چگونه خوش استایل باشیم ؟ 11 نکته ضروری استایل جذاب
Views 609 بازدید
Calendar icon 11 ماه پیش

چگونه خوش استایل باشیم ؟ 11 نکته ضروری استایل جذاب


امروزه با وجود سبک ها و استایل های بسیار متفاوت و متنوع در بازار پوشاک، خوش استایل بودن تبدیل به یک مهارت و علم شده است. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا اصول این مهارت را فرا بگیرید و دقیق‌تر از قبل استایل خودتان را انتخاب کنید و جذاب‌تر از گذشته به‌ نظر برسید پس تا انتها با آی بولک همراه باشید.

پوشاکی که زنان امروز به تن می کنند و مدها و فشن هایی که از آنان پیروی می کنند حاصل بیش از صد سال تنوع پوششی در حوزه زنان و تکامل فشن زنانه است تا امروز شاهد طیف وسیعی از انواع استایل های زنانه باشیم که هر کدام هویت مجزایی را برای زنان به ارمغان می آورند. با این حال عمده زنان از پوشش و استایلی که به تن دارند «جذابیت و قدرت» را خواستارند و عمده بازار فشن این روزها نیز به این نیاز زنان پاسخ داده است. در ادامه راهکارهایی برای اینکه چگونه خوش استایل باشید پیشنهاد می کنیم، با این حال خوش استایل بودن به فاکتورهای مختلفی نظیر سلیقه، ذهنیت، فرهنگ پوشاک و رنگ شناسی مربوط است.

11 نکته برای خوش استایل بودن

  1. به خودتان عشق بورزید.

اولین نکته ای که قبل از رسیدن به یک استایل جذاب باید بدانید، این است که باید به خودتان عشق بورزید و تا زمانی که از سوی خودتان محبت و قدرشناسی دریافت نکنید، پوشش شما نیز قادر نیست این احساسات را از سوی دیگران برای شما به ارمغان بیاورد. اینکه چه لباس هایی را برای خود انتخاب می کنید به شدت وابسته به این است که چقدر برای خودتان، ظاهرتان و بدنتان فاقد از نقص های آن ارزش قائل هستید.

 

  1. خودتان را بشناسید.

شناختن خودتان شامل این است که بدانید پوست شما با چه رنگ هایی سازگار دارد، اندام شما با چه استایل هایی جذاب به نظر خواهد رسید و چهره شما با چه میکاپ هایی زیباتر از قبل خواهد شد. قبل از انتخاب هر استایلی، باید به دقت خودتان، بدنتان و سلیقه‌تان بشناسید و سپس تصمیم بگیرید. شناختن خودتان با یک آینه و کسب نظر از نزدیکانتان ممکن می شود.

 

  1. از کلیشه ها بگذرید.

همه‌ی ما امروز در بند کلیشه ها هستیم. چه کلیشه های مربوط به چگونگی رفتار در اجتماع و نشان دادن خودمان باشد و چه کلیشه درباره اینکه چه چیزهایی بخوریم و چه چیزهایی بپوشیم. فقط به این فکر کنید که کلیشه ها در طول زمان تغییر می کنند و اگر شما به کلیشه ها اهمیت بدهید همواره باید با آن ها، در جهتی تغییر کنید که علاقه ای به آن ندارید. از کلیشه ها بگذرید و به تمام انتخاب هایی که دارید نگاه کنید.

  1. خودتان باشید.

هیچ چیز برای پوشش شما مضرتر از تقلید نیست. این به این معنا نیست که هرگز نباید از پوشش دیگران و یا سلبریتی های مشهور الهام بگیرید، بلکه منظور از تقلید این است که کورکورانه از پوشش دیگران تقلید کنید و شرایط و سلیقه خودتان را در نظر نگیرید. برای مثال اگر به رنگ زرد علاقه ندارید اما آن را در یک استایل دیگر دیده اید، مجبور به پوشیدن رنگ زرد نیستید، بلکه می توانید آن را با خلاقیت و رنگ موردعلاقه خودتان جایگزین کنید.

 

  1. مرتب باشید.

قبل از هرچیز باید بدانید که مرتب و آراسته بودن در هیچ استایلی (حتی استایل‌های غیرعادی) نکوهش نمی شود و همواره یک ویژگی مورد تقدیر و تحسین است. آراسته و تمیز بودن به شما دیدگاه ویژه ای درباره اینکه باید چه استایلی برای خودتان انتخاب کنید در اختیارتان قرار می دهد؛ این آراستگی شامل موها، دندان‌ها، بوی بدن، پوست، و موهای زائد می شود.

 

  1. انواع استایل ها را امتحان کنید.

هدف اصلی ما از استایل پوشیدن این است که منحصر به فرد باشیم و هویت مخصوص به خودمان را در پوششمان نشان بدهیم و این مهم تنها با تجربه کردن انواع استایل ها، حتی با آن هایی که آنچنان عاشقشان نیستیم به دست می آید. تجربه کردن تمام انتخاب هایی که در پیش رو دارید و یا حداقل تحقیق درباره آن ها، می تواند راه صحیحی برای یافتن استایل منحصر به فرد خودتان باشد.




  1. پرفیوم ها مهم هستند.

تحقیقات و پژوهش ها نشان داده اند که بوی و رایحه شما بیشتر از چیزی که فکر می کنید در گیرایی ظاهر و استایل شما تاثیرگذار هستند. باید بدانید که رایحه شما یکی از مهم ترین عوامل تکمیل استایل شما و ایجاد حس خوب در بقیه و حتی خودتان است. پرفیوم ها را جدی بگیرید و در انتخاب آن ها دقت کنید.

 

  1. سادگی بهترین انتخاب است.

استایل های ساده همواره جزو محبوب ترین و شیک ترین استایل ‌ها هستند. استایل های ساده به واسطه بهره‌بندی از ترکیب های رنگی خوشایند در شکلی آراسته و بدون پیچیدگی، راحتی و جذابیت را به شکلی باورنکردنی برای شما به ارمغان می آورند و استایل های ساده اما شیک را تبدیل به انتخاب اول شما می کنند.

 

  1. معیار پوشش شما خودتان هستید.

فارق از فرهنگ و جنسیت، اولین معیار شما برای پوشش شما باید خودتان باشید. الهام گرفتن از ترندهای روز و سلبریتی ها و فرهنگ های رسانه ای می تواند برای شما الهام بخش باشد، اما نباید فراموش کنید که اولین اصل مهم در انتخاب استایل شما باید رضایت خودتان از آنچه که می پوشید باشد. به جای پیروی همیشگی از رسانه ها و فرهنگ غالب، از بدن، پوست، سلیقه و علاقه خود پیروی کنید.


  1. اکسسوری ها را فراموش نکنید.

استایل های زنانه به سختی بدون وجود اکسسوری ها کامل می شوند. از طریق مشورت با خانم های خوش پوش دور و اطرافتان و تحقیق هایی هرچند کوتاه و ساده، به راحتی می توانید اکسسوری هایی که با استایل و علاقه شما همخوانی داشته باشد را پیدا کنید.

 

  1. ریسک کنید.

حرکت کردن در جهت خلاف انتظار می تواند جذاب باشد. ریسک کنید و با تحقیق درباره پوشش های جذابی که کمتر بر تن عابران می‌بینید می توانید به یک استایل منحصر به فرد و متمایز دست پیدا کنید و با خلاقیت خودتان آن را توسعه دهید. شناختن استایل های جهانی و ترکیب آن ها با یکدیگر و یا استفاده از رنگ های متضاد یک استایل می تواند منجر به نتیجه های جالبی شود که جذابیت استایل شما را چند برابر کند.