استایل کلاسیک چیست و چه کاربردی دارد

یکی از پرطرفدارترین و شیک ترین انواع استایل، استایل کلاسیک است. استایلی ساده، جدی و جذاب که با انواع سلیقه ها مطابقت دارد و همیشه ماندگار است. در این مطلب از آی بولک می خواهیم ویژگی های استایل کلاسیک را مورد بررسی قرار دهیم و بگوییم برای داشتن یک استایل کلاسیک باید چه مواردی را رعایت کرد. برای آشنایی با استایل کلاسیک و کاربرد آن، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

استایل کلاسیک چیه

لباس هایی ساده، با کفیت و شیک آیتم های تشکیل دهنده استایل کلاسیک هستند. افرادی که طرفدار این استایل هستند، ترجیح می دهند لباس هایی گران اما خوش دوخت و با کیفیت بخرند و خیالشان راحت است که لباس هایشان هیچوقت از مد نمی افتد، لباس های کلاسیک هیچ زرق و برقی ندارند اما نقطه قوت آنها در کیفیت و شیک بودن آنهاست.

در استایل کلاسیک سادگی خاصی قابل مشاهده است و از طرح های شلوغ در این استایل استفاده نمی شود. شاید این ویژگی کمی شما را یاد استایل مینیمال بیاندازد اما استایل کلاسیک از استایل مینیمال اتو کشیده تر و شیک تر است. استایل کلاسیک به نوعی بین مردانگی و زنانگی تعادل ایجاد می کند و یک استایل خنثی محسوب می شود. این استایل در بین اشراف نیز محبوبیت خاصی دارد.

پارچه های کشی و چسبان در استایل کلاسیک جایی ندارند و در عوض الیاف طبیعی مانند پنبه ای، پشمی، ابریشمی، چرم و مخمل پر کاربردترین پارچه ها در این استایل هستند.

طرح های چاپی و گلدار نیز در استایل کلاسیک زیاد استفاده نمی شوند.

در مورد کاربرد استایل کلاسیک نیز می توان گفت برای محیط های مختلف قابل استفاده است و محدود به فضای خاصی نمی شود. اگر به دنیای مد و استایل ها علاقه من هستید، پیشنهاد می کنیم حتما به مقاله " راهنمای جامع انواع استایل ها " در مجله آی بولک نگاهی بیندازید.




ویژگی های استایل کلاسیک

  • از جمله ویژگی های استایل کلاسیک این است که محدود به زمان یا فصل خاصی نیست و همواره کاربرد دارد. ضمن اینکه لباس باید فیت تن شما باشد.
  • پر کاربردترین رنگ ها در استایل کلاسیک، رنگ های طوسی، شتری، قهوه ای، سرمه ای، مشکی، کرم ، سفید و سبز نعنایی هستند.
  • چرم یکی دیگر از آیتم های پرکاربرد در استایل کلاسیک است که از لباس گرفته تا کفش و کیف و اکسسوری را شامل می شود.
  • برای تکمیل یک استایل کلاسیک باید همه لباس های شما باهم تناسب داشته باشند. اگر یک بارانی شیک و ساده پوشیده اید یاید سایر لباس های شما هم شیک و ساده و در عین حال با کیفیت باشد.
  • علاوه بر سادگی لباس ها، در استایل کلاسیک، آرایش مو و صورت نیز ساده و شیک است. می توانید از لوازم آرایش مرغوب استفاده کنید و آرایش ملایمی داشته باشید.

چگونه استایل کلاسیک داشته باشیم

اگر می خواهید استایل کلاسیک داشته باشید پیراهن های ساده و کوتاه و استفاده از کت بلیزر بهمراه شلوار جین را فراموش نکنید. شومیز های ساده و تک رنگ نیز در استایل کلاسیک کاربرد زیادی دارند. اما اگر می خواهید لباستان کمی طرح داشته باشد می توانید طرح راه راه را انتخاب کنید. 

از اکسسوری های ساده طلایی و نقره ای استفاده کنید و سعی کنید اکسسوری های رنگی را زیاد بکار نبرید.

لباس های بافت یقه هفت با رنگ های خنثی در استایل کلاسیک کاربرد زیادی دارند.

همچنین می توانید از بلوز یقه اسکی و دامن های ساده جین یا چرم استفاده کنید.

معمولا در استایل کلاسیک از کفش تخت استفاده می شود، بوت های چرم ساده نیز مناسب هستند.

کت چرم نیز یکی از محبوب ترین آیتم هایی است که در استایل کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد.

ستاره های استایل زنانه

استایل برجسته کسانی مانند آدری هپبورن، کیت میدلتون و ژاکلین کندی به عنوان نمونه‌هایی از استایل کلاسیک محسوب می‌شوند. استایل کلاسیک گریس کلی نیز بسیار زیبا و منحصر به فرد است و سلیقه بی‌عیب و نقصِ کلی، او را به یک ستاره درخشان تبدیل کرده بود.

شیوه پوشیدن او همیشه شامل پیراهن‌های بلند و ساده بود و او ترجیح می‌داد رنگ‌های خنثی را انتخاب کند. حتی در صورتی که می‌خواست به طور کژوال لباس بپوشد، فقط یک یقه اسکی همراه با شلوار پارچه‌ای زنانه را انتخاب می‌کرد.

پیراهن‌های بدون آستین، شلوار و کفش سیاه همیشه بخشی از استایل او بودند. حتی زیورآلات او هم به سادگی شهرت داشتند و در همه مراسم، از جمله مراسم‌های رسمی و غیررسمی، او تنها به مروارید اکتفا می‌کرد
همچنین بخوانید: 6 مدل استایل کارمندی

سخن پایانی

انتخاب نوع لباس و استایل به طور مستقیم با نگاه و شخصیت هر فرد ارتباط دارد. با دقت و در نظر گرفتن موقعیت، زمان و مکان، انتخاب هوشمندانه یک استایل می‌تواند بر تصویر و شخصیت افراد در جامعه تأثیرگذار باشد.

هر فرد ممکن است به یک سبک و استایل خاص علاقه‌مند باشد که در آن احساس راحتی بیشتری دارد. مهم این است که هر استایل را با توجه به زمان و مکان مناسب برمی‌گزینید، زیرا برازندگی هر فرد در جامعه، بر اساس انتخاب مناسب او شکل می‌گیرد.

بنابراین، برنامه‌ریزی و تفکر دقیق در انتخاب استایل مناسب بسیار مهم است. این انتخاب‌ها باید با توجه به محل و زمان مشخصی صورت گیرد تا نمایشی مناسب از شخصیت فرد در جامعه بروز دهد