نحوه تمیز کردن اتو بخار
Views 1,722 بازدید
Calendar icon 6 ماه پیش

نحوه تمیز کردن اتو بخار

اتو کردن معمولاً برای هیچ کس یک کار سرگرم کننده نیست. مخصوصا اگر آهن اتوی شما به پارچه بچسبد یا رسوب آب به لباس بپاشد. اگر اتوی بخار شما رسوب گرفته و هنگام اتو کشیدن، لباسهایتان کثیف می شود نگران نباشید. فقط با کمی مراقبت می توانید اتوی خود را تمیز نگهداری کنید و اتوکشی را آسان تر و لذت بخش تر کنید. در این مطلب می خواهیم نحوه تمیز کردن اتو بخار را با شما عزیزان در میان بگذاریم.

برای تمیز کردن اتو بخار چه کنیم

با استفاده از اتو بخاری که کثیف شده باشد، بعد از کشیدن اتو روی لباس ذرات رسوب را مشاهده خواهید که می تواند لباس شما را کثیف کند و به شکل جرم یا لکه های زرد روی لباستان باقی بماند. بنابراین هر چند وقت اتو بخار خود را تمیز کنید تا از بروز چنین وضعیتی جلوگیری نمایید.

برای تمیز کردن اتو بخار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. نصف فنجان آب مقطر و نصف فنجان سرکه سفید را مخلوط کنید. تهیه محلول تمیز کننده بر پایه سرکه می تواند خاصیت ضدعفونی، رسوب زدایی و خوشبو کننده داشته باشد و یک راه اقتصادی برای تمیز کردن داخل اتو است. این روش ساده ترین راه برای تمیز کردن قسمتهایی از اتو است که غیرقابل دسترس می باشد.
  2. مخزن آب را با محلول تمیز کننده پر کنید و اتو را به برق بزنید. اتو را در گرمترین حالت قرار دهید. اگر اتوی شما دارای صفحه دما نیست، روی تنظیمات، پارچه آن را به پنبه تغییر دهید.
  3. وقتی اتو گرم است محلول را به وسیله بخار اتو خارج کنید. این کار را با نگه داشتن دکمه بخار و فشار دادن اتو به حوله انجام دهید. 20 تا 30 ثانیه بخار را به این ترتیب با فشار خارج کنید.
  4. هرگونه محلول تمیز کننده باقی مانده را از مخزن خالی کنید.
  5. مخزن را مجددا با آب مقطر پر کنید و عمل خارج کردن بخار را تکرار کنید. این امر باعث می شود تمام سرکه از مجرا و مخزن آهن خارج شود. هر گونه آب باقیمانده را از مخزن تخلیه کنید.

برای از بین بردن برق اتو روی لباس چه باید کرد

روش تمیز کردن صفحه اتو بخار

تمیز کردن کف اتو بخار یکی از اقدامات ضروری برای تمیز کردن اتو است. برای انجام این کار به روش زیر عمل کنید:

    1. برای تمیز کردن صفحه اتو بخار، ابتدا نمک و سرکه سفید را به اندازه مساوی مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده به عنوان یک ساینده ملایم عمل می کند و به از بین بردن کثیفی های روی صفحه اتو کمک می کند.
    2. یک لایه یکنواخت از دوغاب را روی صفحه اتو بمالید و به آرامی آن را با یک حوله دستی مرطوب پاک کنید.
    3. مجدداً این کار را تکرار کنید تا کف اتو تمیز شود. این کار را به آرامی و حرکات یکنواخت انجام دهید تا صفحه اتو آسیب نبیند.
    4. توجه ویژه ای به تمیز کردن مجاری بخار روی صفحه پایه اتو داشته باشید. با گذشت زمان این مجاری با مواد معدنی موجود در آب لوله کشی معمولی مسدود می شوند.
    5. اگر اتوی شما در تولید بخار مشکل دارد، با استفاده از یک خلال دندان، رسوب داخل یا اطراف مجاری بخار اتو را تمیز کنید. این کار را می توانید با استفاده از یک گوش پاک کن هم انجام بدهید.
مطلب پیشنهادی: آموزش شست و شوی شلوار جین

انواع کف اتو

قبل از شروع فرآیند تمیزکردن کف اتو، اولین قدم باید شناخت جنس و ساختار آن باشد. با اطلاعات کافی درباره انواع کف اتو، شما می‌توانید در حین تمیزکاری به دستگاه خود آسیبی نزنید.

کف اتو به طور کلی به سه دسته سرامیک، تیتانیوم و استیل تقسیم می‌شود. کف استیل اتو از جنس کروم و فولاد ضدزنگ ساخته شده و گرما را به خوبی منتقل می‌کند.

کفهای سرامیکی نیز ضدلکه هستند و گرما را به صورت سریع و یکنواخت منتقل می‌کنند. این نوع کفها در برابر خوردگی بسیار مقاوم و دارای عمر طولانی هستند.

کفهای استیل که بیشتر در اتوهای معمولی و بدون بخار استفاده می‌شوند، در حال حاضر محبوبیت زیادی ندارند. به جای آن، اتوهایی با کفهای سرامیکی و تیتانیوم در بازار به فروش می‌رسند.


نکات دیگر برای تمیز کردن او بخار

حوله و نمک.

  1. روی میز اتو یک حوله پارچه‌ای یا کاغذی قرار دهید.
  2. روی حوله پارچه‌ای یا کاغذی نمک بپاشید.
  3. دکمه تنظیم دمای اتو را به حداکثر بچرخانید و اتو را روی حوله و نمک قرار دهید.
  4. اتو را روی نمک و حوله بکشید. این کار باعث می‌شود رسوبات کف اتو جذب نمک شوند.
همچنین بخوانید: آموزش اتوکشی لباس هایی که سخت اتو می شوند

خمیر دندان

  1. روی یک پارچه کمی خمیردندان بمالید.
  2. با استفاده از پارچه مرطوب، قسمت‌های کثیف اتو را با خمیردندان تمیز کنید.
  3. اتو را روشن کنید و حالت بخار را انتخاب کنید.
  4. اتو را برای حداقل ۵ دقیقه روی بخار قرار دهید.
  5. با استفاده از پارچه تمیز، سطح اتو را تمیز کنید.

لطفا توجه داشته باشید که برخی از اتوها ممکن است برای این کار مناسب نباشند و ممکن است موجب آسیب به اتو شوند. قبل از انجام این روش، لطفا دستورالعمل تولیدکننده اتو را مطالعه کنید و از انجام این کار اطمینان حاصل کنید.

نتیجه گیری


با توجه به مشکلاتی که ممکن است هنگام استفاده از اتو بخار پیش بیاید، می توانیم بگوییم که تمیز کردن اتو بخار و حفظ آن در وضعیت مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا از روند اتوکشی لذت بیشتری ببرید. با توجه به مراحلی که برای تمیز کردن اتو بخار ارائه شد، می‌توانید به سادگی و با کمی مراقبت، اتوی خود را تمیز نگه دارید. به این ترتیب، می‌توانید از بروز مشکلاتی مانند چسبیدن آهن به پارچه یا رسوب آب روی لباس هنگام استفاده از اتو بخار جلوگیری کنید. با انجام این فرآیند تمیز کردن، اتو بخار شما آماده استفاده بهتر و لباسهایتان همیشه تمیز خواهند بود..