار کافی نیست، چون این اندازه های تقریبی ممکن است برای اندام شما مناسب نباشند. پس برای داشتن یک خرید اینترنتی خوب قبل از هرچیز باید سایز دقیق خودتونو پیدا کنید و برای اطلاع از سایز شلوارتون می تونید از دو روش اندازه گیری زیر استفاده کنید. برای انتخاب سایز شلوار جین دقت کافی را داشته باشید.

 

اندازه گیری جز به جز

با یک متر مخصوص خیاطی میتونید خودتون یا با کمک از اطرافیان دور کمر، دور باسن، دور ران، قد پا، و اندازه فاق شلوارتونو اندازه بگیرید. نکته مهم در اندازه گیری شلوار این است که باید از روی شلوار انجام بشه نه از روی اندام، پس حتما به این نکته توجه کنید.

  1. برای اندازه گیری دور کمر متر را روی کمر شلوار قرار داده و اندازه عرض کمر را اندازه می زنیم و بعد دو برابر می کنید، عدد بدست امده اندازه دور کمر شماست.
  2. برای اندازه گیری ران هم باید متر را روی ران از دو درز دوخته شده شلوار قرار بدید و عرض ران را اندازه بزنید. دو برابر این عدد هم دور ران شماست.
  3. اما برای اندازه گیری دور باسن هم ابتدا متر را از انتهای زیپ روی شلوار قرار بدید و دور باسن بچرخانید و به همون نقطه شروع برسونید و اندازه بدست آمده دور باسن شماست.

یکی دیگر از مواردی که اندازه گیری آن بخصوص در شلوارهای مردانه مهم هست، درز داخلی شلوار است برای به دست آوردن این اندازه باید از وسط پا تا مچ را اندازه بگیرید و دقت کنید در تمام مراحل اندازه گیری، دکمه شلواری که به پا کردید باید به طور کامل بسته باشد.




  این مطلب را هم مطالعه کنید : شلوار اسکینی چیست ؟

  این مطلب را هم مطالعه کنید : فرق شلوار جاگر و اسلش چیست ؟ 

اندازه گیری از روی شلوارهای قدیمی

گاهی ما به تنهایی قادر به گرفتن اندازه گیری دقیق و درست از خودمون نیستیم پس در این روش می توانیم به تنهایی و البته از راه قبلی ساده تر و دقیق تر اندازگیری را انجام بدید.برای این روش به یکی از شلوارهای قدیمی که در کمد دارید و سایزش برایتان مناسب هست نیاز دارید.

اکثر شلوارهای جین کنار مارک هایی که در داخل نصب شده یک اتکت حاوی اندازه‌ رو داره میتونید با چک کردن این اندازه ها و جدول اندازه گیری به شلوار مطلوب خود دست پیدا کنید. اما در صورتی که این اتکت موجود نبود شلوار را روی زمین صاف پهن کنید و دکمه کمر آن را ببندید و با متر به همان روش قبل تمام اندازه گیری های قد پا، دور باسن، دور کمر و دور ران و فاق رو از روی شلوار قدیمی بردارید.

در این روش شما مسلط تر و دقیق تر هستید و از طرفی مطمئنید که این اندازه ها متعلق به شلواری ست که سایز مورد نظرتونو داره و نکته مهم دیگه در اندازه گیری شلوار این است که اگر قصد خرید شلوار پارچه‌ای یا هر شلوار دیگری که قرار است با کفش پاشنه بلند بپوشید، اندازه قد شلوار باید حدود 1.5 تا 3 سانتی متر بلندتر باشد.

قدم دوم: تطبیق اندازه ها با جدول سایزبندی

همیشه یادتون باشه به سراغ خرید شلوارهایی برید که جدول سایز و اندازه‌ای دقیق دارند.اینکه شما دقیقا اندازه های شخصی خودتون رو داشته باشید و با جدول سایز های داخل سایت فروش مورد نظر چک کنید خیلی خیلی مهم است، چون هرگز نباید به سایزهای نوشته شده پشت شلواری که هنوز پا نکردید اعتماد کرد!

گاهی سایز 36 در یک شلوار با سایز 34 یا 38 در شلوار دیگری برابری می کند و از طرفی الگوهای شلوار در الگوی کشور های مختلف سایزبندی متفاوتی دارد. به طور مثال معمولا مدل اروپایی از مدل تُرک و آسیای غربی کوچک تر و بلند تر است. با این حال اگر بعد از مقایسه کردن اندازه های خودتون با جدول اندازه گیری اگر متوجه چند سانت اختلاف شدید فکر نکنید که این حساسیت بی جاست، چون اتفاقا در مورد خرید آنلاین شلوار وسواس ضروری ست و گاهی چند سانتی متر اختلاف باعث می شود که شلوار خریداری شده مناسب و اندازه شما نباشد.

قدم سوم: نقش رنگ و جنس در انتخاب

یکی از نکات مهم که باید در خرید اینترنتی و آنلاین شلوار به آن توجه کنید جنس و رنگ پارچه است.جنس و بافت پارچه نقش مهمی در نوع ایست شلوار دارد و از طرف دیگر اینکه آیا پارچه شلوار کشسانی دارد یا خیر، مهم است. معمولا آنلاین شاپ ها در توضیحات محصول به این نکته اشاره می کنند اما اگر اشاره ای نشد حتما قبل از خرید بپرسید. دقت کنید که اگر پارچه شلواری کشی است در مورد اینکه محدوده ی این کشسانی چند سانت است هم سوال کنید.

اما در مورد رنگ پارچه، همیشه رنگ‌های روشن محصول در عکس ها، نِمای دقیق‌تری از وضعیت دوخت و برش را نشان می دهند. پس این با نگاه به رنگ‌های مختلف هر شلوار، می تونید در دوخت و مدلش دقیق بشید.سایت‌هایی که از زوایا و قسمت‌های مختلف شلوار، تصویر می‌گذارند گزینه های مطمئن تری برای خرید هستند.

 
  این مطلب را هم بخوانید : بهترین شلوار های زنانه مناسب فصل تابستان

  این مطلب را هم بخوانید : بهترین مارک شلوار جین زنانه و مردانه ( ایرانی و خارجی )

قدم چهارم: خواننده ی پر و پا قرص نظرات مشتریان باش

اگر اهل خرید اینترنتی باشید خوب میدونید که یک فروشگاه اینترنتی کاردرست و خوش سابقه رو میتونید از قسمت نظرات مشتریان شناخت.پس قبل از هر خریدی با دقت نگاهی به این قسمت بیاندازید.

گاهی با خوندن این نظرات میتونید بفهمید که کدام مدل شلوار در بین مشتریان محبوب است و آیا فروشگاه مورد نظر شلوارهایی با سایز مناسب عرضه  کند یا بلعکس. به عنوان نکته پایانی توصیه می کنیم برای خرید شلوار به سراغ فروشگاه های اینترنتی لباس که امکان تعویض را به شما می دهد بروید تا در صورت لزوم بتوانید از این فرصت استفاده کنید.

حالا که تا پایان این مقاله رو خوندید دیگه لازم نیست برای خرید اینترنتی شلوار نگران باشید ، چون با در نظرگرفتن نکات این مقاله، امکان اینکه اشتباه کنید و انتخاب بدی داشته باشید، اصلا وجود ندارد، ممنون از شما که تا پایان همراه ما بودید.