برای رفع بوی دود از لباس چه باید کرد
Views 7,966 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

برای رفع بوی دود از لباس چه باید کرد

حتما برای شما پیش آمده که با ایستادن در کنار آتش یا با سوختن یک غذا و یا حتی با قرار گرفتن لباس شما در محلی که دچار آتش سوزی شده، لباستان بوی دود بگیرد. بوی دود بسرعت در بافت لباس نفوذ می کند و شاید فکر کنید اگر لباستان را در هوای آزاد قرار دهید بوی دود از بین می رود. بوی دود از لباس باتوجه به شدت بو، حتی ممکن است بعد از شستشو هم تا حدی باقی بماند. اما در این مطلب می خواهیم ترفندهایی برای رفع بوی دود از لباس را با شما در میان بگذاریم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

راهکارهایی برای رفع بوی دود لباس

برای رفع بوی دود از لباس قبل از هرچیز لباس را به دقت بررسی کنید و اگر ذرات خاکستر بر روی لباس بود آنها را جدا کنید. اطمینان پیدا کنید که لباستان سالم است و ارزش نگهداری دارد تا برای رفع بوی دود از روی آن اقدام کنید.

برای رفع بوی دود لباس به روش زیر عمل کنید:

  1. ابتدا لباس را به فضای آزاد برده، دوده های اضافی آنرا بتکانید.
  2. به علامت های روی برچسب لباس توجه کنید تا در جریان دمای آب سازگار با لباس، مواد شوینده قابل استفاده برای لباس و ... قرار بگیرید.
  3. داخل یک لگن آب سرد و یک فنجان جوش شیرین بریزید.
  4. لباسی که بوی دود گرفته را به مدت 2 تا 3 ساعت داخل این ترکیب قرار دهید.
  5. هنگام خارج کردن لباس از محلول، لباس را با کمی شوینده بشوئید و با آب سرد آبکشی نمایید.
  6. در پایان مجددا کمی جوش شیرین درون لگن آب بریزید و لباس را داخل لگن بچرخانید.
  7. لباس را آبکشی کرده و در هوای آزاد و نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید تا بوی دود بطور کامل از لباس رفع شود.

در صورتی که بر روی لباس شما علامت خشک شویی وجود دارد برای از بین بردن بوی دود آنرا به خشک شویی بسپارید.

رفع بوی دود لباس با سرکه

اگر لباس شما از جنس کتان است بهترین روش برای از بین بردن بوی دود از آن استفاده از سرکه است. برای انجام این کار کمی سرکه سفید را داخل لگنی از آب ولرم بریزید و لباستان را به مدت 1 ساعت داخل این ترکیب قرار دهید و در نهایت لباس را آبکشی نمایید.

همچنین می توانید مقداری مخلوط سرکه و آب را بر روی لباسی که بوی دود می دهد اسپری کنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بر روی لباس باقی بماند، سپس لباس را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید.

رفع بوی دود لباس با جوش شیرین و کیسه پلاستیکی

یک روش برای رفع بوی دود از لباس استفاده از جوش شیرین و کیسه پلاستیکی است. در این روش لباس را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و بعد از اضافه کردن 1 فنجان جوش شیرین درون کیسه، سر کیسه را محکم ببنید و بخوبی تکان دهید. اجازه دهید کیسه به مدت یک شب به همین شکل باقی بماند و سپس آنرا خارج کرده و بشوئید.

رفع بوی دود از لباس بدون شستشو

اگر برای از بین بردن بوی دود از لباس فرصتی برای شستشو ندارید و می خواهید بدون شستشو بوی دود لباستان را رفع کنید، ابتدا درزهای لباس را باز کنید و کمی جوش شیرین را بر روی لباس بپاشید. اجازه دهید جوش شیرین به مدت 20 دقیقه بر روی لباس باقی بماند و سپس آنرا با یک دستمال خشک پاک کنید.

نور خورشید و هوای تازه هم تا حدودی می تواند بوی دود را از روی لباس رفع کند.