استایل مونوکروم چیست و برای چه افرادی مناسب است

یکی از ساده‌ ترین و آسان‌ ترین راه‌ ها برای داشتن ظاهری فوق‌ العاده شیک، انتخاب لباس مونوکروم یا تک رنگ و تونال است. هیچ قانونی وجود ندارد که شما باید یک رنگ خاص را انتخاب کنید یا اینکه نمی توانید اکسسوری با رنگ مخالف داشته باشید. اما ترکیب کلی لباس باید مناسب باشد. گاهی اوقات ما در حالی که اصلاً تمایلی به این کار نداریم، تک رنگ می پوشیم، و اغلب آن لباس تک رنگ کاملا مشکی است. بله، تمام مشکی شیک‌ ترین و ساده‌ ترین رنگ از خانواده تک رنگ است. در این مطلب به شما خواهیم گفت استایل مونوکروم چیست و برای چه افرادی مناسب است.

منظور از استایل مونوکروم چیست

مونو به معنای تک و یکی است و کروم به رنگ اشاره دارد. استایل منوکروم یک استایل تک رنگ برای داشتن ظاهری جذاب است. با این استایل می توانید ظاهری متفاوت داشته باشید. خودتان را محدود به یک تناژ و سایه از یک رنگ نکنید. لباسهای خود را به صورت تناژی بپوشید یعنی اگر لباس قهوه ای می پوشید، می توانید همه طیف هایی که شامل رنگ قهوه ای با سایه های مختلف هستند را بپوشید. این کار به استایل شما عمق و تعادل می بخشد.

مشکی یا سرمه ای احتمالاً ساده ترین راه برای امتحان کردن استایل مونوکروم است. اگر یک استایل تمام مشکی یا سرمه ای را انتخاب می کنید، به آرایش ساده و روشن فکر کنید. از نظر سایه چشم یا رژ لب، آرایش خیلی سنگین انجام ندهید. اگر می خواهید لباس تک رنگ مشکی خود را بپوشید، می توانید آن را با رژ لب های رنگارنگ ست کنید. اما، اگر برای یک استایل روزانه عکاسی می کنید، آرایش و لوازم جانبی خود را سبک و طبیعی نگه دارید تا مدرن تر و تمیزتر بنظر برسید. برای عبور از این دغدغه ها، به این فکر کنید که به طور طبیعی به سمت چه رنگ هایی جذب می شوید یا بیشتر به شما می آید؟

رنگ مناسب برای استایل مونوکروم

مطمئناً رنگی وجود دارد که به خوبی با رنگ پوست و استایل شما هماهنگ باشد که می توانید با استفاده از این روش آن را امتحان کنید. اگر برای خرید لباس هایی برای استایل مونوکروم به فروشگاه های لباس فروشی می روید، حتما آنها را در اتاق پرو امتحان کنید. رنگی را انتخاب کنید که ظاهر منفی نداشته باشد.

هنگامی که یک رنگ را انتخاب کردید، می توانید شروع به انشعاب به رنگ های دیگر کنید. اما، اگر این کار برای شما سخت است، می‌ توانید با انتخاب یک آیتم رنگی شروع کنید و همانطور که آن را ارزیابی می‌کنید، لباس هایتان را جداگانه گسترش دهید. این به شما این امکان را می دهد که به آرامی استایل خود را بسازید و با موفقیت آن را در تناسب و سبک متعادل کنید.
تعادل خیلی مهم است. در انتخاب رنگ ها دقت بیشتری داشته باشید و تعادل را حفظ کنید.

  • اولین مورد، انتخاب چندین تناژ از یک رنگ است. انتخاب رنگهایی که از نظر رنگ و سایه مشابه هستند، اما دقیقاً یکسان نیستند.
  • مورد دوم بافت لباس است. بافت همیشه یک عنصر مهم برای استایل است، اما در لباس تک رنگ و مونوکروم خیلی اهمیت دارد. این مورد به اضافه کردن عمق به این سبک کمک می کند.

همه چیز درباره ی استایل مینیمال

استایل مونوکروم برای چه افرادی مناسب است

استایل تک رنگ یا مونوکروم، زمانی که از نظر طیفی متفاوت نباشد، می تواند یکدست و خیلی روشن به نظر برسد. اما وقتی به آن بافت اضافه می کنید، نقطه عطفی برای جلب توجه خواهد شد. این کار تعادل ایجاد می کند و آن را از نظر زیبایی شناختی دلپذیر می کند.

مونوکروم هرگز دموده نمی شود و همیشه به خاطر سادگی و جذابیتش جذاب خواهد بود. این استایل مختص افراد شیک پوش است که حس سادگی و منظم بودن را بروز می دهد.

این استایل مناسب افرادی است که فرصت کافی برای ست کردن لباس ندارند ولی می خواهند لباسهای مرتب بپوشند و شیک باشند. این استایل باعث لاغر نشان دادن اندام شما می شود. اگر تمایل دارید کمی کشیده و لاغر دیده شوید حتما از استایل مونوکروم استفاده کنید

تاریخچه استایل مونوکروم

پوشیدن لباس سفید تک رنگ به دلایل مختلف در جوامع مختلف به کار برده شده است. در چین، ویتنام، کره جنوبی، هند و کشورهای عربی، مراسم سوگواری با لباس سفید تک رنگ برگزار می‌شود. این رویکرد به دلیل اعتقادات مذهبی و فرهنگی در این مناطق رواج دارد. همچنین، در گذشته، پوشیدن لباس سفید تک رنگ توسط کشیشان نیز رایج بود.

در قرن بیستم، پوشیدن لباس سفید تک رنگ به عنوان نماد مقاومت سیاسی برای اخذ حق رأی زنان در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفت. پارچه سفید به دلیل هزینه کمتر، به عنوان گزینه‌ای مناسب برای این نوع فعالیت‌ها انتخاب می‌شد. این تم رنگی نشان دهنده مبارزه و انجام اعتراضات مسالمت‌آمیز بود. علاوه بر این، در دوران مدرن، لباس سفید تک رنگ برای مهمانی‌ها و جشن‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استایل مونوکروم یا استفاده از رنگ سفید و سیاه در یک لباس، از قدیم الایام تا به امروز وجود داشته است، اما نامگذاری رسمی برای آن در دهه 1920 انجام شد. طی طراحی کلکسیون لباس‌های سیاه و سفید، کوکو شانل از این اصطلاح استفاده کرد. در دهه 1930، این استایل به طور گسترده‌تری پذیرفته نشد، اما در دهه 1950 توسط کریستین دیور مجدداً معرفی شد و در کلکسیون خود از لباس‌های مونوکروم استفاده کرد.

در سال‌های اخیر، استایل مونوکروم بسیار محبوب شده است و افراد مشهوری مانند ریحانا، بیانسه، تیلور سویفت و سلنا گومز این استایل را در رویدادها و مراسم مختلف انتخاب کرده‌اند

اکسسوری های استایل مونوکروم

اکسسوری‌ها همیشه می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای تکمیل استایل نهایی و جلوه کلی شما باشند. از جمله کمربند، کیف، کلاه، ساعت و کفش‌هایی که با رنگ مانتو یا استایل تک‌رنگ شما هماهنگ باشند، برای تکمیل استایل مونوکروم استفاده کنید. البته، هنوز هم می‌توانید با استفاده از خلاقیت خود، به جز استفاده از رنگ‌های مشابه با استایل تک‌رنگ، از رنگ‌های مکمل آن رنگ نیز استفاده کنید تا تضاد مناسبی را برای ایجاد جذابیت بیشتر در ظاهر خود ایجاد کنید. اما به هر حال، این موضوع مقداری از ویژگی مهم استایل مونوکروم یعنی تک‌رنگ بودن را دور می‌اندازد.
" هر آنچه باید درباره استایل ها بدانید | راهنمای جامع انواع استایل "

سخن پایانی

اصل مونوکروم در هنر به ترکیب رنگ‌های تک‌رنگ با یکدیگر اشاره دارد و می‌تواند به طراحی‌های بسیار ساده و حداقلیست منجر شود. پوشیدن مانتو یا لباس تک‌رنگ یا مونوکروم، علاوه بر سادگی و ظرافتی که به آن می‌بخشد، می‌تواند استایل شما را تغییر دهد. برای این منظور، مهم است که تعادلی میان فرم بدن، رنگ پوست و رنگ مانتو خود برقرار کنید و بتوانید بخش‌های مختلف بدنتان را با استفاده از مانتو مناسب برجسته یا پنهان کنید.

یادگیری نحوه تلفیق مانتو مونوکروم نیز تأثیر بسیاری در جذابیت و استایل شما خواهد داشت. با رعایت نکات مربوط به تلفیق مانتوهای مونوکروم، می‌توانید مثل ستارگان معروف برخوردار از ظاهری درخشان و استایلی جذاب باشید.