رنگ مناسب برای لباس خواب
Views 4,153 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

رنگ مناسب برای لباس خواب

از جمله مواردی که به داشتن یک خواب مطلوب کمک می کند استفاده از لباس خواب است. از جمله ویژگی های یک لباس خواب مناسب، داشتن جنس راحت، اندازه متناسب و همچنین رنگ مناسب است. انتخاب رنگ مناسب برای لباس خواب علاوه بر زییایی می تواند در کیفیت خواب ما نیز موثر باشد و براساس تحقیقات انجام شده رنگ لباس خواب اندام های بدن را تحث تاثیر قرار می دهد. در این مطلب رنگ مناسب برای لباس خواب را مورد بررسی قرار می دهیم.

رنگ مناسب لباس خواب

رنگ ها می توانند تاثیر زیادی بر روحیه افراد داشته باشد. ترجیح برخی افراد همواره رنگ های تیره است. رنگ های تیره شاید ظاهر شیکی ایجاد کنند اما برای لباس های راحتی خانه به ویژه لباس خواب بهتر است از رنگ های روشن و ملایم استفاده کنید.

پوشیدن لباس خواب روشن با رنگ های ملایم می تواند باعث ایجاد آرامش در شما شود.

بهترین رنگ لباس خواب

براحتی نمی توان گفت بهترین رنگ برای لباس خواب چه رنگی است. سلیقه ها فرق می کند و لباس خواب خوشرنگ از نظر هر فرد متفاوت است. اما بهترین رنگ لباس خواب عروس، لباس خواب رنگ روشن مثل رنگ های روشن مثل هلویی، صورتی، سفید یا شیری است.

لباس خواب رنگ سفید

در بین انواع لباس خواب رنگ روشن، رنگ سفید رنگ مناسبی برای تازه عروس ها و خانم های جوان است. این رنگ نمادی از پاکی و خلوص است و علاوه بر اینکه با انواع مختلف رنگ پوست تناسب دارد، برای زمان خواب لباس مناسبی است. تنها مشکل لباس خواب رنگ سفید این است که کثیفی را زود نشان می دهد و اگر جزء افرادی هستید که باید صبحانه را در تخت خوابتان بخورید بهتر است از پوشیدن لباس خواب رنگ سفید منصرف شوید.

لباس خواب رنگ شیری

رنگ شیری تا حدودی به رنگ سفید نزدیک است و تنها هاله هایی از رنگ گرم در آن وجود دارد و برای افرادی با پوست گندمی انتخاب مناسبی است.

لباس خواب رنگ صورتی

صورتی از جمله رنگ های مورد علاقه اکثر خانم هاست و طیف های مختلف صورتی از کمرنگ تا پررنگ طرفداران زیادی دارد. اما برای انتخاب رنگ لباس خواب جذاب و شیک بهتر است لباس خواب رنگ صورتی کمرنگ را در نظر داشته باشید. چون رنگ ملایم و آرامش بخشی دارد و برای زمان خواب مناسب است.

لباس خواب رنگ بنفش

خیلی از افراد دوست دارند از لباس های پر رنگ به عنوان لباس خواب استفاده کنند. لباس خواب رنگ بنفش می تواند یک لباس متفاوت و شیک باشد که بخصوص برای افرادی که پوست روشن دارند بسیار مناسب است. رنگ بنفش به عنوان یک رنگ اشرافی و لوکس شناخته می شود و تا حدودی اغواگرانه است.

لباس خواب رنگ قرمز

اگر به رنگ های شاد و زنده علاقه دارید و رنگ پوست شما گرم و تا حدودی سبزه است. لباس خواب ب رنگ قرمز می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

لباس خواب رنگ سبز

رنگ سبز نماد تازگی و طراوت است و به کاهش اضطراب کمک می کند. پس می تواند به عنوان رنگ مناسب لباس خواب انتخاب شود.

لباس خواب رنگ عنابی

در بین انواع رنگ لباس خواب می توانید از لباس خواب رنگ عنابی استفاده کنید که نه به روشنی رنگ های سفید و صورتی و نه به تیرگی لباس خواب مشکی رنگ است و یک لباس خواب جذاب و شیک محسوب می شود. البته اگر رنگ پوست شما تیره است بهتر است لباس خواب عنابی استفاده نکنید.

لباس خواب رنگ آبی 

آبی به عنوان با قبات ترینرنگ شناخته می شود. رنگ آبی از طیف روشن تا تیره آن برای لباس خواب مناسب است و موجب ایجاد امنیت و آرامش در فرد می شود.

لباس خواب زنانه رنگ مشکی

مشکی می تواند رنگ خوبی برای لباس خواب باشد ضمن اینکه در افراد چاق باعث لاغرتر دیده شدن آن ها می شود. اما به دلیل تیره بودن آن بهتر است رنگ های روشن را جایگزین آن کنید.


هنگام خرید لباس خواب علاوه بر توجه به رنگ مناسب لباس خواب باید موارد دیگری نظیر جنس لباس خواب، مدل لباس خواب و تناسب آن با فرم بدنتان را نیز در نظر بگیرید.

لباس خواب باید راحت باشد تا هنگام خوابیدن در حالت های مختلف آزاد باشد. از خرید لباس خواب هایی با جنس الیاف مصنوعی خودداری کنید. لباس خواب نخی، حریر،گیپور، ساتن و ابریشم بهترین جنس برای لباس خواب هستند که علاوه بر راحتی و لطافت، از تعریق زیاد بدن جلوگیری می کنند.

اندازه لباس خواب نکته دیگری است که باید به آن توجه کرد. لباس خواب باید کمی آزادتر و راحت تر از سایر لباس های شما باشد تا بتوانید خواب راحتی داشته باشید.