نحوه پاک کردن آدامس از لباس
Views 1,598 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

نحوه پاک کردن آدامس از لباس

آیا تابحال چسبیدن آدامس به لباس را تجربه کرده اید. شاید بتوانید قسمت زیادی از آدامس را از روی لباس بردارید اما مقداری از آدامس بر روی لباس باقی می ماند و هرچقدر سعی کنید با دست آنرا از بین ببرید انگار آدامس بیشتر جذب لباس می شود. پاك كردن آدامس از لباس روش های خاص خودش را دارد که در این مطلب چند روش برای پاك كردن آدامس از روي لباس را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم تا بتوانید لکه آدامس را به کلی از روی لباس محو کنید.

طرز پاك كردن آدامس از لباس

شاید روش های مختلفی برای پاک کردن لکه آدامس از لباس به ذهنتان برسد اما در ادامه بهترین راه پاك كردن آدامس از لباس با مواد مختلف را در اختیار شما قرار داده ایم تا مورد استفاده قرار دهید.

پاك كردن آدامس از روي لباس با یخ

یک روش پاك كردن لکه آدامس از روي لباس استفاده از یخ است. تکه ای یخ را بردارید و بر روی آدامس چسبیده به لباس بکشید. با تکرار این کار خواهید دید که لکه آدامس به تدریج از لباس جدا می شود.

همچنین برای پاك كردن جای آدامس از روي لباس می توانید لباس را داخل فریزر قرار دهید. بعد از تا کردن لباس به نحوی که لکه آدامس به بیرون باشد، آنرا داخل یک کیسه فریزر قرار داده و داخل فریزر بگذارید. بعد از گذشت چند ساعت لباس را خارج کرده و بسرعت آدامس را جدا کنید.

همچنین بدانید: راهکارهایی برای رفع بوی دود لباس

پاك كردن جای آدامس از روي لباس با الکل

برای پاك كردن آدامس روي لباس مقداری الکل را بر روی یک دستمال تمیز سفید بریزید و به آرامی بر روی جای آدامس بکشید. اجازه دهید الکل چند دقیقه بر روی لباس باقی بماند و در نهایت لباس را آبکشی نمائید.

نحوه پاك كردن آدامس از لباس با آب جوش

برای پاك كردن آدامس از روي لباس می توانید محل لک شده را داخل آب جوش قرار دهید و بعد از کمی خیس خوردن با یک شی تیز و سخت مثل چاقو به آرامی بر روی لکه آدامس بکشید تا از لباس کنده شود.

استفاده از بخار آب داغ هم می تواند در پاک شدن لکه آدامس موثر باشد.

طرز پاك كردن لكه آدامس از لباس با اتو

در روش پاك كردن آدامس از لباس با اتو، قسمتی از لباس که آدامس به آن چسبیده را روی یک تکه مقوا قرار داده و اتو را بر روی مقوا بکشید. به تدریج آدامس از لباس کنده می شود و به مقوا می چسبد. بعد از انجام این کار می توانید لباس را شستشو دهید.

پاك كردن جای آدامس از روي لباس با سرکه

برای اینکه لکه آدامس را از روی لباس پاک کنید مقداری سرکه را گرم کنید و با استفاده از گوش پاک کن یا دستمال ظریف بر روی لکه آدامس بکشید. این کار را تکرار کنید تا لکه به طور کامل برطرف شود. سپس لباس را آبکشی نمائید.

استفاده از کمی آبلیمو هم می تواند به پاک شدن لکه آدامس از لباس کمک کند.

پاك كردن لكه آدامس از لباس با چسب نواری

برای پاک کردن آدامس از روی لباس مقدار چسب نواری را جدا کرده و بر روی لکه آدامس قرار دهید. آنرا فشار دهید و سپس بسرعت از روی لکه بردارید. اگر لکه ایجاد شده قوی است این کار را ادامه دهید تا لکه بطور کامل برطرف شود.

طريقه پاك كردن آدامس از لباس با بنزین

اگر تصمیم به پاک کردن جای آدامس از روی لباس دارید کمی بنزین را با مسواک بر روی لکه آدامس بزنید تا لکه برطرف شود . در نهایت لباس را با مواد شوینده بشوئید تا بو و رنگ بنزین از لباس پاک شود.

پاك كردن آدامس روي لباس با اسپری مو

برای پاك كردن آدامس از روي لباس مقداری اسپری مو بر روی آدامس روی لباس بزنید. خواهید دید که لکه آدامس سفت می شود و در این زمان باید لکه آدامس را از روی لباس جدا کنید.

پاك كردن آدامس از لباس با روغن نارگیل

مقداری روغن نارگیل گرم شده را بر روی قسمتی از لباس که آدامس بر روی آن چسبیده بمالید و با استفاده از یک مسواک بر روی لکه آدامس بکشید تا لکه بطور کامل پاک شود.

نحوه پاك كردن لکه آدامس از روي لباس با کره بادام زمینی

یک روش پاك كردن لکه آدامس از روي لباس استفاده از کره بادام زمینی است. برای انجام این کار کره بادام زمینی را بر روی لکه آدامس بمالید و بعد از چند دقیقه با یک چاقو آدامس را از لباس جدا کنید. در نهایت لباس را با مواد شوینده بشوئید.

استفاده از سس مایونز هم می تواند در پاک کردن لکه آدامس موثر باشد.

پاک کردن آدامس از روی لباس با مایع ظرفشویی

طرز پاك كردن آدامس از لباس با مایع ظرفشویی به این شکل است که کمی مایع ظرفشویی را بر روی لکه آدامس ریخته و مقداری نمک هم به آن اضافه می کنیم. سپس با یک چاقو آدامس را جدا می کنیم.

نکته:

بهترین روش برای پاك كردن آدامس از لباس سپردن آن به خشکشوئی معتبر است.

هنگام برداشتن تکه های آدامس از روی لباس توجه داشته باشید به بافت لباس آسیب وارد نکنید.

روش پاک کردن جای آدامس با روغن بهتر است برای لباس هایی استفاده شود که رنگ تیره ای دارد و یا الیاف آنها به شکلی است که لکه روغن بر روی آنها به جای نمی ماند.