یقه اسکی مناسب چه افرادی است؟
Views 4,773 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

یقه اسکی مناسب چه افرادی است؟

یقه اسکی به لباس هایی گفته می شود که دارای یقه پوشیده و بلند هستند که تقریبا همه گردن را می پوشاند. یقه اسکی یکی از همراهان لباس های زمستانی است که به راحتی می توان آن را با انواع پالتو، بارانی، لباس های بدون آستین مانند سارافون های زمستانی و غیره بپوشید. در دامه می گوییم که یقه اسکی برای چه افرادی مناسب تر است و چه افرادی بهتر است یقه اسکی نپوشند.

یقه اسکی به چه افرادی می آید؟

افرادی که دارای گردن کشیده و بلند هستند مانند افراد قد بلند و لاغر می توانند با خیال راحت یقه اسکی بپوشند چون یقه اسکی گردن را کوتاهتر نشان می دهد و برای افرادی که دارای گردن های کوتاه هستند مناسب نیست.

پوشیدن یقه اسکی به ویژه با بافت درشت برای افرادی که گردن کوتاه و پهن دارند مناسب نیست، چرا که فاصله بین چانه و بالای یقه این افراد بسیار کوتاه بوده و پوشیدن یقه اسکی ظاهر نامناسبی برای آنها ایجاد می کند به این افراد توصیه می شود به جای یقه اسکی سراغ بافت های یقه ایستاده از جنس پشمی سبک یا پارچه کشمیری بروند تا بدون اینکه حجم یقه آنها کاهش پیدا کند ظاهر زیبا و جذابی پیدا کنند.

اما اگر همچنان اصرار به پوشیدن یقه اسکی دارید پیشنهاد می شود سراغ کوتاه ترین نوع یقه اسکی بروید چرا که یقه این نوع یقه اسکی ها نصف اندازه عادی آنها بوده و مناسب هر نوع سایز گردنی است.

اگر علاقه مند به پوشیدن شلوارهای تنگ و چسبان. و جذب هستید بهتر است یقه اسکی نپوشید.  بافت‌های یقه ایستاده از جنس پشمی سبک یا کشمیر به جای یقه اسکی تیپ شما را بدون این‌که حجم یقه آنها کاهش پیدا کند زیباترنشان می‌دهد.

اگر بخواهیم ببینیم یقه اسکی برای چه نوع تیپ شخصیتی مناسب است بهتر است نگاهی به تاریخچه لباس های یقه اسکی بیاندازیم. در گذشته به گفته مورخان مد و فشن، نخستین افرادی که بلوز یقه اسکی مردانه به تن کردند، کارگران معدن بودند. سپس دریانوردان و برخی از نظامیان این مدل بلوز مردانه را به تن کردند. اما پس از آن، بلوز یقه اسکی مردانه به یک مدل لباس در میان روشنفکران جامعه تبدیل شد و بسیاری از شاعران و فیلسوفان و استادان دانشگاه این مدل لباس را به تن کردند.

حدود ۵۰ سال قبل استقبال از لباس ای یقه اسکی بیش از هر زمان دیگری بود بازیگران فیلم‌های سینمایی و مد و فشن بیشتر این نوع لباس ها را می پوشیدند و همین باعث محبوبیتش در میان آقایان شد..

یقه اسکی را به چه لباس هایی بپوشیم؟

  • جلیقه یا لباس های بدون آستین
  • با سوئیشرت
  • یقه اسکی با دامن
  • شلوار های دم پا و از بالا گشاد
  • شلوار جین
  • زیر پالتو، کُت و شلوار، ژاکت و یا اورکت
  • ژاکت یا کتی چرم