بهترین رنگ های لباس برای پاییز

فصل پاییز همواره میزبان همنشینی دل‌انگیز چشمگیرترین رنگ‌های طبیعت است. انتخاب پالت رنگی ویژهٔ این فصل، همواره از دغدغه‌های بانوان خوش‌پوشی است که علاقمندند با زیبایی‌های این فصل همراه شوند و حسی خوب را در خود ایجاد کنند. انتخاب یک یا چند رنگ مشخص برای استایل زنانه در پاییز، نیازمند یک آگاهی است و آن هم، آگاهی از رنگ‌های پاییزی است؛ نارنجی، سفید، بلوطی، قرمز، سبز، انواع طیف زرد دیده می‌شود، اما در این مقاله، ما به معرفی و بررسی 12 رنگ کمتر شناخته‌شده اما جذاب برای انتخاب لباسِ پاییزی زنانه خواهیم پرداخت. اما قبل از معرفی این 12 رنگ، به یادآوری مهم‌ترین نکاتی که برای انتخاب رنگ پوشش در فصل پاییز دقت کنید نیز می‌پردازیم.

اصولاً بهتر است در فصل سردی مانند پاییز، به سراغ انتخاب رنگ‌های گرم برای پوشش خود بروید، چراکه چهره شما را زنانه‌تر، صمیمی‌تر، مشتاق‌تر و در عین حال متشخص‌تر نشان می‌دهند. رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای شکلاتی و یا کبود، بهترین انتخاب‌های شما در طیف رنگی گرم خواهد بود. زیتونی، جگری، شکلاتی، سبزِ دودی، نارنجیِ سوخته (آجری)، بنفش بادمجانی و خاکستریِ روشن و گرم، از دیگر انتخاب‌های شما در پالت رنگ‌های گرم خواهند بود. همچنین از آن سو، توصیه می‌کنیم که از پوشیدن رنگ‌های سرد و زمستانی مثل زردِ کم‌رنگ، آبیِ یخی، ارغوانی، سبزِ دریایی و رنگ‌های ملایم دوری کنید. از جمله رنگ‌های دیگری که نباید انتخاب کنید سیاه و سفید یکدست است، این رنگ‌ها نقاط قوت پوست شما را می‌گیرند و بلافاصله آن را تیره می‌کنند و شما شخصی دارای روحیه‌ای خشک و غیرقابل انعطاف نمایش می‌دهند. حالا به سراغ 12 رنگ محبوب و ترند پاییز امسال برای پوشیدنی‌های زنانه می‌رویم.

رنگ های پاییزی

  1. آبی فیروزه‌ای

آبی فیروزه‌ای اولین انتخاب شما خواهد بود، چراکه جذابیت رنگی آن شما را از محیط جدا کرده و در چشم‌ها برجسته می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم این رنگ را با رنگ‌هایی که کمتر به چشم می‌آیند (نظیر سیاه و یا سفید) ترکیب کنید و به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. بهتر است که از استفاده بی رویه از آبی فیروزه‌ای در ظاهر خود خودداری کنید و تنها در یک بخش از آن استفاده کنید.

  1. طلایی و زرد

رنگ طلایی و زردِ جیغ دو ویژگی مثبت دارد: شما را غالب بر محیط نشان می‌دهد و از اکسسوری های طلایی بی نیاز می‌کند. هرچند که صِرف پوشیدن طلایی به این معنی نیست که شما دیگر نیاز ندارید به دیگر بخش‌های استایلتان توجه کنید، اما می‌توانید مطمئن باشید که چشمگیرترین عنصر در محیط خواهید بود. استفاده از رنگ زردِ جیغ و یا طلایی را، در مانتو، بلوز و پیراهن پیشنهاد می‌کنیم.

 

  1. بنفش

رنگ بنفش در استایل پاییزی، رنگی خطرناک محسوب می‌شود، زیرا می‌تواند به سرعت قدرت گیرایی خود را در ارتباط با پوست‌های مختلف و یا اندام متفاوت از دست بدهد. با این حال اگر رنگ بنفش صحیح را، بر روی لباس صحیح انتخاب کنید، اقتدار شما دو چندان خواهد شد. رنگ بنفش به علت ریسک‌پذیر بودنش، آن چنان در میان بانوان مرسوم نیست و اگر بتوانید به خوبی با این رنگ عجین شوید، نه تنها از محیط اطراف خود جدا می‌شوید، بلکه تبدیل به بانویی می‌شوید که بر فصل پاییز غلبه کرده. پیشنهاد می‌کنیم اگر از رنگ بنفش استفاده می‌کنید، آن را اکسسوری های بنفش دیگر نیز ست کنید تا قدرت رنگ بنفش را در استایلتان به ثبات برسانید.

 

  1. کرم یا شتری

رنگ‌های کرمی و یا شتری، کم خطرترین رنگ‌های پاییزی شما خواهند بود، چراکه برای انواع اندام‌ها و لباس‌ها مناسب خواهند بود و نتیجه دلخواهتان را در اختیار شما قرار می‌دهند. این رنگ به علت الهامِ آشکار از فصل پاییز، شما را بانویی به‌روز و صمیمی نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که تأثیر مثبت واقعی این دو رنگ، در ترکیب با رنگ‌های دیگری مثل سیاه، نارنجی و سفید نمایان می‌شود.

 

  1. قهوه‌ای

تصور کنید در یک روز پاییزی، در خیابان فردی با کت و شلوار قهوه‌ای تیره، لباس قهوه‌ای روشن و کفش آجری ببینید. قطعاً در دلتان او را به خاطر این حسن سلیقه و تطابق با محیط تحسین می‌کنید. افرادی که این رنگ را انتخاب می‌کنند هم دقیقاً دنبال همین تحسین هستند. پوشیدن لباس‌هایی در طیف قهوه‌ای، آن هم در فصل پاییز، نوعی امنیت روانی برای افراد در پی خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: چگونه خوش استایل باشیم؟

  1. مشکی

تفاوتی که انتخاب رنگ مشکی در فصل پاییز در مقایسه با فصل‌های دیگر نظیر بهار و زمستان دارد، در این است که اگر رنگ مشکی را به عنوان رنگ اصلی استایل خود انتخاب می‌کنید، باید بخش‌های زیادی را به آن تعلق بدهید. استفاده از رنگ مشکی به عنوان رنگ غالب در استایل، برخلاف دیگر رنگ‌ها، نیاز به توجه و سهم زیادی دارد تا قدرت واقعی خودش را به نمایش بگذارد. از کفش تا اکسسوی، پالتو و مانتو، همگی باید مشکی باشند (اما نه به این معنی که صد درصد استایلتان را سیاه کنید!).

  1. سبز

رنگ سبز نیز مانند بنفش رنگی خطرناک برای پوشیدن در فصل پاییز به شمار می‌رود. انتخاب ناآگاهانه این رنگ در بخش‌هایی از لباس که نمی‌توانند این قدرت این رنگ را نمایش دهند، موجب ایجاد نوعی تناقض ظاهری در شما خواهد شد. در صورتی که از رنگ سبز استفاده می‌کنید، به سراغ طیف متنوع‌تری از آن بروید و مظاهر آن را در اکسسوری خود نیز نمایان کنید تا گیرایی حقیقی پوشش سبز پاییزی را به چشم ببینید.

  1. قرمز

قرمز رنگی تند و آتشین در طبیعت است که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت. این رنگ را زمانی انتخاب کنید که می‌خواهید در جایی بدرخشید و توجه بیشتری به سمت شما باشد. رنگ‌های قرمز تیره را می‌توانید با رنگ‌های خنثی یا رنگ‌های روشن‌تری از طیف قرمز هماهنگ کنید.

  1. نارنجی

این رنگ در کنار زرد دقیقاً  از رنگ های پاییزی است. افرادی که شور و شعف زیادی دارند برای تطابق با محیط و نشان دادن شادی و نشاط خود دارند از رنگ‌های زرد تیره، قرمز و نارنجی در پاییز استفاده می‌کنند. معمولاً حس تطابق پذیری این افراد با محیط اطراف و تغییرات احتمالی زندگی‌شان بیشتر از دیگران است و با این رنگ می‌توانند افراد بیشتری را به خود جلب کنند.

  1. خاکستری/ آبی

در انتها به سراغ خاکستری و آبی می‌رویم که در ابتدای مقاله، اکیداً تاکید کردیم که از آن‌ها استفاده نکنید! خاکستری و آبی عنصری نامربوط به پاییز نیستند، چراکه باران‌های دل‌انگیز این فصل ما را به یاد این دو رنگ می‌اندازند و در در نتیجه استفاده از آن‌ها، در ظاهر شما تناقض ایجاد نمی‌کنند، اما باید به یاد داشته باشید که استفاده از این دو رنگ در استایل پاییزی، باید به دقت انجام شود، حتی اگر می‌خواهید در استفاده از آن‌ها زیاده روی کنید! برای مثال، شال‌گردن آبیِ کمرنگ در کنار استایل سفید می‌تواند تکمیل کننده جذابیت شما باشد و ترکیب یک کت خز به رنگ آبیِ جیغ، شما را مالک فصل پاییز نمایش خواهد داد! برای رنگ خاکستری نیز، عموماً پیشنهاد می‌شود که آن را به عنوان رنگ اصلی استایل خود انتخاب کنید و با انتخاب بهترین طیف، گیرایی آن را تجربه کنید.

  1. صورتی

رنگ صورتی دخترانه‌ترین و دوست داشتنی‌ترین از رنگ های پاییزی خواهد بود. این رنگ حال و هوایی جذاب و صمیمانه از شما ساطع می‌کند و جریان دوستی و گرمی پاییز را به شما نیز منتقل می‌کند. توجه داشته باشید که اگر از طیفِ جیغِ صورتی استفاده می‌کنید، در استفاده از آن زیاده روی نکنید.