لباس نارنجی را با چه رنگ‌هایی ست کنیم؟
Views 294 بازدید
Calendar icon 7 ماه پیش

لباس نارنجی را با چه رنگ‌هایی ست کنیم؟

لباس نارنجی را با چه رنگ‌هایی ست کنیم؟

نارنجی، رنگی بسیار شاد و سرشار از انرژی است و این رنگ شاید شما را به یاد خورشید گرم و نورانی و لحظات زیبای طلوع و غروب بیندازد. شاید هم به یاد گل‌های شاداب نارنجی رنگ بیفتید.

به هر حال، استایلی نارنجی رنگ که به خوبی ست شده، می‌تواند تداعی‌کننده احساس طراوت و شادابی باشد. اما مشکلی که وجود دارد، ست کردن این رنگ است؛ چرا که برای بسیاری ست کردن رنگ نارنجی و هماهنگ‌سازی آن با دیگر رنگ‌ها دشوار است.

اما بهتر است بدانید که، نارنجی با رنگ‌های زیادی هماهنگی خوبی ایجاد می‎کند؛ بطور مثال، ترکیب نارنجی با رنگ‌هایی نظیر آبی، جلوه‎ی خوبی ایجاد خواهد کرد. همچنین، ترکیب این رنگ با مشکی حالتی کلاسیک را به شما خواهد داد و رنگ نارنجی تیرگی و سنگینی رنگ مشکی را خنثی کرده و گرمای این رنگ موجب لطافت بیشتر مشکی می‌شود.

با این تفاسیر، می‌توانید لباس‌های بیشتری را به رنگ نارنجی در کمدتان بگذارید و در مراسمات و میهمانی‌ها بیشتری از نارنجی استفاده کنید.

چرخه رنگ‌ها، راهنمایی موثر برای ست کردن انواع رنگ‌ها با نارنجی

آشنایی با چرخه رنگ می‌تواند ست کردن رنگ نارنجی با طیف‌های مختلف رنگ‌ها را حل کند؛ بنابراین، پیش از بیان ترکیب‌های مختلف رنگ نارنجی با دیگر رنگ‌ها، به این مساله می‌پردازیم.

در چرخه رنگ، رنگ‌های مقابل هم، مکمل هم هستند. به‌طور مثال، رنگ‌های آبی و نارنجی در چرخه رنگ مکملند. در این چرخه با کنار هم قرار دادن رنگ‌های سرد و گرم می‌توان ترکیبات جذابی به وجود آورد.

بنابراین، برای ترکیب 3 تا 4 رنگ با نارنجی می‌توان از رنگ‌های نارنجی، بنفش، زرد و آبی استفاده کرد. همچنین، با استفاده از انواع طیف رنگ‎ها می‌توان ترکیب‌های بی‎نظیری داشت.

اما برای اینکه بتوانید ترکیب رنگ خوبی با نارنجی با استفاده از چرخه رنگ به دست آورید، می‌توانید از تکنیک زیر استفاده نمایید:

کشیدن یک شکل هندسی مثل مثلث یا مربع بر روی چرخه‌ی رنگ‌ کمک خواهد کرد تا بتوانید خیلی راحت رنگ نارنجی را با سایر رنگ‌ها ست کنید.

مثلا، کشیدن مثلثی متساوی‌الاضلاع بر روی چرخه‎ی رنگ به شما کمک می‌کند تا بتوانید ترکیب رنگ‌های مختلف و جذابی را پیدا کنید. در این حالت، راس‌های مثلث رنگ‌های مناسبی که تناسب خوبی با نارنجی ایجاد می‌کنند را به شما نشان خواهد داد.

برای ترکیب چهار رنگ نیز می‌توانید از ترسیم شکل هندسی مربع کمک بگیرید و آن را در وضعیت‌های مختلف بر روی این چرخه امتحان کنید.

این روش راحت‌ترین راه برای پیدا کردن ترکیب‌هایی مناسب با نارنجی است که از آن می‌توان به‌عنوان یک ترفند و نه یک قانون کلی استفاده کرد.

ست رنگ نارنجی با سفید

سفید از رنگ‎های خنثی و نماد پاکی است. این رنگ به دیگران امکان می‎دهد که شما را همانطور که هستید، ببینند.

ترکیب نارنجی با سفید، انتخابی عالی برای تابستان است و ترکیب این دو رنگ حس پویایی و سرزندگی را القا می‌کند. ست نارنجی با سفید، مناسب گردش در شهر و دورهمی‌های دوستانه است.

ست رنگ نارنجی با آبی

در ترکیب نارنجی گرم و آبی سرد، تضادی بسیار زیبا مشاهده می‌شود که البته بهترین گزینه‎ها برای ترکیب با نارنجی، آبی لاجوردی، آبی روشن و کبالت هستند. حتی می‌توانید برای ایجاد تناسب بیشتر سفید را هم به این ترکیب اضافه کنید.

البته، به نظر بسیاری از طراحان، کنار هم قرار گرفتن نارنجی با آبی زیاد جالب نیست؛ ولی شما با کمک خلاقیت‌تان می‌توانید ترکیبی عالی از این دو رنگ ایجاد کنید.
مطلب پیشنهادی: فرق شلوار فیت و مام استایل 

ست رنگ نارنجی با مشکی

از دیگر ترکیب‌های بسیار جذاب، کنار هم قرار گرفتن رنگ نارنجی و مشکی است. این ترکیب، در عین سادگی، تاثیری بسیار چشمگیر در استایل‌تان ایجاد خواهد کرد.

همچنین، استفاده از اکسسوری‌هایی زیبا در کنار این ترکیب، استایل‌تان را تکمیل و زیباتر خواهد کرد.

ست رنگ نارنجی با قهوه‌ای

نارنجی گرم و قهوه‌ای گرم ترکیب بی‌نظیری است؛ در کل استفاده از رنگ‌های گرم در کنار هم ترکیب‌های جالبی را ایجاد می‌کنند. بین نارنجی و قهوه‌ای هماهنگی طبیعی خاصی وجود دارد که هر بیننده‌ای را می‌تواند جذب خود کند.

ترکیب رنگ نارنجی با طیف‌های مختلف قهوه‌ای نظیر رنگ بژ و شکلاتی نیز تصویری وصف‌ناپذیر را ایجاد خواهد کرد. همچنین، می‌توانید به ترکیب رنگ‌ نارنجی با کرم جذاب در زمان ست‎ کردن لباس‌ها و یا طراحی دکوراسیون‌ها فکر کنید.

ست رنگ نارنجی با سرمه‌ای

آبی و سورمه‌ای القاء‌کننده حس آرامش هستند و ترکیب این رنگ با نارنجی پرانرژی در استایل‌تان تعادل به وجود می‌آورد.

ترکیب نارنجی با آبی کاربنی و یا سورمه‌ای، علاوه بر ایجاد حسی آرامش‌بخش، شادی و هیجان را القا خواهد کرد.

ست رنگ نارنجی با سبز

مطلب پیشنهادی: 20 مدل هودی دخترانه
نارنجی و سبز ترکیبی بی‌نظیر بوده که در طبیعت هم از این ترکیب به وفور استفاده شده است. نارنجی و سبز تداعی‌کننده درختان سبز و میوه‌های رنگ روشن آن‌ها است. همچنین، ترکیب رنگ نارنجی با سبز، فصول بهار و خزان را به یاد خواهد آورد.

ست نارنجی و سبز انرژی‌بخش و شاد، گزینه‌ای مناسب برای فصل تابستان است. همچنین، استفاده از رنگ نارنجی در کنار انواع طیف‌های رنگ سبز می‌تواند ترکیب‌های جذابی ایجاد کند؛ به‌طور مثال، ترکیب رنگ نارنجی با سبز یشمی و یا زیتونی، ست‌های فوق‌العاده‌ای خواهند بود.

ست رنگ نارنجی با قرمز

قرمز و نارنجی، ترکیبی جسورانه و بسیار پرانرژی است. حتما می‌دانید که نارنجی از ترکیب رنگ‌های قرمز و زرد به وجود می‌آید، به همین خاطر، استفاده از قرمز در کنار نارنجی می‌تواند تعادل فوق‌‌العاده‌ای ایجاد کند.

ترکیب نارنجی با طیف‌های مختلف قرمز نیز می‌تواند چشم‌گیر باشد، به‌طور مثال ترکیب نارنجی با شرابی بسیار زیبا است.

ست رنگ نارنجی با طوسی

طوسی، رنگی خنثی است که در کنار نارنجی گرم می‌تواند ترکیبی چشم‌نواز را به وجود آورد. طوسی نه به درخشانی سفید است و نه به تیرگی مشکی است که همین مساله موجب ایجاد تعادل خواهد شد.

بنابراین، ترکیب طوسی خنثی با نارنجی، استایلی بی‌نظیری را به شما خواهد داد.

ست رنگ نارنجی با بنفش

ترکیب نارنجی با بنفش بسیار زیبا است. این ترکیب منحصربه‌فرد، حاکی از اعتماد به نفسی بالاست و در عین حال، بر جذاب بودن استایل نیز تاثیر زیادی دارد. همچنین، فصل تابستان مناسب‌ترین زمان برای استفاده از این ترکیب خواهد بود.

با استفاده از رنگ بنفش (ارغوانی) در کنار نارنجی، می‌توان بیشترین کنتراست را ایجاد کرد. بنفش یا ارغوانی، مکملی عالی برای رنگ نارنجی است.

اما توجه داشته باشید که، در استایل نارنجی با ارغوانی یا بنفش، اگر طیف‌های مناسب به کار گرفته نشود، می‌تواند خیلی سریع شما را دلزده کند.

بنابراین، برای داشتن استایل جذابی از نارنجی و بنفش می‌توانید بادمجانی یا رنگ بنفش تیره را با نارنجی ترکیب کنید.

ست رنگ نارنجی با زرد و طلایی

زرد و طلایی در کنار نارنجی، ترکیبی پرانرژی و آتشین را به وجود می‌آورد. البته، باید دقت کنید که تعادل برقرار شود که در غیر اینصورت همه به شما خیره خواهند شد.

بنابراین، اکسسوری‌ها یا جواهرات طلا را نباید فراموش کنید؛ طلا را می‌توان با هر لباس نارنجی رنگی ست کرد.

بنابراین در مورد ست کردن نارنجی با دیگر رنگ‌ها می‌توان گفت که:

ست کردن رنگ نارنجی با دیگر رنگ‌ها باید به شکلی اصولی انجام شود که در غیر این صورت تناسب و تعادل برقرار نخواهد شد و استایل جالبی نخواهید داشت؛ در رابطه با ست کردن رنگ نارنجی با دیگر رنگ‌ها، اطلاع از رنگ‌های مکمل یا انواع طیف رنگ‌ها و نیز چرخه رنگ می‌تواند به شما کمک کند.