استایل وینتیج چیست ؟ چگونه استایل وینتیج داشته باشیم
Views 147 بازدید
Calendar icon 1 سال پیش

استایل وینتیج چیست ؟ چگونه استایل وینتیج داشته باشیم

 

حتما تا به حال در بین آدم های معروف یا حتی در جمع آشنا و غریبه کسی را دیدید که با ترکیب لباس هایی به ظاهر قدیمی و یا حتی عتیقه و زیورآلاتی از گذشته استایل خاصی برای خود ساخته باشد یا شاید پرسیده باشید این چه سبک از پوشش است که به نام وینتیج رسیده باشید.

اگر از آن دسته افراد هستید که هوس کردید بعنوان یکی از این استایل در پوشش روزمره خود استفاده کنید اما بدلیل پیدا نکردن منابع الهام و عدم آشنایی با قاعده ها و عناصر تشکیل‌دهنده‌ی استایل وینتیج از خیر آن گذشته اید این مطلب را از دست ندهید و با آی بولک همراه باشید.

 استایل وینتج چیست؟

به صورت کلی هر آنچه نشانی از گذشته داشته باشد بعنوان یک محصول وینتج تلقی می شود البته این به معنای آن نیست که لزوما این کالا اعم از لباس یا وسیله ی خانه کهنه یا دست دوم باشد. ممکن است یک محصول جدید با سبکی از گذشتگان باشد.

این اصطلاح در زمان جنگ جهانی اول با کاهش مواد اولیه برای تولید پارچه و تعطیلی کارخانجات نساجی پا به  دنیای مد گذاشت. بعد از این تغییرات تولیدی هاو طراحان لباس به فکر بازتولید پوشاک گذشته و فروش آن تحت عنوان لباس‌های کلاسیک و کاربردی با نام وینتیج به مردم افتادند.

با تمام شدن آن روزها و راه افتادن کارخانجات نساجی همچنان استایل وینتیج طرفداران خود را دارد و به عنوان سبکی الهام بخش و زیبا ماندگار شد. به طوری که که دنیای فشن امروز را مجاب کرد تا همچنان به مدها و لباس‌هایی که خارج از زمان که خلق شده‌اند و حاوی پیامی تازه و الهام بخش هستند فرصت دیده شدند بدهد.




چطور استایل وینتیج داشته باشیم ؟

با اینکه سبک وینتیج هیچ وقت به اندازه حالا رایج و پرطرفدار نبوده اما شاید در تصور عام استایل وینتیج یعنی لباس‌های کهنه و از مد افتاده است.

 « بعنوان کسی که قرار است استایل وینتیج را برای خود انتخاب کند باید بدانید که اتفاقا برعکس این تصور استایل وینتیج ترکیب آیتم‌های پوشیدنی ارزشمند و قدیمی ست که در دوره‌های زمانی گذشته طرفدار زیادی داشته که دیدنش شما را به سفری خوش به گذشته خواهد برد. پس برای ورود به دنیای بی حد و حصر این استایل این قاعده اصلی را به یاد داشته باشید که شما قرار است در عین اینکه استایل شخصی خود را دارید الهام بخش باشید. » 
اگر علاقه مند به دنیای مد و فشن و دیگر استایل ها هستید، پیشنهاد می کنیم " راهنمای جامع استایل ها "  را حتما مطالعه کنید تا با انواع آن ها آشنا شوید و می توانید ایده های بسیار خوبی بگیرید. 

چی رو با چی بپوشیم؟!

اگر تصمیم به تغییر از سبک قبلی به وینتیج گرفتید باید بگویم که شما بسیار شجاع هستید پس از ریسک کردن نترسید و با اعتماد به نفس آیتم های وینتیجی خود را انتخاب کنید و بدانید که با انتخاب وینتیج شما هیچگاه از مد نمی افتید.

برای داشتن استایل وینتیج اولین سوالی که پیش می آید این است که چطور لباس‌هایی با مدل قدیمی را با آیتم هایی از زمان حال ترکیب کنیم. پس اولین نکته اساسی که در این مقاله می آموزید این است که قبل از اضافه کردن آیتم‌های انتخابی استایل وینتیج به کمد لباس‌تان لیستی از عناصر و ویژگی‌هایی که دل‌تان می‌خواهد لباس و اکسسوریتان شبیه آن باشد بنویسید. اما اگر از آن دسته افراد هستید که میخواهید شبیه به خودتان به نظر برسید قبل از تهیه هرگونه آیتمی روی سبک شخصی خود کار کنید و تصویری از خودتان را در ذهنتان رسم کنید. در این صورت به راحتی می‌توانید آیتم‌های وینتیجی مناسب خود را را انتخاب کنید که با دیگر لباس‌های شما به آسانی ترکیب شود.

در واقع قبل از خرید آیتم های وینتیج باید به این فکر کنید که چه لباس‌هایی در کمدتان دارید و این آیتم  با کدام یک از لباس‌ های داخل کمدتان هماهنگ است. اگر تازه وارد دنیای وینتیج شدید پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از اینکه چه سبک‌های از وینتیج مد روز هستند، محله های فشن و بلاگر های سبک وینتیج را دنبال کنید. از جست‌و‌جو در وبلاگ‌ طرفداران این استایل و تماشای تصاویر در سایت‌هایی مثل پینترست غافل نشوید. این کار به شما کمک می‌کند از قبل بدانید دنبال چه چیزی هستید و به مشکل برنخورید.


خرید آگاهانه به سبک وینتیج

جالب است بدانید طراحی بسیاری از لباس‌های معاصر هم از گذشته الهام ‌گرفته شده‌ است. در نتیجه شما به راحتی می توانید از همان فروشگاه همیشگی لباس‌های زیادی به سبک استایل وینتیج پیدا کنید و با لباس های قدیمی تر از دوره های زمانی مختلف ترکیب کنید.

کافی ست المان های وینتج را بشناسید و با سر زدن و بررسی فروشگاه اینترنتی آی بولک ترندهایی به سبک وینتیج را بیابید. دامن های پلیسه و توری، پیراهن‌های راسته‌ی مشکی و آستین حلقه‌ای، پیراهن‌های لطیف گل‌دار، شلوار های دمپا گشاد آیتم‌های کلاسیکی هستند که هیچ‌وقت از مد نمی افتند و به راحتی می توانید آنهارا در فروشگاه های اینترنتی نظیر آی بولک پیدا کنید. اما اگر تصمیم شما بر این است که برای خرید آیتم های وینتیج به فروشگاه های دست دوم سر بزنید حتما به کیفیت لباس های انتخابی و عدم وجود پارگی و لکه دقت و توجه کنید.

بررسی برچسب مشخصات محصول شامل مواد تشکیل دهنده‌ی با کیفیت پارچه و لباس شامل پنبه، کتان و ابریشم که باعث تاب‌آوری بالایی در برابر شست‌وشو و گذر زمان می شود می تواند در این راستا به کمکتان بیاید. اگر لباسی قدیمی پیدا کردید که فاقد برچسب مشخصات محصول بود؛ می‌توانید قسمتی از پارچه را میان انگشت شست و اشاره‌تان نگه دارید و به هم بمالید. اگر احساس کردید پارچه در عین لطافت، محکم هم است، پس از کیفیت لازم برخوردار است.

با اینکه لباس‌های ساخته شده از الیاف مصنوعی و ترکیبی به صرفه تر است اما در نظر داشته باشید در استایل وینتیج به سراغ آن ها نروید. بعنوان نکته کلیدی آخر در مورد استایل وینتیج باید خاطر نشان کنیم شما با شناخت ویژگی ها و خصوصیات لباس هایی که در هر دهه طراحی می شدند و ایجاد یک ست هماهنگ بین آنها می توانید در انتخاب آیتم های پوشیدنی و اکسسوری خلاق‌تر باشید و استایل منسجم و منحصر به فردی را برای خودتان ابداع کنید.