از بین بردن بوی بد لباس بدون شستن

گاهی اوقات بوهای شدید در خانه به راحتی به الیاف لباس شما نفوذ می کند. حتی لباسی که در کمد آویزان است می تواند بوی بد بگیرد، مخصوصاً اگر مرطوب باشد. شما به سادگی می توانید لباس های خود را بشویید، اما گاهی فقط با یک بار پوشیدن لباس بو گرفته و شستن بیس از حد لباس عمر آن را کوتاه میکند. همچنین صرفه جویی در مصرف آب عاقلانه است. این کار نه تنها به حفظ محیط زیست کمک می کند، بلکه هزینه های خانه را نیز کاهش می دهد. در این مطلب با چند راهکار برای از بین بردن بوی بد لباس بدون شستن همراه ما باشید.

چند روش منحصر به فرد برای از بین بردن بوی بد از لباس بدون شستن

دلایل مختلفی برای ایجاد بوی بد در لباس وجود دارد. الیاف لباس تمایل دارد رایحه های قوی مانند دود سیگار و آشپزی را به خود جذب کند و همیشه نمی توان از روش شستشو برای از بین بردن بوی بد لباس استفاده کرد. پس باید روش هایی را بلد باشیم که در از بین بردن بوی بد لباس بدون شستن موثر باشد. در ادامه با چند روش برای از بین بردن بوی بد لباس بدون شستن آشنا شوید:

  • لباس ها را آویزان بگذارید تا هوا و خورشید همه کارها را انجام دهند
    یکی از ساده ترین راه ها برای از بین بردن بوی کثیف از لباس ها بدون شستن آنها ، قرار دادن آنها در هوا و آفتاب است. اگر آب و هوا اجازه دهد، یک نقطه از نور خورشید نیز می تواند معجزه کند. اشعه ماوراء بنفش در واقع به خشک شدن هرگونه رطوبت کمک می کند و همچنین باکتری هایی را که ممکن است باعث ایجاد بوی بد شوند، از بین می برد.
    اغلب، بوهای ضعیف در عرض یک روز از بین می روند، اگرچه بوی قوی تر ممکن است چند روز طول بکشد تا هوا خارج شود.
    فقط مراقب باشید که لباس های رنگی خود را بیش از حد در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید تا از رنگ پریدگی جلوگیری شود.

  • الکل و آب
    ممکن است عجیب به نظر برسد اما مخلوط کردن الکل و آب در یک بطری اسپری نیز می تواند معجزه کند. از الکل های رنگی استفاده نکنید.
    نکته جالب در مورد الکل این است که نه تنها باکتری های زیادی را از بین می برد و بوها را از بین می برد ، بلکه پس از خشک شدن نیز هیچ بویی را پشت سر نمی گذارد.
  • با سرکه سفید اسپری کنید
    اگر الکل ندارید و یا به هر دلیلی تمایل به استفاده از الکل ندارید از سرکه استفاده کنید. از یک بطری نصف سرکه سفید و نصف آب اسپری کنید.
    برای اینکه مطمئن شوید سرکه روی پارچه تاثیری نمیگذارد، می توانید لباس خود را به داخل بچرخانید و یک نقطه کوچک خارج از دید را به صورت آزمایشی اسپری کنید. اگر اثری روی پارچه نگذاشت، لباس خود را اسپری کنید!
    قبل از قرار دادن لباس در کمد یا پوشیدن مجدد آن ، لباس را به مدت یک روز بیرون و بیرون هوا دهید.
  • لباس ها را فریز کنید
    ممکن است عجیب به نظر برسد، اما قرار دادن لباس های بدبو در فریزر می تواند مانند هر روش دیگری برای از بین بردن بو موثر باشد.
    فقط لباس را در کیسه فریزر قرار دهید و سپس بگذارید تا چند ساعت سرد شود. مزیت آن این است که دمای سرد بسیاری از انواع باکتری های ایجاد کننده بو را از بین می برد و بوی تازگی به لباس شما می دهد.
    حتی می توانید پس از انجام این کار آنها را برای مدتی در معرض آفتاب قرار دهید تا گرم شوند و مطمئن شوید که تا آنجا که ممکن است بوی تازگی می دهند.
  • از جوش شیرین استفاده کنید
    در سال های اخیر، جوش شیرین به عنوان یک روش عالی و ارزان برای انجام انواع کارها در خانه، از جمله تمیز کردن، معرفی شده است. یکی دیگر از خواص جالب جوش شیرین این است که بوی بد را جذب می کند.
    بهترین ایده این است که جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید. هنگامی که خمیر را درست کردید ، کافی است آن را روی قسمت های بد بو لباس خود پخش کنید و بگذارید خشک شود. سپس می توانید آن را بشویید و بوی بد را جذب کرده است.
    راه آسان تر برای برخی از افراد این است که مقداری جوش شیرین را در یک کیسه پلاستیکی همراه با لباس بگذارید و سپس همه را تکان دهید. هنگامی که جوش شیرین لباس را پوشانده است ، می توانید آن را ده دقیقه بگذارید تا کار خود را انجام دهد و سپس لباس را آب بکشید.
  • از آب لیمو استفاده کنید
    اگر آب لیمو را با آب مخلوط کنید ، می توانید جاهایی که بوی بد میدهد را اسپری کرده و سپس بگذارید تا در هوا خشک شود. لیمو باکتری ها را از بین می برد و بوی فوق العاده ای می دهد.
  • از خاک قهوه استفاده کنید
    تفاله قهوه بوی محیط را جذب می کند. یک کاسه را با تفاله قهوه تازه استفاده نشده پر کنید و لباس خود را روی آن تا کنید و بگذارید یک شب بماند. فقط مراقب باشید هیچ یک از خاک ها روی پیراهن شما نماند ، زیرا آنها می توانند لکه دار شوند.
  • روغن های ضروری دوستان شما هستند
    روغنهای معطر مورد علاقه شما فقط برای خوش بو کردن اتاق خوب نیستند. آنها همچنین می توانند لباس شما را خوش بو و تازه کنند.
    تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند قطره کوچک روغن را با آب در یک بطری اسپری مخلوط کرده و سپس لباس خود را بصورت آزاد بپاشید. روغنهای اسانسی آنقدر قوی هستند که بر هر بوی بدی غلبه می کنند.
    برخی از اسانس ها برای این منظور بهتر از سایرین هستند. اینها شامل اسطوخودوس، گریپ فروت و لیمو است.
  • روزنامه
    چه چیزی بوی بد را بهتر از کاغذ جذب می کند؟ روزنامه را در آستین ها ، زیر بغل یا پاهای لباس خود قرار دهید و یک شب (یا حداقل چهار ساعت) آن را در جایی قرار دهید. این ترفند برای کفش های بد بو نیز کاربرد دارد.
  • لباس را اتو بخار کنید
    بخار باعث می شود الیاف موجود در لباس شل شده و در اصل بوی نخ را از بین می برد. میتوانید از بخار شور یا بخار اتو استفاده کنید.