راهنمای استایل با شلوار سندبادی
Views 250 بازدید
Calendar icon 8 ماه پیش

راهنمای استایل با شلوار سندبادی

در فصل‌های گرم مثل بهار و تابستان، افراد به لباس‌های خنک تمایل بیشتری نشان می‌دهند. شلوار سندبادی از جمله این لباس‌ها است که در ایران نیز رواج زیادی دارد. این شلوار برای مناسبت‌های غیر رسمی مناسب و بوده و جلوه‌ای بسیار شیک و زیبا به ظاهر شما خواهد بخشید. اما این زمانی ممکن می‌شود که شما بدانید چگونه با شلوار سندبادی یک استایل زیبا بسازید که روی تن شما بنشیند. بعد از مطالعه این مطلب که در حقیقت یک راهنمای استایل با شلوار سندبادی محسوب می‌شود، می‌توانید یک استایل زیبا با این لباس پرطرفدار تابستانی برای خودتان انتخاب کنید. همچنین می توانید دراستایل خود از شلوار های ویژه آی بولک مانند شلور جین استفاده کنید.



شلوار سندبادی از کجا آمد؟

حتما کارتون سندباد را دیده‌اید و حتی با آن خاطره دارید. بسیاری از ما شلوار سندبادی را از همین طریق شناخته‌ایم. به همین خاطر است که این شلوار در ایران به این نام معروف شده است. در‌حالی‌که در بسیاری از کشور‌ها، به خاطر استفاده زنان حرم‌سرا از این شلوار به آن شلوار حرم می‌گویند.

شلوار سندبادی در قدیم

استفاده از این نوع پوشش معمولا در مناطقی مثل خاورمیانه، هند، آفریقا و حتی کشور ترکیه در زمان حکومت عثمانی رواج داشته است. شلوار سندبادی اغلب دارای فاق بلند بوده و در دوخت آن پارچه‌های خنک به کار می‌رود. این باعث خنک شدن پا و جلوگیری از عرق آن در ماه‌های گرم سال می‌شود. البته این شلوار با فاق کوتاه نیز وجود دارد. شلوار گشاد سندبادی در قسمت مچ پا دارای کش‌هایی است که آن را از پایین جمع می‌کند. این ویژگی‌ها در کنار هم، شلواری زیبا با ظاهری خاص را به وجود آورده‌اند که در کشور ما طرفداران زیادی را  به خود جذب کرده‌ است.

انواع استایل با شلوار سندبادی

طراحی‌های شلوار سندبادی بسیار متنوع بوده و در هر منطقه از جهان و در استایل‌های مختلف، اشکال مختلفی از آن وجود دارد. چند مورد از پرکاربردترین و محبوب‌ترین‌ انواع استایل با شلوار سندبادی را در ادامه بیان می‌کنیم:

  • شلوار سندبادی مخملی یکی از انواع آن است که ظاهر براقی دارد. این نوع از شلوار سندبادی در فصل‌های خنک‌تر سال مثل پاییز یا بهار انتخاب جالبی خواهد بود.
  • اگر قصد دارید این شلوار را با مانتو بپوشید، شلوار سندبادی کتان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این شلوار در چندسال اخیر در ایران بسیار محبوب بوده است.
  • برخی دیگر از این شلوار‌ها دارای یک برش ریز در کنار پا هستند که از جدید‌ترین نوع آن نیز به شمار می‌روند. ترکیب این شلوار با مانتوی گشاد و شومیزهای بلند، استایل جالبی را به وجود می‌آورد.
  • افرادی که شکم دارند می‌توانند شلوار سندبادی دارای کمر پهن را در استایل خود امتحان کنند. این شلوار با پوشاندن قسمت کمر و بالای آن، از مشخص بودن شکم افراد جلوگیری می‌کند. با طراحی‌های زیبا و استفاده از اکسسوری‌های خاص در کمر پهن این شلوار، جذاب‌تر به نظر می‌رسید.
  • برخی از انواع شلوار سندبادی نیز هستند که کش ندارند. معمولا به جای کش از کمربند یا زیپ در قسمت کمر و مچ پای این شلوار‌ها بهره می‌برند. این کار حداقل یک مزیت دارد و آن این است که باعث صاف شدن شلوار و از بین رفتن چین‌های آن می‌شود. کسانی که به شلوار سندبادی چین‌دار علاقه ندارند، به جای کنار گذاشتن آن از استایل خود، می‌توانند این نوع شیک شلوار سندبادی بپوشند و استایل خاص خود را بسازند.
  • یکی دیگر از انواع شلوار سندبادی، نوع نخی آن است که طرفداران زیادی نیز دارد، این نوع از شلوار برای استفاده در خانه مناسب است و علاوه‌ بر خنک بودن، از تیره ‌شدن رنگ پوست در اثر نور آفتاب نیز جلوگیری خواهد کرد.

راهنمای استایل با شلوار سندبادی

با وجود زیبایی شلوار سنبادی و جلوه منحصربه‌فرد آن، می‌توان با ترکیب برخی المان‌های دیگر، به زیبایی آن اضافه کرد. البته برای این کار باید کمی هم با علم مد و فشن آشنایی داشته باشید. چون انواع مختلفی از شلوار سندبادی وجود دارد که بهتر است هر کدام را المان‌های خاصی ترکیب کنید.

ست کردن با شلوار سندبادی

به طور کلی برای طراحی استایل با شلوار سندبادی می‌توان از المان‌های بسیار ساده‌ای مثل تاپ و تیشرت استفاده کرد. چنین استایلی می‌تواند در زمان انجام حرکات یوگا هم مناسب باشد. ساده بگوییم؛ شما می‌توانید با شلوار سندبادی برای اکثر مناسبت‌های از محیط‌های نیمه رسمی گرفته تا مناسبت‌های غیر رسمی، استایل بسازید. در این بخش اطلاعات مفیدی درباره ساخت استایل با شلوار سندبادی برای مناسبت‌های مختلف در اختیار شماقرار خواهد‌ گرفت.



استایل کژوال با شلوار سندبادی

استایل کژوال در حقیقت یک استایل راحت و ساده‌است که مابین استایل‌های رسمی و غیررسمی قرار می‌گیرد و به نوعی ترکیبی از این دو استایل محسوب می‌شود. با استفاده از شلوار سنبادی و برخی المان‌های ساده می‌توانید یک استایل کژوال فوق‌العاده طراحی کنید. در واقع در این استایل  هرچه از المان‌های ساده‌تری استفاده کنید بهتر است. شلوار سندبادی مناسب برای این استایل باید از پارچه‌های نخی و یا پارچه جین دوخته‌ شود. با استفاده از مانتو و یا شومیز می‌توانید زیبایی این استایل را تکمیل‌ کنید.
از این مطلب دیدن کنید: مدل مانتو ترند | جدید ترین مانتو ۱۴۰۲

استایل بوهو با شلوار سندبادی

استایل بوهو یکی از استایل‌های سنتی است که بیش از ۲ قرن قدمت دارد. اصلی‌ترین المان در این سبک از پوشش، همین شلوار سندبادی است که موضوع بحث ما نیز هست.

از جمله ویژگی‌های این استایل می توان به آزادی عمل در انتخاب رنگ لباس، پوشیدن چند لباس روی هم و طراحی‌های سنتی خاص اشاره کرد. این ویژگی‌ها به افراد اجازه استفاده از اکسسور‌ی‌های مختلف و طرح و رنگ‌های متنوع را می‌دهد. معمولا شلوار‌های سندبادی در این استایل بسیار پر زرق و برق بوده و طراحی‌های شلوغی دارند. علاوه‌ بر موارد گفته شده امکان استفاده از شال و شومیز نیز در استایل بوهو وجود دارد. تنوع در طرح و نقش و آزادی عمل در این سبک به شما اجازه طراحی بی نهایت استایل زیبا با شلوار سندبادی را می‌دهند.


استفاده از شلوار سندبادی در استایل مجلسی

این المان پرکاربرد در دنیای مد، برای استایل مجلسی و نیمه رسمی نیز انتخاب خوبی به شمار می‌رود. اگر عاشق استایل‌های شیک و جذاب هستید که ظاهر فریبنده‌ای برای شما بسازد، استایل مجلسی و به کار بردن شلوار سندبادی در آن را فراموش نکنید. در این سبک بهتر است پارچه‌های مناسب آن مثل پارچه ساتن برای دوخت شلوار سندبادی استفاده شود. اگر یک بلوز چسبان و صندل بندی را هم با آن ست کنید، استایل شما بسیار شیک و جذاب می‌شود‌. به طوری که در مهمانی‌ها و مجالس توجه زیادی را به خود جلب خواهید کرد.