انتخاب رنگ لباس بر اساس رنگ پوست

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست از اهمیت زیادی برخوردار است و لباسی که با ظاهر ما هماهنگی داشته باشد می تواند جذابیت و زیبایی ما را افزایش دهد. اگر وقت زیادی را صرف انتخاب لباس‌ متناسب با رنگ پوست خود می‌ کنید و همواره این سوال برای شما پیش می‌ آید که بهترین رنگ لباس بر اساس رنگ پوست شما کدام است این مطلب را تا انتها بخوانید.

در این مطلب در مورد انتخاب رنگ لباس بر اساس رنگ پوست صحبت می‌ کنیم. روش‌ های متعددی برای شناسایی بهترین رنگ لباس برای هر رنگ پوست وجود دارند که با شما عزیزان در میان گذاشته ایم.

رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

چه لباسی هایی ما را لاغر نشان می دهد
باور کنید یا نه، یافتن بهترین رنگ لباس متناسب با رنگ پوست خصوصا برای آقایان کار سختی است. اما رنگ‌هایی وجود دارند که برای همه آقایان مناسب هستند و بهترین انتخاب‌ به شمار می روند.

اما تجربه نشان داده این احتمال وجود دارد که هیچ یک از ترکیب‌ های پیشنهادی برای شما مناسب نباشد ولی اشکالی ندارد. تنها کافی است متناسب ترین رنگ با رنگ پوستتان را انتخاب کنید و اگر بین دو ترکیب رنگی شک دارید، می‌ توانید هر دو مورد را انتخاب کنید.

رنگ لباس با توجه به رنگ پوست

اگر رنگ پوست گندمی است، جزء افراد خوش شانس هستید و اکثر رنگ‌ ها متناسب با پوست شما هستند، پس نیاز به نگرانی نیست!

  • اگر رنگ پوست کم رنگ و روشنی دارید، از پوشیدن لباس های مشکی و سفید خودداری کنید.
  • اگر رنگ پوست متوسطی دارید و عبارتی نه سفید هستید و نه سبزه، رنگ‌ های اصلی و پر رنگ برای شما مناسب هستند.
  • اگر رنگ پوستتان تیره است، آزادی عمل بیشتری نسبت به رنگ‌های سفید و روشن دارید.

بهترین رنگ‌ ها برای هر رنگ پوست

علاوه بر نکاتی که ذکر شد، می خواهیم رنگ متناسب با هر نوع رنگ پوست را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهیم:

رنگ پوست روشن : رنگ پریده مایل به صورتی روشن

اگر رنگ پوست روشن یا به عبارتی رنگ پریده مایل به صورتی دارید بهترین رنگ لباس پوستِ پیازی رنگ های خاکی گرم، تن رنگ هلویی، سبزآبی، قرمز، آبی و سبز روشن هستند.

بهتر است از پوشیدن رنگ‌ های مشکی و سفید خودداری کنید. کنتراست یا تضاد رنگی شدید برای رنگ پوست شما مناسب نیست و بی رنگی پوست شما را برجسته‌ تر خواهد کرد.

رنگ پوست روشن : رنگ پریده مایل به زرد

اگر رنگ پوست روشن یا به عبارتی رنگ پریده مایل به زرد دارید:

لباس‌ هایی با رنگ‌ ملایم و روشن بپوشید. این رنگ‌ها برای رنگ پوست شما ایده آل هستند. به آبی روشن، صورتی روشن، بنفش، زرد کمرنگ فکر کنید. رنگ‌ های خنثی نیز برای شما مناسب هستند مانند بژ روشن و یا خاکستری مایل به قرمز.

از پوشیدن لباس‌ های پر رنگ و رنگ‌ های اصلی پرهیز کنید. علاوه بر این، رنگ‌ های تیره ممکن است کاملا رنگ چهره‌  شما را بی روح نشان دهند. از پوشیدن لباس‌ هایی به رنگ مشکی و یا سرمه‌ ای جدا خودداری کنید.

رنگ پوست متوسط : برنزه/ زیتونی

اگر رنگ پوست متوسط یعنی برنزه یا زیتونی دارید:

رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ ای تیره، زرد، نارنجی، سبز زیتونی، قرمز و بنفش بپوشید.

از پوشیدن لباس‌ها یی با رنگ‌ های ملایم و روشن، مشکی و سفید و به طور کلی رنگ‌ های کم رنگ بپرهیزید. این رنگ‌ها برای رنگ پوست شما مناسب نیستند.

رنگ پوست تیره : قهوه‌ای

اگر رنگ پوست تیره، قهوه‌ ای و یا حتی تیره‌ تر دارید؛ بهترین رنگ لباس پوستِ تیره، رنگ های تیره هستند.

 رنگ‌ های مشکی، خاکستری تیره و سرمه‌ ای بهترین تناسب را با رنگ پوست شما دارند. رنگ‌ های جیغ نیز برای شما گزینه‌ای خوبی هستند. به سبز زمردی، آبی کبود، بنفش رویال فکر کنید. سفید و رنگ‌ های ملایم نیز برای شما ایده آل هستند.

از پوشیدن رنگ‌ های خاکی خودداری کنید زیرا تناسبی با رنگ پوست شما ندارند.

4 رنگ لباس متناسب با انواع پوست

با توجه به آنچه که تا این قسمت از مطلب گفته شد، صرف‌ نظر از رنگ پوست، 4 رنگ وجود دارند که فراگیر هستند و برای همه با هر رنگ پوستی مناسب می‌ باشند. این رنگ‌ ها عبارتند از بادمجانی، سرخ، سبز دودی یا همان کله غازی و قرمز ملایم.

این رنگ‌ ها کمی عجیب به نظر می رسند، اما مطمئن باشید افراد با رنگ پوست‌ های متفاوت با لباس‌ هایی به این رنگ‌ ها زیبا به نظر می رسند و این رنگ‌ ها برای همه‌ افراد مناسب است.

برای داشتن یک استایل ایده آل می توانید همه این رنگ‌ ها را کنار هم قرار دهید و یا تنها یکی از این رنگ‌ ها را به عنوان رنگ اصلی استایلتان در نظر بگیرید.

 

اینها تنها نمونه ای از استایل‌ های متعددی هستند که می‌ توانید برای خود انتخاب کنید. کافی است نکات ذکر شده در این مطلب را رعایت کنید. ضمن اینکه همیشه استثنا هم وجود دارد. پس باید توجه کنید که ترکیب‌ های رنگی مختلف را امتحان کنید و در نهایت بهترین رنگ لباس متناسب با رنگ پوست خود را انتخاب کنید تا بهترین استایل را داشته باشید.